Blood of Kittens "bombshell"

Har du hört det senaste från GW?
Jacke

Re: Blood of Kittens "bombshell"

Inlägg av Jacke »

MrCheeze skrev:Transportfordon är för bra i nuvarande system och med tanke på att det finns en massa olika nu så tycker jag det borde ändras lite på den fronten! :)

vad man kan göra & inte göra samt kanske ändra skadetabellerna lite så gubbar i fordon tar mera stryk om fordonet träffas eller går sönder

En enkel lösning vore ju att göra så att fordonen blir lättare att ha sönder, samt göra så att passagerarna blir auto-pinned vid explodes, och sedan no armour save på den skada de tar i smällen.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Autopinned hade räckt fint. Stridsfordon ska inte vara hur lätta som helst att ha sönder.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Ett problem med GW är att de lätt "överbalanserar" saker.

T.ex. från 4th -> 5th så behövde fordon (speciellt transporter) en boost. Så de tog bort autopin OCH minskade passagerares skador när fordonet tar skada OCH gjorde fordonen tåligare.

EN av de tre sakerna hade typ varit nog, men med alla tre så har fordon blivit för bra. Jag hoppas verkligen inte att de gör fordon till det de var i 4th, men det skulle vara bra om de tog tillbaka NÅGON nackdel.
Alexander Merinen

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Zurken skrev:Ett problem med GW är att de lätt "överbalanserar" saker.

T.ex. från 4th -> 5th så behövde fordon (speciellt transporter) en boost. Så de tog bort autopin OCH minskade passagerares skador när fordonet tar skada OCH gjorde fordonen tåligare.

EN av de tre sakerna hade typ varit nog, men med alla tre så har fordon blivit för bra. Jag hoppas verkligen inte att de gör fordon till det de var i 4th, men det skulle vara bra om de tog tillbaka NÅGON nackdel.
Fast å andra sidan, det blev bra mycket lättare att knäcka 90% av fordonen i närstrid.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

fördelen med att fordon är bra är att det går mycket snabbare att spela med gubbar i bilar än till fots så av den anledningen tror jag inte dom ändrar för mycket.

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Äsch, de borde kasta alla de nuvarande reglerna åt helvete och basera 6th ed på Epic:A reglerna.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

wishlisting FTL.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Skriv svar