White dwarf tilläggen är ju inte ens tillåtna på GT, så jag betvivlar ditt påstående.theWatchman skrev:Vad? Den är ju inte ens IA, den är ju enl. GW en official codex release.Snot skrev:Night Spinner
Vad bör tillåtas från IA?
Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck
Re: Sverige FAQ:en version 3.2
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Re: Sverige FAQ:en version 3.2
precis, den hör inte hit.theWatchman skrev:Vad? Den är ju inte ens IA, den är ju enl. GW en official codex release.Snot skrev:Night Spinner
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Re: Vad bör tillåtas från IA?
Klart Watchman ska få ha en Nightspinner eller tre.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Jag tycker att antingen kan man köpa en sak, eller inte. Man bör inte gå in och ändra på sakerna som att göra en twin multimelta till en multimelta.Röde skrev:Jag skulle kunna tänka mig att man enas om att Multi Meltan är ett type o. Modellen är inte twin linked och skulle helt enkelt kunna erratas till att inte vara det.
Ang. immobiles så är det väl upp till spelaren att skänka bort de poängen om de inte funkar i scenariona, eller?
Problemet med immobile är att de deepar i scenarions som inte kör med vanlig deployment, och folk tycker inte att man ska kunna stoppa en landraider i en runda genom att dumpa ner en 15-p turret mitt framför.
Vi ser helt klart olika på saken. Det är iaf. säkert.Mutt skrev:Jag tycker att antingen kan man köpa en sak, eller inte. Man bör inte gå in och ändra på sakerna som att göra en twin multimelta till en multimelta.Röde skrev:Jag skulle kunna tänka mig att man enas om att Multi Meltan är ett type o. Modellen är inte twin linked och skulle helt enkelt kunna erratas till att inte vara det.
Ang. immobiles så är det väl upp till spelaren att skänka bort de poängen om de inte funkar i scenariona, eller?
Problemet med immobile är att de deepar i scenarions som inte kör med vanlig deployment, och folk tycker inte att man ska kunna stoppa en landraider i en runda genom att dumpa ner en 15-p turret mitt framför.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Tycker turrets ska vara kvar. De är nice att ha.
Fixa en specialregel till dem då så de dyker ner först runda två i DoW ... bara skylla på att det är mörkt ffs =))
Med tanke på hur mkt vi pillar i spelet som det är med specialregler och varrianter borde det inte vara ngt problem egentligen.
Fixa en specialregel till dem då så de dyker ner först runda två i DoW ... bara skylla på att det är mörkt ffs =))
Med tanke på hur mkt vi pillar i spelet som det är med specialregler och varrianter borde det inte vara ngt problem egentligen.
- black templars @ time of ending -
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Ingenting från listan. Men om man måste ta med något, så banna allt efter IA3.
De placeras i vanlig reserv i DoW, och kan alltså inte komma förrän i runda två.paintner skrev:Tycker turrets ska vara kvar. De är nice att ha.
du ser ... problemet löst ...HeadWar skrev:De placeras i vanlig reserv i DoW, och kan alltså inte komma förrän i runda två.paintner skrev:Tycker turrets ska vara kvar. De är nice att ha.
- black templars @ time of ending -