Den stora copypaste tråden

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
egge

Re: Den stora copypaste tråden

Inlägg av egge »

Röde skrev:Copy Paste är skoj om jag vinner. Vinner du så suger det. :D
Och där har vi nog kärnan med all copy/paste. En copy/paste som jag vinner mot har ett coolt tema. En copy/paste jag förlorar mot har en otrevlig motståndare som bara spelar för att vinna. :wub:
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Papa D skrev:Röde.. trodde aldrig jag skulle säga de men.. you rule!! =)

/D
Åh tack. Jag blir riktigt rörd... Eller vänta förresten...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Tist

Inlägg av Tist »

Copy paste a la det det här är bäst det min maxar vi (kanske var vanligare förr dock med hur komp etc såg ut då?) kan vara tråkigt och ser trist ut på papper... men jag gillar symetri och tar gärna dubbelt av något bara för att det ser snyggt ut på bräda. ;D
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?

Själv tycker jag att det är skitbra att spela mot copypastelistor. Trots att jag är väldigt tävlingsinriktad bryr jag mig faktiskt inte speciellt mycket om jag vinner eller förlorar. Däremot strävar jag stenhårt på att förbättra min spelskicklighet samt min armé. Mitt mål är att bli så bra att jag kan vinna över vem som helst, med vad som helst. Visst, jag har väldigt långt kvar och lär knappast nå mitt mål, men det spelar inte så stor roll.

Att möta "copypastearmér" är toppen för den som vill utveckla sig som spelare, eftersom man då verkligen får erfarenhet av den specifika enheten som är multiplicerad. Spelar man till exempel mot 9 Obbar, så lär man förmodligen få prova på hur det är att skjuta på dom, bli skjuten av dom, hur man kan gömma sig från dom, hur dom manövrerar, hur dom slåss osv osv. Det är ju alldeles utmärkt!
(och om du torskar mot 9 obbar, så beror det INTE på att det är ostigt och borde "förbjudas", -det beror på att du och/eller din armé behöver utvecklas.)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?

Själv tycker jag att det är skitbra att spela mot copypastelistor. Trots att jag är väldigt tävlingsinriktad bryr jag mig faktiskt inte speciellt mycket om jag vinner eller förlorar. Däremot strävar jag stenhårt på att förbättra min spelskicklighet samt min armé. Mitt mål är att bli så bra att jag kan vinna över vem som helst, med vad som helst. Visst, jag har väldigt långt kvar och lär knappast nå mitt mål, men det spelar inte så stor roll.

Att möta "copypastearmér" är toppen för den som vill utveckla sig som spelare, eftersom man då verkligen får erfarenhet av den specifika enheten som är multiplicerad. Spelar man till exempel mot 9 Obbar, så lär man förmodligen få prova på hur det är att skjuta på dom, bli skjuten av dom, hur man kan gömma sig från dom, hur dom manövrerar, hur dom slåss osv osv. Det är ju alldeles utmärkt!
(och om du torskar mot 9 obbar, så beror det INTE på att det är ostigt och borde "förbjudas", -det beror på att du och/eller din armé behöver utvecklas.)
intressanta poänger. dessutom kul att läsa detta från en betydligt mer kompetativt lagd spelare än mig själv. fick kaka till kaffet idag, så jag kommer inte på något syrligt att skriva. ;)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Serpent skrev:
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:
Man tackar och tar emot :D
Gonka Koff skrev: (och om du torskar mot 9 obbar, så beror det INTE på att det är ostigt och borde "förbjudas", -det beror på att du och/eller din armé behöver utvecklas.)
+1
största anledningen till att jag inte tycker om komp.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:

Användarvisningsbild
Väktaren

Inlägg av Väktaren »

en mycket intresant tråd på alla sätt.

Personligen gillar jag att ha enhetliga enheter i min armé, iaf när det kommer till utrustning o annat skoj. Så jag förstår trådskaparens frågeställning, kul o se oxå hur många verkar beskriva sina åsiker från den vinkeln att de själva inte har någon chans att klå en sådan lista med den lista de själva spelar. Det handlar i grund o botten om att om man tar det som passar ens eget sätt att spela.

Det är ett fenomen som alltid funnits och komemr altlid att finnas och kan man inte hantera det med en "varieard" lista så...ja....shit happens.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Väktaren skrev:kul o se oxå hur många verkar beskriva sina åsiker från den vinkeln att de själva inte har någon chans att klå en sådan lista med den lista de själva spelar.
Ja, jag tycker också det är intressant att de enda som verkar tycka att det är riktigt bra med copy-paste är (några av) de som vill spela med det, medan de som är negativa till det bara tycker att det är ointressant, men inte på något sätt oslagbart, utom i enskilda sten-sax-påse-matchups.

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

HeadWar skrev:
Väktaren skrev:kul o se oxå hur många verkar beskriva sina åsiker från den vinkeln att de själva inte har någon chans att klå en sådan lista med den lista de själva spelar.
Ja, jag tycker också det är intressant att de enda som verkar tycka att det är riktigt bra med copy-paste är (några av) de som vill spela med det, medan de som är negativa till det bara tycker att det är ointressant, men inte på något sätt oslagbart, utom i enskilda sten-sax-påse-matchups.
Hoppas de som bedömer subjektivkomp håller med. Tycker själv att bara för att en lista är cp blir den inte bra. Man måste få en balans och ibland kan det vara svårt i en cp lista då man oftast har för mycket eller för lite poäng för att få den perfekta balansen.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:

Skriv svar