Vad har du målat osv idag?
- Jimmy Johansson
Re: Vad har du målat osv idag?
Sitter och gör mitt första "riktiga" försök med en airbrush, hittils tycker jag att det funkar bra 

egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
-
Michael Carl
Ser bra ut Jimmy.
När jag byggt ihop mina sju nya tanks så lämnar jag dem till dig så får du lägga på ett grundlager färg
När jag byggt ihop mina sju nya tanks så lämnar jag dem till dig så får du lägga på ett grundlager färg
Snyggt Jimmy 
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
- Jimmy Johansson
Nu med ett lager grått på det blåa:

egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
Kommer bli kalas bra det dära 
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Currently Working On:
...
Currently Working On:
...
Haha, ser ju renderat ut 
-
Claimh_Solais
Ser nice ut , även om jag tycker att en blå byggnad ser lite skumt ut
gillar egentligen inte är folk färgsprutar modeller känns lite fuskigt men just till tanks o bygnader är det kanon !
va är det en sådan spruta går på o hur stor kompressor måste man ha , och va kostar en sådan ?
är lite nervös om man ska måla en Land rainder till mina blood angels med pensel o 235345 lager röd
gillar egentligen inte är folk färgsprutar modeller känns lite fuskigt men just till tanks o bygnader är det kanon !
va är det en sådan spruta går på o hur stor kompressor måste man ha , och va kostar en sådan ?
är lite nervös om man ska måla en Land rainder till mina blood angels med pensel o 235345 lager röd
den jag införskaffade kostade kompressorn 1200kr tror jag det var och airbrushen 1700kr.Claimh_Solais skrev:Ser nice ut , även om jag tycker att en blå byggnad ser lite skumt ut
men det finns brushar på classeO för 500kr. min spruta är gjord för 25-30PSI eller 1.8bar. så en kompressor som klarar det är väl bäst. dock har den väldigt liten tank så den börjar låta om man sprayar längre än 10sekunder i sträck. dock utan tryckfall så det är skit samma.
- black templars @ time of ending -
1,8 bar i övertryck eller totaltryck? Min ska ligga på strax under 3 bar i totaltryck (alltså strax under 2 bar i övertryck).paintner skrev:...min spruta är gjord för 25-30PSI eller 1.8bar...
En bild säger mer än 1000 kaniner
hmm, tror det stod 25-30PSI i manualen i en ruta.imp skrev:1,8 bar i övertryck eller totaltryck? Min ska ligga på strax under 3 bar i totaltryck (alltså strax under 2 bar i övertryck).paintner skrev:...min spruta är gjord för 25-30PSI eller 1.8bar...
så ställde in den på det =)) kikade inte närmare på det.
så antar att 30PSI är väl max-ish då. får kika nogare i manualen när jag packar upp den nu efter att ha fått tillbaka den =)
- black templars @ time of ending -