Det är bara för att du inte vet hur söt jag är i verklighetenYautja skrev:Jag tror inte sådana här utfall hjälper din sida i diskussionen.Tadaotoko skrev:Men vafan allt med psykik powers ska ju kompas bort så det är väl bara att sänka startpoangen till 45 så blir alla nöjda
Grey Knights
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Nya Grey Knights (work in progress)
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
- speedfreek
Så går det när man inte åker på (kompade) stora turneringar...
Jag är på GKs sida. Tjohoo. Tycker att de är lite hårt kompade, har dock inte boken på jobbet så kan inte sitta och räkna ordentligt vad de skulle få, men jag skulle vilja påtala följande:
I ett vakuum, så är GK purifiers det bästa troopvalet i spelet. Punkt. Helt cp-stört bra för sina poäng, med varsin stormbolter, varsitt powerweapon med kicker (att det är just ett FW är nice, men kommer ganska så sällan i spel), och en perfekt anti-hordförmåga och anti 2+/3+ save i hammerhand, 2A per skalle och ev. I6.
GKSS är inte långt efter.
Så jag tycker att kompen är ganska så bra satt, om man tittar på det i ett rent vakuum.
Dock så tror jag att man behöver titta på armén som helhet för att kompa den rätt. Det som finns i long range shooting är Dreads (med psybolts) och Razorbacks. Sen var det slut (Land raiders räknas inte för man inte kan få en volym av shooting med dem). Man får inga Long Fangs eller snorbilliga BA devastators, man har inga predators, man har inga Heavy Weapon Squads eller russar eller.... Tja, inget bra och billigt förutom Razors, som jag tycker definitivt kan kompas till stenåldern. Psybolt Dreads är riktigt bra, men om man kompar ner Razorbacks en del så blir de tämligen ensamma, och blir ett ganska enkelt mål att sabba.
Sen, tittar man på troopvalen, så är alla PAGK killar som måste in till mittfältet för att göra skada, vilket innebär att mot de flesta arméer så får man 1-2 turns där man inte skjuter på dem om man ställer upp rätt defensivt. Sen dör de ju som bekant lika enkelt som vanliga marines, och man kan inte dela sin combat squad så att en squad står på ett objektiv med en ML eller Lascannon och skjuter, utan ska man ha någon nytta av dem, så ska bägge troopvalen fram.
Man kan ju kompensera detta genom att ta Coteaz, så där är den andra grejen som ska kompas hårt. Henchmens som troops, eftersom de till stor del väger upp svagheten i GKSS/Purifiers i att hålla objektiv i egen deployment. (100+poäng kan stå på ett objektiv och inte göra ett piss, mot 85P tactical squad som lobbar iväg ett ML/Lascannonskott varje runda). Särskilt henchmens som troops i chimera.
GKTs känns också lite hårt kompade, med tanke på att 10 GKT med 2 psycannons kompar -14,5 och 10 SM termies med 2 cyclones kompar -15. Men detta är en ganska liten grej i det stora hela.
För att sammanfatta det hela: Jag tror att en ren GK armé utan en massa troop-henchmens/razorbacks som väger upp bristen på hemmascoring/long range shooting bör få bättre komp än den får idag, just för den har några inbyggda svagheter som en SM-bok inte har, något som jag tror väger upp styrkorna de har fått ganska hyfsat.
Jag tror även att HeadWars idé om att relativ-kompa den mot listor som 'nids/daemons ('nids har dock myyyycket svårare än daemons har) är bra, men man ska nog även relativ-kompa den åt andra hållet mot alla listor med en rune priest/runes of warding/LD10 psychic hood med.
I ett vakuum, så är GK purifiers det bästa troopvalet i spelet. Punkt. Helt cp-stört bra för sina poäng, med varsin stormbolter, varsitt powerweapon med kicker (att det är just ett FW är nice, men kommer ganska så sällan i spel), och en perfekt anti-hordförmåga och anti 2+/3+ save i hammerhand, 2A per skalle och ev. I6.
GKSS är inte långt efter.
Så jag tycker att kompen är ganska så bra satt, om man tittar på det i ett rent vakuum.
Dock så tror jag att man behöver titta på armén som helhet för att kompa den rätt. Det som finns i long range shooting är Dreads (med psybolts) och Razorbacks. Sen var det slut (Land raiders räknas inte för man inte kan få en volym av shooting med dem). Man får inga Long Fangs eller snorbilliga BA devastators, man har inga predators, man har inga Heavy Weapon Squads eller russar eller.... Tja, inget bra och billigt förutom Razors, som jag tycker definitivt kan kompas till stenåldern. Psybolt Dreads är riktigt bra, men om man kompar ner Razorbacks en del så blir de tämligen ensamma, och blir ett ganska enkelt mål att sabba.
Sen, tittar man på troopvalen, så är alla PAGK killar som måste in till mittfältet för att göra skada, vilket innebär att mot de flesta arméer så får man 1-2 turns där man inte skjuter på dem om man ställer upp rätt defensivt. Sen dör de ju som bekant lika enkelt som vanliga marines, och man kan inte dela sin combat squad så att en squad står på ett objektiv med en ML eller Lascannon och skjuter, utan ska man ha någon nytta av dem, så ska bägge troopvalen fram.
Man kan ju kompensera detta genom att ta Coteaz, så där är den andra grejen som ska kompas hårt. Henchmens som troops, eftersom de till stor del väger upp svagheten i GKSS/Purifiers i att hålla objektiv i egen deployment. (100+poäng kan stå på ett objektiv och inte göra ett piss, mot 85P tactical squad som lobbar iväg ett ML/Lascannonskott varje runda). Särskilt henchmens som troops i chimera.
GKTs känns också lite hårt kompade, med tanke på att 10 GKT med 2 psycannons kompar -14,5 och 10 SM termies med 2 cyclones kompar -15. Men detta är en ganska liten grej i det stora hela.
För att sammanfatta det hela: Jag tror att en ren GK armé utan en massa troop-henchmens/razorbacks som väger upp bristen på hemmascoring/long range shooting bör få bättre komp än den får idag, just för den har några inbyggda svagheter som en SM-bok inte har, något som jag tror väger upp styrkorna de har fått ganska hyfsat.
Jag tror även att HeadWars idé om att relativ-kompa den mot listor som 'nids/daemons ('nids har dock myyyycket svårare än daemons har) är bra, men man ska nog även relativ-kompa den åt andra hållet mot alla listor med en rune priest/runes of warding/LD10 psychic hood med.
Just ja, varför räknade du med att BA har Furious Charge? Om de har en präst med sig kompar de gaaanska mycket sämre.Tadaotoko skrev:Tror att en BA enhet är typ lika bra mot mc med s5 på assaulten.
Om man börjar med att relativkompa vissa arméer så bör man nog göra det på alla alla arméer har vissa som de har lätt mot och andra som de har svårt mot, men jag tror sätta igång och göra relativ komp för alla arméer är nog ett väldigt stor projekt att få det balanseratRobinF skrev: Jag tror även att HeadWars idé om att relativ-kompa den mot listor som 'nids/daemons ('nids har dock myyyycket svårare än daemons har) är bra, men man ska nog även relativ-kompa den åt andra hållet mot alla listor med en rune priest/runes of warding/LD10 psychic hood med.
Re: Grey Knights
Ja, med tanke på att armén som numera är bra på allt har levt med att de autoförlorat mot alla andra codex i ca. 8 år...Jacke skrev: Vissa arméer har matchups som de auto-förlorar det är nog tyvärr nått man får leva med.
Jag saknar Daemonhunters-tiden redan, trodde inte jag skulle säga det men det var mycket mer spännande att spela som underdawg och bli glad för eventuella vinster istället för att spela något som tydligen borde vara bannat/bortkompat. Som det kan bli...
Får bli dubbla LR-listor igen!
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
Bara en notering...
Till librarian, powern Vortex. Ska den inte ge minus alls?
Mork, the articulate ork!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det tycker jag verkligen inte.Mork skrev:Bara en notering...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Detta är det jag tycker ärr mäst konstigt med den aktuella kompmallen annars ser den ganska ok ut
HQ
-5 Inquisitor Valeria
-2 if Land Raider / Stormraven is present*
Som tidigare nänts tycer jag att -5 i komp är väldigt mycket för en kodexets sämsta hq. Hon har 5pw atacker på ws4 2,5träffar s3 blir 0,8w tycker väldigt hård i närstrid
det ända vettiga hon har är en 4+ attack som plockar bort en model från planen dock är den bara one uce ondly. göm för det med en Brother-captain som har 3fw på 3+ 4+ 1W med möjligheten att använda fw han har även hamarhanden för att öka antalet wonds han gör. Misslyckas Fw slaget blir det oftast ett wond ändå. Sen hon en combimelta också. Hon kostar 10pts mindre än en capten och överlever mycket kortare. Det ända plusset är att hon har Psycotrok-granades som är bra men väger inte upp hennes komp.
Grand Master/Brother-Captain
-4 each Grand Master
+0,5 Pair of Nemesis falchions
-0,5 master-crafted close combat weapon
-0,5 Force halberd
-2 Psycannon
-2 Warding stave
-1 Blind grenades
-6 Psychotroke grenades tycker dom är bra men är de värkligen värda -6?
-3 Rad grenades
See Grand Strategy penalty
Brotherhood Champion
Librarian
-2 each Librarian
-0,5 Force halberd
-3 Warding Stave
-1 Dark Excomunication
-3 Might of Titan
-3 Quicksilver
-6 Sanctuary
-3 The Shrouding
-5 Warp Rift (-8 if a Stormraven i present) så bra är den inte
Ordo Malleus Inquisitor
-0,5 Combi-flamer / Combi-plasma
-1 Combi-melta
-1 Power Fist / Daemon hammer /
Thunder hammer
-2 Daemonblade sämsta vapnet borde ge pluss eller +-0
-2 Terminator armour (including penalty
for Daemon hammer) hamnar på samma minus som en broder capten är de lika bra?
-2 Psycannon
-1 Psyker
-1 Incinerator
Ordo Xenos Inquisitor
-1 Combi-melta
-1 Psyker
-3 Rad grenades
-6 Psychotroke grenades är de så bra?
-1 Conversion beamer
Elite
Techmarine
-2 Warding stave
-1 Blind grenades
-3 Rad grenades
-6 Psychotroke grenades är de så bra
Purifier squad
-6 each unit of Purifiers
-6 if numbering 10 models man vill inte dela enheten om de inte är troops behöver kropparna för att kuna tåla skytte tycker att det ska vara -5
-2 each unit of Purifiers taken as troops
(-4 if numbering 10 models)
-0,5 every 2nd Force halberd
-1 first Psycannon
-2 each Psycannon after the first tycker bara borde ge minus på nummer ett och två förlorar för mycket attacker om man tar flera och då suger enheten nummer tre och fyra borde ge -1 eller -0,5
-2 Warding stave är det så bra? borde vara -1 själv skulle jag alldrig ge dem en stav mycket bättre att slå på I6 och minska wondsen man får mot sig. borde vara -1
-0,5 master-crafted close combat
weapon
-0,5 digital weapons
-3 first Daemon hammer
-2 Psybolt ammunition (-3 if there is at least 6 Storm bolters in the unit) det är bra med s5 men efekten är typ samma som att ge dem en hb borde nog vara lite snällare
Paladin Squad
-2 each unit of Paladins taken as troops
(-3 if numbering 10 models)
-1 each Paladin
-1,5 each Paladin if an Apothecary is present in the unit tycker inte apotekaren är så bra man vill ändå alltid skjuta s8 på dem
-0,5 each uniquely equpiped model
-1 if numbering 10 models
+0,5 every 2nd Pair of Nemesis falchions
-1,5 first Psycannon
-3 each Psycannon after the first
-3 first Daemon hammer
-4 each Warding stave
-2 Psybolt ammunition (-3 if there is at least 6 Storm bolters in the unit) tycker inte det är så värt på dessa skulle häldre ta en psycannon då den kompar snällare och är bättre
-0,5 each master-crafted close combat
weapon
Inquistorial Henchmen Warband
+1 each Warband
-3 if Rad grenades are present in the army (only count if the unit has at least 1 model with a Power Weapon) tycker fortfarande inte minuset ska ligga på enheten då det är lika efektivt i alla enheter förstår jag inte häller varför inte alla har detta minuset
-2 each Warband taken as troops ganska kraftigt för att vara trop tycker att den ska kompa totalt +-0 om den är trops de är sämre en guards och de kombinationer som är bättre får man redan extra minus för
-1 dedicated transport varför ska de ha ett extra minus för att ha transport tycker dock att de kan få -1 om det finns en crusader i armen och de har pw max lika mycket av detta minuset som det finns crusaders i armen
-1 first Banisher varför?
