Blood Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Papa D

Re: Blood Angels

Inlägg av Papa D »

Nej, 4+ är inte 4 x bättre än 5+. Men det är andra viktiga skillnader som att det är en spell som går att nulla. Att det är en spell som man måste välja att kasta framför en annan spell säg unleash rage. Håller med om att det är en bra spell, men har knappt sett nån spela med den so far, jag har spelat med den, den e la ok, men inte ens på den komp den har i dag är den givet för mig.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Fast det som gör den så bra är ju att den kastas i motståndarens skyttefas, så¨du kan kasta den i motståndarens och unleash rage i din runda. Gör ju en vanlig libbe till nästan Epistolary.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Fast, de e ju ganska bra att kunna kasta unleash rage innan du blir assaultad åxå...

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Snot skrev:
Nefrums skrev:är 4+ save verkligen fyra ggr bättre än 5+ save?
Det är mer att orker inte har smoke, som tidigare nämnt också
Eller save öht för den delen. ;)
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Mutt

Inlägg av Mutt »

Intressant fråga det där om hur mycket bättre 4+ är än 5+. Är det 1/6 bättre, 1/4 bättre eller 1/3 bättre. Hur bra vore ett 1+ save? Är 4+ hälften så bra som ett 1+?

Sedan tycker jag att orker har mer nytta av ett field då de kan ha många billiga fordon. Med billiga fordon är till och med 5+ bra, men det är inget att bry sig om till en land raider.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Mutt skrev:Sedan tycker jag att orker har mer nytta av ett field då de kan ha många billiga fordon. Med billiga fordon är till och med 5+ bra, men det är inget att bry sig om till en land raider.
där har du helt fel. Jag tycker att orkernas föllt är bäst till att skydda ballewagons och dreads med.

Jag tycker inte att orkernas fält skall ha mer än dubbelt så mycket minus som BAs

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

nu är vi väl ute på sånn tunn is igen, du får mycket mer effekt av att ha ett kff än en sköld. Så att jämföra över listorna är kanske inte så relevant. Iallafall i två så olika listor.
Jag har funderat på att spela med skölden, men är den dyrare än -2 som nu så aldrig.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Är orkernas fält över kompat eller BA fältet för underkompat Nefrums?

Jag kan tycka att orkernas är lite överkompat, särskilt med att folk spelar med 5+ skogar och att det brukar finnas en hel del LoS blockers.

/D

Mutt

Inlägg av Mutt »

Nefrums skrev:
Mutt skrev:Sedan tycker jag att orker har mer nytta av ett field då de kan ha många billiga fordon. Med billiga fordon är till och med 5+ bra, men det är inget att bry sig om till en land raider.
där har du helt fel. Jag tycker att orkernas föllt är bäst till att skydda ballewagons och dreads med.

Jag tycker inte att orkernas fält skall ha mer än dubbelt så mycket minus som BAs
Battle wagon: 90p
Land raider:250p

Samt att 4+ är långt bättre än 5+.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Att land raidern är dyrare talar ju till Blood angels nackdel(kompmässigt sett) Då 5+ et skyddar mer än vad 4+ et gör. Då transporterna är dyrare så blir cover savet mer värt. Även om 4+ ger 50% mer save än 5+.

Skriv svar