Blood of Kittens "bombshell"

Har du hört det senaste från GW?
Jocke Rapp
Site Admin

Re: Blood of Kittens "bombshell"

Inlägg av Jocke Rapp »

Både Necrons och BT är ryktade att få codex redan inom ett år, så det är inte omöjligt att dom petar ut ännu en armé innan 6th.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Fan, jag läste lite fel och trodde att 40k skulle bli en olympisk gren. Det hade ju vart kul!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

paintner

Inlägg av paintner »

enligt vad man läst så är det ju som sagt troligt att BT kommer komma efter ev. xenos som kommer efter GK.
så till vida de kör vidare på varannan.

sedan vet jag ju inte om BT/Necrons har någon direkt fejd med varandra. GW verkar ju gilla att tema upp saker och sätta fiender mot varandra. men de kan väl iofs ta och bygga en kampanjhistoria runt det så det blir 'sant'.

känns som att en ny uppdatering kommer till 40K innan årets slut. sen om det är en codex eller något supplement är ju frågan.
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Det kommer ju rimligtvis vara en imperie-armé med. Antagligen kommer det att släppas en ny codex samtidigt som nya editionen, som är den ena armén i lådan. Den andra armén bör vara något som har en hyfsat ny codex, så att det inte direkt kommer en ny codex som ändrar reglerna för det som finns med i lådan.

Imperiekandidater:
Space Wolves - Alla gillar rymdvargar.
Imperial Guard - Imperiets ryggrad. Sentinels skulle kunna göra sig bra som "de stora modellerna" i ett startkit.
Sisters of Battle - Alla gillar stora bröst. Penitent Engines.
Blood Angels - Alla gillar emo-vampyrer?
Black Templars - Tveksamt, lite för snäva och inte så populära.
Vaniljmarines - Antagligen det troligaste, Salamanders verkar sannolikt, att döma av nuvarande codex.

Andra sidan:
Chaos Marines - Klassisk motståndare.
Necrons - Lätta att måla för nybörjare.
Eldar - Wraithlords i lådan.
Tau - Suits i lådan.

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Rykten, rykten, rykten. Själv hopps jag att nästa version dröjer 5th ed regerar.!
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

paintner

Inlägg av paintner »

BTs var väl deras marines tillsammans med DE för länge sedani starterboxen?
Så även om BT är snäva så kanske de används igen.

Har svårt att tro att SW eller BA kommer vara med i en starterlåda så snart efter de fått nya dexar. Då det skulle intebära en re-release av dem.

Tror mer på BT eller DA då då de inte har sina dexar fixade alt. Systrar om de går ifrån Marine vs. Xeno delen.

Alt. 2x Xeno ... Tau vs. Necron ... Greater Good vs. Old Evil

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Det borde vara något från Imperiet iaf och om det inte är space marines eller imp guard, så måste det ju vara Sisters of Battle och om motståndar sidan inte är Xenos så måste det vara Chaos Space Marines. Det är ju det ända logiska :P

Själv hoppas jag på att 6e fixar flyers, gör om wound acolation för multi-wound modeller och nerfar transporter aningen. Att få in att man alltid får mäta i förväg har jag inget emot, men då får man balansera med en slump faktor precis som i fantasy (vilket jag faktiskt gillar).
Alexander Merinen

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

paintner skrev:BTs var väl deras marines tillsammans med DE för länge sedani starterboxen?
De var vanilla marines som blev målade som BT iom deras inmarch till det mörka och gotiska. Det dröjde drygt 2 år innan Armageddon kom ut så man kunde spela sina BT.

paintner

Inlägg av paintner »

Silversixx skrev:
paintner skrev:BTs var väl deras marines tillsammans med DE för länge sedani starterboxen?
De var vanilla marines som blev målade som BT iom deras inmarch till det mörka och gotiska. Det dröjde drygt 2 år innan Armageddon kom ut så man kunde spela sina BT.
Ah ok.
Jag kom in i hobbyn först runt Armageddon så =) Trodde det var mer samtida än så.
Minns min första box var den stora armydealen de hade för BT med 'special marshall' ... som senare kom ut som blister.

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Transportfordon är för bra i nuvarande system och med tanke på att det finns en massa olika nu så tycker jag det borde ändras lite på den fronten! :)

vad man kan göra & inte göra samt kanske ändra skadetabellerna lite så gubbar i fordon tar mera stryk om fordonet träffas eller går sönder
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Skriv svar