IG 2k okomp
IG 2k okomp
Här är en 2k variant av den listan jag funderar på till ETC. Tänkte spela den i ryd.
company commad squad 140
4 plasma guns, officer of the fleet
chimera 55
2x6 psykers 160
2x chimera 110
2x platoon commad squad 140
4 meltaguns
2x chimera 110
6x inf squads 300
2x chimera 130
heavy stubbers
3x1 vendetta 420
heavy bolters
2x2 Hydras 300
Colosus 135
jag vill testa om colosusen passar in, tror att det kanske hade varit bättre med en mantikora.
company commad squad 140
4 plasma guns, officer of the fleet
chimera 55
2x6 psykers 160
2x chimera 110
2x platoon commad squad 140
4 meltaguns
2x chimera 110
6x inf squads 300
2x chimera 130
heavy stubbers
3x1 vendetta 420
heavy bolters
2x2 Hydras 300
Colosus 135
jag vill testa om colosusen passar in, tror att det kanske hade varit bättre med en mantikora.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- speedfreek
Re: IG 2k okomp
en psyker squad och en inf squad med chimeror
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Vore det inte bättre att gå ner till fem squads och ge alla ac? åtminstone byt ut stubbers mot ac i de squadsen som skall sitta i för max dakka???
Finessen med stubbers på Chimeror är att de kan göra så många wounds i en salva att man måste börja savea på laserkanoner, fistar, ikoner och annat godis. Den effekten får du inte med en autokanon.
- speedfreek
Och Imperial Armour får inte vara med.
Men om du syftar på enheternas beväpning, så ska de mest bara springa runt och dö.
Men om du syftar på enheternas beväpning, så ska de mest bara springa runt och dö.
stå ivägen enheterna står mycket sällan stilla, deras uppgift är som sagt att vara i vägen och inte att stå still och skjuta..
- theWatchman
Ser bra ut Jeppa. Gillar att du lagt in lite plasmor, kan vara vettigt beroende på hur GK kommer bli.
Sen gillar jag att du fick in en hydra extra jmf. med förra året dom är ju mer smatter för poängen än Chimerorna. Sen gillar jag även att du tar fasta vid det du spelat med det sista med mycket gående wounds som kan vara ivägen.
Dock vill jag höja ett varningens finger för att använda officer of the fleet. Den kan bli jobbig för dej själv. På ETC vet i fan om den är bra o spela med. Har du den och möter en motståndare som vill spela på draw så får han bara fördel av att han kommer senare med sina reserver (om du inte tror mig fråga vitryssarnas IGspelare
).
Själv skulle jag tagit en manticora istället för colossusen men jag förstår hur du tänker och det är ju alltid ett problem för IG med motståndarens defensiva scoring som ligger o hukar på andra sidan brädet. Men eftersom du tagit bort en melta squad så kan det vara väl värt att kompencera lite anti tank med en manticora.
Sen gillar jag att du fick in en hydra extra jmf. med förra året dom är ju mer smatter för poängen än Chimerorna. Sen gillar jag även att du tar fasta vid det du spelat med det sista med mycket gående wounds som kan vara ivägen.
Dock vill jag höja ett varningens finger för att använda officer of the fleet. Den kan bli jobbig för dej själv. På ETC vet i fan om den är bra o spela med. Har du den och möter en motståndare som vill spela på draw så får han bara fördel av att han kommer senare med sina reserver (om du inte tror mig fråga vitryssarnas IGspelare
Själv skulle jag tagit en manticora istället för colossusen men jag förstår hur du tänker och det är ju alltid ett problem för IG med motståndarens defensiva scoring som ligger o hukar på andra sidan brädet. Men eftersom du tagit bort en melta squad så kan det vara väl värt att kompencera lite anti tank med en manticora.
Jag jag är också tveksam till den, men med den så kommer motståndaren in i tre vågor med en tredjedel varje gång istället för att få in hälften runda 2. Om man får välja bord och kan välja ett bord där det inte finns mycket LoS block i deploiment zones, så kommer nästan garanterat att vinna en sådan match.theWatchman skrev:Dock vill jag höja ett varningens finger för att använda officer of the fleet. Den kan bli jobbig för dej själv. På ETC vet i fan om den är bra o spela med. Har du den och möter en motståndare som vill spela på draw så får han bara fördel av att han kommer senare med sina reserver (om du inte tror mig fråga vitryssarnas IGspelare).
Ja colosusen är bättre mot armeer som bara försöker gömma sig och spela draw, men mantikoran är mycket bättre mot det mesta annars,theWatchman skrev:Själv skulle jag tagit en manticora istället för colossusen men jag förstår hur du tänker och det är ju alltid ett problem för IG med motståndarens defensiva scoring som ligger o hukar på andra sidan brädet. Men eftersom du tagit bort en melta squad så kan det vara väl värt att kompencera lite anti tank med en manticora.
varför kör du 2 pccs och inte 2 ccs? förutom 2 troops osv
jag skulle alltid börja med 2 st ccs.
jag skulle alltid börja med 2 st ccs.
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY