Det blir minus 2 som det står; du kan inte ta en enhets komp och applicera på en annan även om de råkar innehålla samma delar.evr skrev:Man får +1 för Techmarines och -2 för Thunderfire Cannon. Får man då -1 totalt, då man får med en Techmarine med sin TfC, eller är det -2 som gäller ändå?
Space Marines
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Space Marines
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Land speeder storm har extra minus om det finns scouter som kan åka i den. Jag antar att det även gäller om man har en tio man stor enhet eftersom den kan combat squada. Men om jag har två land speeder storm och en tio manna enhet scouter, räknar jag det extra minuset på bägge då?
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Ja. Detta kommer förtydligas i nästa version (som kommer snart).Mutt skrev:Land speeder storm har extra minus om det finns scouter som kan åka i den. Jag antar att det även gäller om man har en tio man stor enhet eftersom den kan combat squada. Men om jag har två land speeder storm och en tio manna enhet scouter, räknar jag det extra minuset på bägge då?
Ska värkligen shirke få sitt "bike och jumppack minus" för scoutbikes?
Man kännar inget på att låta shirke gå med scoutbikes..
BUMPblom skrev:Ska värkligen shirke få sitt "bike och jumppack minus" för scoutbikes?
Nej, det skall väll inte vara så.blom skrev:Ska värkligen shirke få sitt "bike och jumppack minus" för scoutbikes?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Ok vad bra =) Jag är väll den ända i världen som kör kombon scoutbikes och shirke men att ni ändrar det så det gynnar mig är inte felKatarsis skrev:Nej, det skall väll inte vara så.blom skrev:Ska värkligen shirke få sitt "bike och jumppack minus" för scoutbikes?
Varför får man extra minus om man kombinerar Shrike och Bikes?
Bikes kan ju inte run-movea så de får då inte heller använda sig av fleet, vliket gör det (i princip) omöjligt att få en first-turn charge med dem.
Bikes kan ju inte run-movea så de får då inte heller använda sig av fleet, vliket gör det (i princip) omöjligt att få en first-turn charge med dem.
Alexander Merinen
Men kan man göra det så kan man ju göra en first-turn charge med allt i hela armén iom fleet.
Det är dock jätte svårt att infiltrerar inom 12" från fienden, jag har spelat en del med shrike på turneringar och aldrig lyckats.
Det är dock jätte svårt att infiltrerar inom 12" från fienden, jag har spelat en del med shrike på turneringar och aldrig lyckats.
Alexander Merinen