-1 first Eviscerator
-1 first Crusader
-0,5 2nd and 5th Crusader
+0,5 every third Daemonhost
-2 first Deathcult Assassin
-1 2nd and 5th Assassin
-0,5 each Servitor with Heavy Weapon tycker att alla ska ha minuset då de utan hw har en pf attack istället
-2 first and second Jokaero
-1 each additional Joakaero
-3 first Mystic (only count if a Librarian
with "the Summoning" is present)
-2 4th Psyker
-1 5th Psyker
-1 6th Psyker
-0,5 each Combi-melta / Plasma gun /Flamer
-1 each Meltagun
Troop
Grey Knight Termintator Squad
-2 each Terminator Squad
-0,5 each Terminator
-2 if numbering 10 models
-1,5 first Psycannon
-3 each Psycannon after the first tycker att det borde vara 2,5
-3 first Daemon hammer
-2 each Warding stave
-2 Psybolt ammunition (-3 if there is at least 6 Storm bolters in the unit) bättre att ta en pcycannon bätte uppgradering och kompar bättre
-1 Justicar Thawn
Strike Squad
-3 each Strike Squad tveksam om dett borde nog vara närmre -2,5
-1 first Psycannon
-2 each Psycannon after the first kompen gör att det är mer värt att ta två enheter vilket är bätte då de får samma komp men har en extra justicar borde vara tvärt om imo
+1 each Incinerator
-1 first Daemon hammer (-3 if on Justicar)
-1 each Warding stave
-2 Psybolt ammunition (-3 if there is at least 6 Storm bolters in the unit) bättre och kompefektivare med pcycannons
Fast Attack
Grey Knight Interceptor Squad
-3 each Inceptor squad ska de värkligen ha så hög komp när de inte är scoring?
-1 first Psycannon
-2 each Psycannon after the first
-1 each Incinerator
-2 each Warding stave sämst att ha på dem de är en skytte enhet med move 12" suger att ta en stav bättre med en kropp till?
-2 Psybolt ammunition (-3 if there is at least 6 Storm bolters in the unit) bättre med psycannon igen
Heavy Support
Purgation Squad
-2 each Purgation Squad
-2 each Psycannon de är dyrare här borde komp mindre typ 1,5 för varje
-2 Warding stave sämsta uppgraderingen bättre med en extra kropp
-2 Psybolt ammunition (-3 if there is at least 6 Storm bolters in the unit) de kan ta så många specialweapons att det blir mindre värt med pcybolts på dessa
Dreadnought (both normal and venerable)
-3 each Dreadnought
-1 first Close combat weapon (-3 if
Stormraven is present)
-1 second Twin-linked Autocannon on
each Dreadnoght
-1 first and second Twin-linked Autocannon in the army (only count if Psybolt ammunition is taken) -6 för första helt ok men tycker att det borde vara närmre -5 eller -5,5
-2 third and fourth Twin-linked Autocannon in the army (only count if Psybolt ammunition is taken) -8 för andra pluss fordon -9 lite kraftig eskalering tycker jag snarrare -7
-3 fifth Twin-linked Autocannon in the army (only count if Psybolt ammunition is taken)
-4 each additional Twin-linked Autocannon in the army (only count if Psybolt ammunition is taken) -11 -12 med fordon lite starkt eskalering men inte helt fel
-0,5 Assault Cannon (only count if Psybolt ammunition is taken)
-1 Veneralbe
Land Raiders
-15 first Land Raider
-22 each additional Land Raider
+3 each Redeemer
+1 each Crusader
-2 each Multi-melta
-1 Psybolt ammuntition (-1,5 on Redeemer and -2,5 on Crusader) -2,5 på crusadern?
Grand Strategy Penalty
Count the two highest if a Grand Master
(incl. Draigo and Mordrak) is present. If
two Grand Masters are present count the
four highest penalties.
-10 each Dreadknight with Personal Teleporter
-7 each Interceptor Squad ?????
