Grey Knights

Moderator: Kompmallsansvariga

McGordon

Re: Nya Grey Knights (work in progress)

Inlägg av McGordon »

Tadaotoko skrev:oj finns det folk som vill spela GK på linkon :shock:
Jag vet, helt otroligt märkligt :mrgreen:

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Morph skrev:GK SS kommer alltid vara den sämre mot gaunts, där deras få attacker inte dödar många, men kommer alltid vara bättre mot multi-wounds modeller då de har force weapons.
Och saker med 2+ save och/eller hög T, eftersom alla har Power Weapons och Hammerhand.

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Tadaotoko skrev: 9xGray Hunters 218/228 med flagga 2,3333 wonds i skyttet med kombimelta eller 2,8888 om de rapitfirar och blir assaultade. 3,86 wonds typ 6 totalt om de väljer att assaulta
meltagun, markofthewulfen whit powerfist
Wolf gurad combimelta, powerweapon -5,5 -6,5 med flagga som gör 5,8wonds som blir 8,13 wonds totalt
Sämsta vapenupgraderingen sen Palme gick på bio.
Hoppas du inte räknat med att han har 1d6+2 Fist attacker.

Kolla gärna sen också på stavningen. Vet att alla inte är bra på att stava, så inget påhopp men det ser jäkligt slarvigt ut.

EDIT:Räknade också lite på vad det blir för wounds mot en marine ifrån GH med 9 man +WG(med Combi-melta och PW), Power Fist(inte optimalt men det du skrev), Flagga, Meltagun. Assaultande skjutandes med 2 Meltas och 8 pistoler. Dom genererar då något mer än 7,5 wounds. Får det även till att dom får -7,5 i komp och inte 6,5. -2(GH), -2(2xMelta), -1(PW), -1(Flagga), -1(Power Fist), -0,5(Mark of the Wulfen)=-7,5

//Magnus

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Vet att jag är sämst på att stava ;)
Räknade på att han hade d6 attacker vilket statistiskt blir 3,5 fast har han egentligen inte d6+1? Kommer inte ihåg. Men har aldrig spelat sw så är medveten om att jag kan ha fel. Och sen tycker jag att gkss suger mot 2+ de har ju alltid 3++ så det är ju självmord att assaulta in.

När det kommer till mc så är gk ok det är typ ett w från fw och förmodligen ett från hammaren dock 1 på 6 att hammaren inte wondar. Inte lika auto som folk tror. Poängen är dock den, är gk nästan dubbelt så bra som gh?
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Tadaotoko skrev:Poängen är dock den, är gk nästan dubbelt så bra som gh?
Ja det är väll lite på gränsen om de är dubbelt så bra som det näst bästa liknande valet i spelet..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Tadaotoko skrev:Vet att jag är sämst på att stava ;)
Räknade på att han hade d6 attacker vilket statistiskt blir 3,5 fast har han egentligen inte d6+1? Kommer inte ihåg. Men har aldrig spelat sw så är medveten om att jag kan ha fel. Och sen tycker jag att gkss suger mot 2+ de har ju alltid 3++ så det är ju självmord att assaulta in.
Har inte codexen här, men är runt 95% säker på att han inte får använda sina bonusattacker tillsammans med en fist. Att jag är såpass säker beror på att ingen spelar med det, och det hade varit absurt bra om det hade varit sant. Så ta bort ytterligare 0,75 wounds från glädjekalkylerna du har gjort på icke-GKSS-enheterna.
Tadaotoko skrev:När det kommer till mc så är gk ok det är typ ett w från fw och förmodligen ett från hammaren dock 1 på 6 att hammaren inte wondar. Inte lika auto som folk tror. Poängen är dock den, är gk nästan dubbelt så bra som gh?
Ajajaj, bara runt 75% chans att döda ett MC på en runda?

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Stämmer. Mark of the Wulfen kan aldrig kombineras med ett specialvapen.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

HeadWar skrev:
Tadaotoko skrev:Vet att jag är sämst på att stava ;)
Har inte codexen här, men är runt 95% säker på att han inte får använda sina bonusattacker tillsammans med en fist. Att jag är såpass säker beror på att ingen spelar med det, och det hade varit absurt bra om det hade varit sant. Så ta bort ytterligare 0,75 wounds från glädjekalkylerna du har gjort på icke-GKSS-enheterna.
Tadaotoko skrev:När det kommer till mc så är gk ok det är typ ett w från fw och förmodligen ett från hammaren dock 1 på 6 att hammaren inte wondar. Inte lika auto som folk tror. Poängen är dock den, är gk nästan dubbelt så bra som gh?
Ajajaj, bara runt 75% chans att döda ett MC på en runda?
Varför skulle han inte få sina bonusattacker?

Får tanka på att gk inte har tillgång till melta eller longrange ap 3 för att nöta ner mc har du skjutit på den först räcker det med fisten. Tror att en BA enhet är typ lika bra mot mc med s5 på assaulten. Men vafan allt med psykik powers ska ju kompas bort så det är väl bara att sänka startpoangen till 45 så blir alla nöjda :D
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Seregon skrev:Stämmer. Mark of the Wulfen kan aldrig kombineras med ett specialvapen.
Ok då har jag räknat ganska fel :shock: men men så län det gå ibland :D
Serpent skrev:

Yautja

Inlägg av Yautja »

Tadaotoko skrev:Men vafan allt med psykik powers ska ju kompas bort så det är väl bara att sänka startpoangen till 45 så blir alla nöjda :D
Jag tror inte sådana här utfall hjälper din sida i diskussionen.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Låst