De tio milen består av en stenåldersväg som kallar sig Länsväg 50. Resan går istället via Falun och Edsbyn...PerS skrev:Men det är ju bara en dryga 10 mil? Vi har 50 till Kungsbacka ^^
DalCon 2vs2 turnering, hösten 2010
Re: DalCon 2vs2 turnering, hösten 2010
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Utgår från att Bronson e 17 och inte kommer in på krogen? 
Bor i Stockholm.. så jo, relativt nära.. =)
Ser fram emot att äga er alla! =)
Tsss... ingen äger "Abbadon&Mephistons Land Raider Super Party with extra cheese"Poet skrev:
Alexander Merinen
Nä men småbarnsfar och allmänt van med att gå upp tidigt på morgonen. Och vilken 17åring vill kliva upp tidigt på morgonen?Poet skrev:Utgår från att Bronson e 17 och inte kommer in på krogen?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Med diverse avhopp så är det nu 4 platser lediga så vi kör drop in imorgon bitti under anmälningstiden. Först till kvarn eller så ringer man mig på 070-2259116
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag kommer spela med Ivarsgård istället för clara då hon har blivit lite krasslig.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Stort tack för en bra turnering! Roliga missions, en jättebra lokal (Allvarligt, ett disco med en borg! Sweet!), trevliga motspelare. Fantastiska priser!
Förslag till nästa gång:
*Listkontroll. Inte för komp, inte för tröskel, inte för något annat än att kontrollera så att listan är legal. Ibland räknar man fel, ibland har folk läst fel i boken. Bra att det finns ett nät att fånga upp sånt i.
*Lite mer skogar på vissa bräden. Ibland var det galet öppet.
Förslag till nästa gång:
*Listkontroll. Inte för komp, inte för tröskel, inte för något annat än att kontrollera så att listan är legal. Ibland räknar man fel, ibland har folk läst fel i boken. Bra att det finns ett nät att fånga upp sånt i.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Ja lokalen är helt perfekt! Enda nackdelen är att det inte går att sova där men det kanske man kan ha överseende med.Serpent skrev:Stort tack för en bra turnering! Roliga missions, en jättebra lokal (Allvarligt, ett disco med en borg! Sweet!), trevliga motspelare. Fantastiska priser!
Förslag till nästa gång:
* Helt klart är att vi ska ha listkontroll nästa gång. Vi har aldrig haft det problemet tidigare med små singelturneringar men med 2 spelare per lag som kan göra fel samt lite speciella regler för 2vs2 så kunde det lätt bli missar tydligen så det ska vi ändra på.
*Känner tyvärr inte riktigt igen mig i det problemet och då spelade jag endå på 2 av borden som hade minst terräng men det räckte gott och väl. Stora LoS blockare kanske det kan ha varit nåt bord till med men skog vettesjutton.
Själv kände jag att missions hade kunnat varit tydligare och jag fick även lite indikationer på att många spelare ville ha haft det också så det blir bättring till nästa gång. Även att det kommer bli svårare att få tag i "objective points" som nu va lite väl lätt i vissa missions.
Jag vill rikta ett jättestort tack till Robert "Snot" som kom och höll i det på plats!!
Tackar för en grymt kul turnering. Lokal var verkligen en av de bästa jag har spelat i!
Terrängen var lite väl snål på vissa bräden, men jag tyckte det inte var något större problem (de arméer som vill ha cover fick sin cover ganska enkelt ändå såg det ut som). Listkoll är alltid bra, men det är förstås också rätt charmigt att kunna ändra sin lista kvällen innan.
Terrängen var lite väl snål på vissa bräden, men jag tyckte det inte var något större problem (de arméer som vill ha cover fick sin cover ganska enkelt ändå såg det ut som). Listkoll är alltid bra, men det är förstås också rätt charmigt att kunna ändra sin lista kvällen innan.
Alexander Merinen
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Glöm inte att rapportera in resultatet i excelform till info@svenska40k.se