Imperial Guard
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Imperial Guard
Kanske något litet minus om man har mer än 10-15 Autocannons också?
-
Silversixx
Finns det några andra arméer som får minus för många av ett vapen?HeadWar skrev:Kanske något litet minus om man har mer än 10-15 Autocannons också?
Gamla DE. SW har eskalerande minus på sina Long Fangs, om än inte på specifika vapen, men det är ju Missile Launchers som gör dem bra. Samma sak med BA Devastators. Obliterators. Vindicators och Whirlwinds. War Walkers med Scatter Lasers. Heavy Mortars. Necron Destroyers och Heavy Destroyers. Broadsides. Exorcister.Silversixx skrev:Finns det några andra arméer som får minus för många av ett vapen?HeadWar skrev:Kanske något litet minus om man har mer än 10-15 Autocannons också?
Men förutom dem, nä, jag tror faktiskt inte det.
Egentligen borde det väl inte bara vara autokanonerna, utan alla HWSs, som har ett gemensamt eskalerande minus. Precis som med fordon kommer man så småningom till en punkt där det helt enkelt inte är möjligt att stoppa allihopa.
-
Silversixx
Försöker du Snota mig med ett helt slumpmässigt svar? :p
Jag syftade på en specifik cap på just en vapentyp, inte enheten i sig.
Vafan? Sen när ger jag slumpmässiga svar? Jag ger dryga och jobbiga svar, men fan inte slumpmässiga, här planeras spydigheten!Silversixx skrev:Försöker du Snota mig med ett helt slumpmässigt svar? :p
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
-
Silversixx
Förlåt, jag menar ovidkommande svar som bara går ut på att vara en frågeställnings totala motsats 
Ah, det låter som jag, apology accepted!Silversixx skrev:Förlåt, jag menar ovidkommande svar som bara går ut på att vara en frågeställnings totala motsats
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Alla mina exempel har bara en (huvudsaklig) vapentyp vilket gör dem högst relevanta som exempel, utom War Walkers och gamla DE då, som har specifik cap på just en vapentyp.Silversixx skrev:Försöker du Snota mig med ett helt slumpmässigt svar? :p
-
Silversixx
Jag förstår vad du menar, men jag tycker att argumentet faller av sig själv eftersom det handlar om enheter/fordon och inte ett specifikt vapen som stackas som minus (shit, jag skriver som nån som spelar WoW). Man kan ju fortsätta i all evighet med ditt argument, men jag tycker att vi nöjer oss med ett "Kamma Dâj" :p
-
Johannesson
Nja, vanligtvis i codexar så är ett visst vapen ganska begränsat i vilka enheter som kan/brukar ha det, och ett eskalerande minus på vapnet hamnar då naturligtvis på enheten, som med Obliterators, Hive Guards, Vindicators etc. Deras vapen delas inte med någon annan enhet och därför finns det tydliga eskalerande minus just på de enheterna.
Sedan finns det andra typer av uppgraderingar som visserligen delas av flera enheter, men antingen är begränsade i mängden tillåtna köp eller helt enkelt inte är effektiva att köpa många utav.
Skillnaden i IG codexen är att en ovanlig massa olika enheter kan hjälpas åt att spamma ihop vapnen som både har möjlighet att bli väldigt många och fortfarande vara kostnadseffektiva, och då blir eskalerande minus i enheterna väldigt trubbigt och missvisande.
Det minus som jag uppfattar att det argumenteras för vad gäller heavy weapons till IG liknar mest fordonsminuset eller boyzminuset och bestraffar då en spam som gäller sett till arméen som helhet, och är alltså inget ovanligt i kompmallen och fanns bl.a. i den tidigare DE-mallen just vad gäller vapen (gällde dark lances för dem). Den typen av armévida eskalerande minus är ju enda sättet att kompa synergier som sträcker sig utanför spam av, eller inom, enstaka enheter.
Sedan finns det andra typer av uppgraderingar som visserligen delas av flera enheter, men antingen är begränsade i mängden tillåtna köp eller helt enkelt inte är effektiva att köpa många utav.
Skillnaden i IG codexen är att en ovanlig massa olika enheter kan hjälpas åt att spamma ihop vapnen som både har möjlighet att bli väldigt många och fortfarande vara kostnadseffektiva, och då blir eskalerande minus i enheterna väldigt trubbigt och missvisande.
Det minus som jag uppfattar att det argumenteras för vad gäller heavy weapons till IG liknar mest fordonsminuset eller boyzminuset och bestraffar då en spam som gäller sett till arméen som helhet, och är alltså inget ovanligt i kompmallen och fanns bl.a. i den tidigare DE-mallen just vad gäller vapen (gällde dark lances för dem). Den typen av armévida eskalerande minus är ju enda sättet att kompa synergier som sträcker sig utanför spam av, eller inom, enstaka enheter.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover