Star Wars Marines

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Star Wars Marines

Inlägg av HeadWar »

Bengt skrev:Darth Maul liknande ljussabel vore väl bra som blessed iom att det är ett två handsvapen. Då blir det inte så likt vanliga ljussablar om de bara är MC PW.
Den köper jag, då är det tydlig skillnad på dem.

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Det är ju dina gubbar din tid och dina pengar så du gör så klart som du vill

men frågar du mig tycker jag det är en riktig dålig ideé, bara för att man gillar SW o 40K så behöver man inte blanda
själv skulle jag nog inte ens spela med någon som hade en sådan armé , skulle inte orka fråga va allt i armen är och det skulle inte ens va roligt att mina Blood angels möter starwars gubbar som har inget med 40K att göra , så skulle inte spela mot dom

men som sagt det är min åsikt och du gör va du vill, man va bered på att en del kommer störa sig på det

Mutt

Inlägg av Mutt »

The Gretchin skrev:Men om min Jedi Master har blessed weapon och dem "vanliga" jedis bara har master-crafted power weapons så borde det väl funka, eller?

Tycker ni att en combat servitor med Power Fist och CCW kan vara en wookie, tycker det låter som en bra idé p.g.a deras enorma styrka
Låter mer och mer som impar. Wookie = Ogryn.
Vendetta = Tie fighter / X-vinge

Att göra dem som impar vore nog tufft, hade man ganska lätt kunna klämma in i existerande fluff. Dvs någon avlägsen high-tech forgeworlds lilla styrka (man får väl in ca 100 lämpliga modeller i en lista: 60 veterander, 2x5 command squads, 3x10 storm troopers). Att få in dem som marines känns som att trycka den fyrkantiga klossen genom det stjärn-formade hålet.

araphon1

Inlägg av araphon1 »

Tist skrev:Jag vet inte vad som skulle passa som Ewoks....bara grots kanske? svårt att bygga en armé på det dock.

Nej, men det är nog bara min personliga smak att jag inte gillar när man börjar blanda ihop olika sådana saker. Star Wars Marines känns lika fel som Hello Kitty Marines, Pokemon Orker, Dr Snuggles Imperial Guard eller My Little Pony Eldar. =P
Jag vet inget om Hello Kitty Marines, men Hello Kitty Necrons är riktigt tuffa!

Bild
-Maybe we should meet the Tyranids in close combat, sir?
-Where in the eye of terror did you come up with a stupid idea like that?
-I just pulled it out of my ass, sir!
-Well, you'd better put it back in there, because it sucked!

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Kill it! Kill it with fire!

Bild
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Franska kaninmarines.
Bild

och svintuffa termosar
Bild

Kimich

Inlägg av Kimich »

Har haft en liknande idé men utan en massa räknas som. Jag är en av dom som gillar den gamla SW, så empire it is.
Min tanke var lite som några här har skrivit i tråden tidigare att köra IG helt och hållet. En Jedi, (primaris Psyker) Force lightning någon? :) Han har ett Force sword, fungerar bra som ljus sabel. Sen bara fylla på med Vets i carapace, sentineller, vanliga stormtroopers. Kanske någon penel legion för att piffa till det lite som någon inhyrd grupp av speciallister eller liknande.

Hela grejen handlar om målandet och moduleringen, som ett tema mer än en ny arme.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Låter stabilt.

Och det finns väl flygbåtar i riktiga Stjärnornas Krig också, eller är jag ute och cyklar?

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

speedfreek skrev:Låter stabilt.

Och det finns väl flygbåtar i riktiga Stjärnornas Krig också, eller är jag ute och cyklar?
Jadå. Tex Dark Eldar båtarna verkar inspirerade av Jabas yacht i RotJ. Sen har de jetbikes på sista planeten också. Är kanske lite dåligt med mer flygplan i originalfilmerna, men klontrupperna i de nya filmerna åker väl runt i något som inte är helt olikt Valkyries?

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Om det är imperieflygplan du vill åt så vore väl tie bomber eller transportplanet de tar till endor relativt liktIG planen?

Skriv svar