Blood Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Blood Angels

Inlägg av Katarsis »

Mutt skrev:Spells som läggs eller kan läggas i motståndarens runda borde ha mer minus. Då tänker jag på shield of s. som gör samma som Space wolfs storm caller(?), men den läggs i egna rundan.
Måste säga att Shield of Sanguinius känns marginellt bättre än Strom Caller. Å ena sidan kan man lägga den efter att man har anlänt från Reserve, å andra sidan så skyddar den inte mot eget skytte (scattrande blasts). Båda är så situationsberoende att det knappt känns värt att distinktera dem.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Arioch

Inlägg av Arioch »

Gnork! Jag är med, nu efter tillägget av "on" ... är det officiellt, i och med att det inte är med i mallen? Whine, Whine :D
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Mutt

Inlägg av Mutt »

Jag tänker inte på att man kan lägga den efter att man varit i reserv. Lägger man den i motståndarens runda kan man lägga en annan i sin egen runda. Eftersom den läggs i shooting phase blir det även så att fienden i sin movement inte vet hur det kommer bli. Ex om man har en rhino med gubbar i som kan åka fram och hoppa ut för att skjuta. På grund av detta så har spellen en skyddande effekt även om man inte lägger den, alternativt misslyckas lägga den.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

fördelen med att lägga spells i motståndarens runda är att man kan lägag en annan spell i sn egen runda.
Nackdelen är att motståndaren kan flytta in dispell i rage innan man får kasta den.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

känns väl som ändå att fördelen överväger nackdelen ganska mycket.

Dock anser jag att predators för Blood Angels är alldeles för snällt kompade -6 för en bil som kan röra sig 6 tum och skjuta så mcyket som den gör är på tok för lite.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

sant, sponsons skulle kuna ge lite mer minus på den.. kanske -3

frans

Inlägg av frans »

Nefrums skrev:sant, sponsons skulle kuna ge lite mer minus på den.. kanske -3
Ork varianten ger fordon obscured = 4+ cover, medan Shield of sanguinius enbart ger 5+ för fordon. Det tycker jag är en rätt stor skillnad.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

-6 för predatorn är lagom, jag kan inte tänka mig att spela med den för den kompen, ergo är den väl typ rätt kompad ;)

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

frans skrev:
Ork varianten ger fordon obscured = 4+ cover, medan Shield of sanguinius enbart ger 5+ för fordon. Det tycker jag är en rätt stor skillnad.
Vad har det med kompen på predatorn att göra ?

frans

Inlägg av frans »

kombat skrev:
frans skrev:
Vad har det med kompen på predatorn att göra ?
Absolut inget jag läste sponsons som spontant, och att det handlade om Shield of sanguinius.

Skriv svar