-4 each Dreadknight without Personal
Teleporter
-3 each unit with a dedicated transport
-2 each Dreadnought
-2 each non-scoring unit (only count
units that can become scoring with the
help of Grand Strategy)
HQ
-5 Inquisitor Valeria
Som tidigare nänts tycer jag att -5 i komp är väldigt mycket för en kodexets sämsta hq. Hon har 5pw atacker på ws4 2,5träffar s3 blir 0,8w tycker väldigt hård i närstrid
Grand Master/Brother-Captain
-4 each Grand Master
+0,5 Pair of Nemesis falchions
-0,5 Force halberd
-2 Psycannon
-2 Warding stave
-1 Blind grenades
-6 Psychotroke grenades tycker dom är bra men är de värkligen värda -6?
-3 Rad grenades
See Grand Strategy penalty
Brotherhood Champion
Librarian
-2 each Librarian
-0,5 Force halberd
-3 Warding Stave
-1 Dark Excomunication
-3 Might of Titan
-3 Quicksilver
-6 Sanctuary
-3 The Shrouding
-5 Warp Rift (-8 if a Stormraven i present) så bra är den inte
Ordo Malleus Inquisitor
-1 Combi-melta
-1 Power Fist / Daemon hammer /
Thunder hammer
-2 Daemonblade sämsta vapnet borde ge pluss eller +-0
-2 Terminator armour (including penalty
for Daemon hammer) hamnar på samma minus som en broder capten är de lika bra?
-2 Psycannon
-1 Psyker
-1 Incinerator
Ordo Xenos Inquisitor
-1 Combi-melta
-1 Psyker
-3 Rad grenades
-6 Psychotroke grenades är de så bra?
-1 Conversion beamer
Elite
Techmarine
-2 Warding stave
-1 Blind grenades
-3 Rad grenades
-6 Psychotroke grenades är de så bra
Purifier squad
-6 each unit of Purifiers
-6 if numbering 10 models man vill inte dela enheten om de inte är troops behöver kropparna för att kuna tåla skytte tycker att det ska vara -5
-2 each unit of Purifiers taken as troops
(-4 if numbering 10 models)
-1 first Psycannon
-2 each Psycannon after the first tycker bara borde ge minus på nummer ett och två förlorar för mycket attacker om man tar flera och då suger enheten nummer tre och fyra borde ge -1 eller -0,5
-2 Warding stave är det så bra? borde vara -1 själv skulle jag alldrig ge dem en stav mycket bättre att slå på I6 och minska wondsen man får mot sig. borde vara -1
-0,5 master-crafted close combat
weapon
-0,5 digital weapons
-3 first Daemon hammer
-2 Psybolt ammunition (-3 if there is at least 6 Storm bolters in the unit) det är bra med s5 men efekten är typ samma som att ge dem en hb borde nog vara lite snällare
Paladin Squad
-2 each unit of Paladins taken as troops
(-3 if numbering 10 models)
-1 each Paladin
-1,5 each Paladin if an Apothecary is present in the unit tycker inte apotekaren är så bra man vill ändå alltid skjuta s8 på dem
-0,5 each uniquely equpiped model
-1 if numbering 10 models
-1,5 first Psycannon
-3 each Psycannon after the first
-3 first Daemon hammer
-4 each Warding stave
-2 Psybolt ammunition (-3 if there is at least 6 Storm bolters in the unit) tycker inte det är så värt på dessa skulle häldre ta en psycannon då den kompar snällare och är bättre
-0,5 each master-crafted close combat
weapon
Inquistorial Henchmen Warband
+1 each Warband
-3 if Rad grenades are present in the army (only count if the unit has at least 1 model with a Power Weapon) tycker fortfarande inte minuset ska ligga på enheten då det är lika efektivt i alla enheter förstår jag inte häller varför inte alla har detta minuset
-2 each Warband taken as troops ganska kraftigt för att vara trop tycker att den ska kompa totalt +-0 om den är trops de är sämre en guards och de kombinationer som är bättre får man redan extra minus för
-1 dedicated transport varför ska de ha ett extra minus för att ha transport tycker dock att de kan få -1 om det finns en crusader i armen och de har pw max lika mycket av detta minuset som det finns crusaders i armen
-1 first Banisher varför?
-1 first Eviscerator
-1 first Crusader
-0,5 2nd and 5th Crusader
+0,5 every third Daemonhost
-2 first Deathcult Assassin
-1 2nd and 5th Assassin
-0,5 each Servitor with Heavy Weapon tycker att alla ska ha minuset då de utan hw har en pf attack istället
-2 first and second Jokaero
-1 each additional Joakaero
-3 first Mystic (only count if a Librarian
with "the Summoning" is present)
-2 4th Psyker
-1 5th Psyker
-1 6th Psyker
-0,5 each Combi-melta / Plasma gun /Flamer
-1 each Meltagun
Troop
Grey Knight Termintator Squad
-2 each Terminator Squad
-0,5 each Terminator
-1,5 first Psycannon
-3 each Psycannon after the first tycker att det borde vara 2,5
-3 first Daemon hammer
-2 each Warding stave
-2 Psybolt ammunition (-3 if there is at least 6 Storm bolters in the unit) bättre att ta en pcycannon bätte uppgradering och kompar bättre
-1 Justicar Thawn
Strike Squad
-3 each Strike Squad tveksam om dett borde nog vara närmre -2,5
-1 first Psycannon
-2 each Psycannon after the first kompen gör att det är mer värt att ta två enheter vilket är bätte då de får samma komp men har en extra justicar borde vara tvärt om imo
+1 each Incinerator
-1 each Warding stave
-2 Psybolt ammunition (-3 if there is at least 6 Storm bolters in the unit) bättre och kompefektivare med pcycannons
Fast Attack
Grey Knight Interceptor Squad
-3 each Inceptor squad ska de värkligen ha så hög komp när de inte är scoring?
-1 first Psycannon
-2 each Psycannon after the first
-1 each Incinerator
-2 each Warding stave sämst att ha på dem de är en skytte enhet med move 12" suger att ta en stav bättre med en kropp till?
-2 Psybolt ammunition (-3 if there is at least 6 Storm bolters in the unit) bättre med psycannon igen
Heavy Support
Purgation Squad
-2 each Purgation Squad
-2 each Psycannon de är dyrare här borde komp mindre typ 1,5 för varje
-2 Warding stave sämsta uppgraderingen bättre med en extra kropp
-2 Psybolt ammunition (-3 if there is at least 6 Storm bolters in the unit) de kan ta så många specialweapons att det blir mindre värt med pcybolts på dessa
Dreadnought (both normal and venerable)
-3 each Dreadnought
-1 first Close combat weapon (-3 if
Stormraven is present)
-1 second Twin-linked Autocannon on
each Dreadnoght
-1 first and second Twin-linked Autocannon in the army (only count if Psybolt ammunition is taken) -6 för första helt ok men tycker att det borde vara närmre -5 eller -5,5
-2 third and fourth Twin-linked Autocannon in the army (only count if Psybolt ammunition is taken) -8 för andra pluss fordon -9 lite kraftig eskalering tycker jag snarrare -7
-3 fifth Twin-linked Autocannon in the army (only count if Psybolt ammunition is taken)
-4 each additional Twin-linked Autocannon in the army (only count if Psybolt ammunition is taken) -11 -12 med fordon lite starkt eskalering men inte helt fel
-0,5 Assault Cannon (only count if Psybolt ammunition is taken)
-1 Veneralbe
Land Raiders
-15 first Land Raider
-22 each additional Land Raider
+3 each Redeemer
+1 each Crusader
-2 each Multi-melta
-1 Psybolt ammuntition (-1,5 on Redeemer and -2,5 on Crusader) -2,5 på crusadern?
Grand Strategy Penalty
Count the two highest if a Grand Master
(incl. Draigo and Mordrak) is present. If
two Grand Masters are present count the
four highest penalties.
-10 each Dreadknight with Personal Teleporter
-7 each Interceptor Squad ?????
-4 each Dreadknight without Personal
Teleporter
-3 each unit with a dedicated transport
-2 each Dreadnought
-2 each non-scoring unit (only count
units that can become scoring with the
help of Grand Strategy)
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Nej.Tadaotoko skrev:-1,5 each Paladin if an Apothecary is present in the unit tycker inte apotekaren är så bra man vill ändå alltid skjuta s8 på dem
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...