Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Användarvisningsbild
whistler

Re: Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj

Inlägg av whistler »

Vi har nu förhandlat fram ny priser till turneringen och det blir presentkort hos speltid.se

1:a pris - 800kr
2:a pris - 500kr
3:e pris - 300kr

Målningspris 400kr

Vidare kan jag meddela att övernattning kommer vara tillåtet i matsalen. Vi kommer ta 20kr för övernattningen, som oavkortat går till våran personal på plats under natten. Det enda kravet för övernattning är att vi meddelas att ni skall övernatt i lokalen senast den 3:e Maj. Vi behöver ert namn och personnummer.
Efter detta datumet så kan vi ej ta in någon mer då lokala brandmyndigheterna behövde ha den marginalen för informationen.

När det gäller mat så finns det en pizzeria/netto på gångavstånd från lokalen och vi har även pratat med en anna pizzeria som kan köra ut till oss och ta betalt induviduellt av alla på plats. Kontanter gäller dock för detta.

Mvh Daniel Whistleton
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

whistler skrev:
Blauholtz skrev:står i första posten att det är komp 25 tröskel komp.
Det kommer vara både tröskelkomp och matchkomp.
Vad menar ni nu? Tröskelkomp brukar innebära att din komp inte spelar in matcherna, det enda kravet är att den är över en viss nivå. Med matchkomp låter det ju tvärtemot som att kompen kommer påverka poäng och matchning. Vad gäller egentligen?
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Det är ju samma som LinCon, BSK, DefCon m.fl. haft tidigare. Matchkomp som vanligt (halva mellanskillnaden i plus/minus), men man får inte ha lägre komp än 25.

Användarvisningsbild
whistler

Inlägg av whistler »

Jocke Rapp skrev:Det är ju samma som LinCon, BSK, DefCon m.fl. haft tidigare. Matchkomp som vanligt (halva mellanskillnaden i plus/minus), men man får inte ha lägre komp än 25.
Är förmodligen så det är. Har inte hundra koll då det inte är jag som skriver de nya matchreglerna, men vad jag förstår så skall det vara ungefär samma som Halmstadturneringen för någon månad sedan

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag rekommenderar att ni inte gör som Vinterslaget (Halmstadturneringen). Där användes kompen aktivt, dvs den justerade resultatet i varje match, plus att hela kompsumman lades till varje spelares resultat i slutet. Det gav en oproportionerligt stor inverkan av kompen. Dessutom användes ingen av kompjusteringen i lottningen vilket gav en skev lottning.

Vill ni ha det enkelt, klassiskt och effektivt så använd kompen aktivt i varje match.
Dela alla spelares komp med 5, vanliga avrundningsregler. Kompen på de två spelarna i en match jämförs med varandra, den med mer komp får halva mellanskillnaden i pluspoäng och den med lägre komp får halva mellanskillnaden i avdrag.
Om man sedan vill inkludera denna kompjustering i lottningen/swissen är en smaksak, jag tycker att man ska göra det.

Michael Carl

Inlägg av Michael Carl »

Jag gillade Vinterslagets system med att lägga på kompen i slutet, dock föredrar även jag att det lottas mot det kompjusterade resultatet så topp-spelarna får möta varandra i slutet.

Hade dock tänkt spela mina Blood Angels när det lät som att enbart vara tröskelkomp som gällde, men nu får de nog vänta lite.

Användarvisningsbild
whistler

Inlägg av whistler »

Jag skall be Adam som skriver reglerna förklara helt hur han har tänkt, här.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Nu blir det att fundera på om det ska bli vargar eller Syrror...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Schmii

Inlägg av Schmii »

Hallå allihopa!

Hoppas ni är pepp inför Warpstorm 3, vi i dragon knights är i alla fall :)

För att klarlägga vad som gäller så är det som följande:

Tröskelkomp på 25 dvs. ni får inte ha lägre. Sedan så spelar kompen ingen roll i matchresultaten utan används endast för utlottning av första match.

Sedan skulle jag vilja be er att göra era armélistor så tydliga och lättlästa som möjligt när ni skickar in dom så att inga problem uppstår :)

Missions kommer vara ute ca en vecka innan men förhoppningsvis lite tidigare.

Grey Knights kommer vara tillåtna om komplistan är ute och inkluderad i kompmallen.

Happy gaming, ses i H-borg!

/Adam Schmii

snolb

Inlägg av snolb »

Stenhårt!

Har ni något exakt datum för när listorna ska in..?

Skriv svar