DHettNeck skrev:Terminators får åka chimera om dom vill.
Precis. Dom räknas som två modeller och kan inte åka i Rhinos och Razorbacks.
(Sidan 63 i Grey Knight codexen)
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."
men eftersom de redan har ett eskalerande fordons minus som long fangs inte har anser jag att de inte behöver ha ett eskalerande minus för varje man väljer
kombat skrev:men eftersom de redan har ett eskalerande fordons minus som long fangs inte har anser jag att de inte behöver ha ett eskalerande minus för varje man väljer
Precis som jag försökte säga. plus att de inte har ap3 så man kan inte skjuta SM med dom lika bra. Borde nog bli något liknande:
-3 each Dreadnought
-1 first Dreadnought Close Combat Weapon
-1 second twin linked autocannon on the first Dreadnought
-1 Venerable
-1 psyboltamunition
då kompar den 2 sämre än en vanlig marine Dread och ca 1 bättre än longfangs första enhet och lägger man till fordonsminuset så kostar det marginellt mindre i komp
Om man kollar på warbands och liknande enheter i spelet så har jag lite synpunkter på hur de är kompade. För det första om man bygger en enhet med tre meltas så är de sämre än veteranguardsmen då de inte är scoring och har sämre bs och inga granater. Kör man de som troops med coteaz så kan de max kompa amma som ig vilka får -3 för en sådan enhet därför borde startkompen på en enhet vara +1 eller +/- 0 om de ät troops.
Kollar man på fightingbuildsen och liknande enheter så kopar de också för hårt. Specielt när man vill blanda och då får väldigt mycket minus för att man tar en av varje. Tycker inte att de ska kompa hårdare än geanstealers och liknande t3 s3 pw gubbar och det gör de i första förslaget. Tänker att om man bygger en enhet vill man ha en eviscerator vilken bara har styrka 6 och en attack. På grayhunters kostar en fist -1 på en gubbe som bara får en attack och -2 på en med två attacker. Därför borde den också kompa -1.
Sen vill man ha crusaders för att få savet. därför räcker det med -1. men köper man en enhet med 12 i så kompar hela enheten 0 eller -1 om de är troops och det är lite för bra så efter fjärde modellen borde de ge extra minus -2 då blir det -2/-3 för en t3 s3 gubbar med pw och 3+save utan skytte och det känns ungefär lagom om man kollar på andra enheter.
Assasin borde kompa på samma sett för att inte man ska hacksa kompen -2 och sen ytterligare -1 tycker inte att de ska kompa mycket hårdare än eldars liknande enhet om man inte slängetr in extra grejer.
detta gör att en enhet med en eveicorator tre crusaders och tre assasins kompar -3/-4 och det känns ganska ok. tycker att skilnaden i hårdhet blir efter fjärde asasin och fjärde crusadern.
1 Evicerator, 4 crusaders, 4 assasins blir -6/-7 och då är enheten minioptad för att kuna åka med en rhino och en inqusitor med hammerhand. vill man få ut mer modeller med kompen så får de åka i en mindre effektiv transport eller kasta ut inqusitorn.
Tycker inte att granatminuset ska ligga på enheten utan på karaktären som tar den därför är inte minuset med på mitt förslag.
sen ska inte Jokaero kompa mycket hårdare än guard laser tycker -1 för första och -2 för andra borde vara lagom med tanke på att de har samma bs men är sämre i närstrid
Inquistorial Henchmen warband
each warband +1 (If taken as troop +/- 0)
Each eviscerator -1
First Crusader -1
If 4 or more -2
Every thrid Daemonhost +0,5
First Deathcult Assassin -2
if 4 or more -1
Each Servitor with Heavy Weapon -0,5
First Jokaero -1
Secound Jokaero -2
Each additional Joakaero -0,5
First Mystic -3 (only if a Librarian with "the summoning"is present)
First Psyker -1
4th Psyker -2
5th Psyker -1
6th Psyker -2
Each combi-melta -0,5
Each plasma gun -0,5
Each flamer -0,5
Each Melta gun -1
DHettNeck skrev:Varför bara minus för andra ACn på första dreaden, känns lite snällt om man tar två. Men annars ser det lagomt ut tycker jag.
gämmför man med andra lag så komparden redan 2 sämre än en vanlig dread och tycker inte att den är dubbelt så arg som en vanlig dread eller tycker du det?
DHettNeck skrev:Varför bara minus för andra ACn på första dreaden, känns lite snällt om man tar två. Men annars ser det lagomt ut tycker jag.
gämmför man med andra lag så komparden redan 2 sämre än en vanlig dread och tycker inte att den är dubbelt så arg som en vanlig dread eller tycker du det?
2 Sämmre kan väll aldrig bli dubbelt så bra?
sant jag menade nästan dubelt så bra men poängen är fortfarande den samma plus att de inte ska kompa sämre än longfangs