De arméer som tar mest stryk av Cleansing Flame är väl hordiga närstridsarméer? För dem är det faktiskt supersvårt att undvika fienden, och gör de det så har de ändå förlorat.kombat skrev:det är itne supersvårt att undvika 1 eller 2 små squads med purifers.
Grey Knights
Re: Grey Knights
Baita eller skjut ut dem så jäkla svårt är det inte att hantera 5 marines. Och misslyckas Purifers med sin power så är dom ofta kokta i B**s och det händer oftare än vad man vill tro...
Purifers går itne att jämnföra med PBS, visst båda deras powers är väldigt destruktiva, men på olika sätt, men Purifers måste vara i smeten och man måste riskera dem för att dra nytta av dem. PBS kan stå på avstånd gömda och vara precis lika destruktiva om inte mer destruktiva då de kan använda sin power i all rundor så länge du lver med dem(vilket brukar vara rätt länge), cleansing flames effektivitet sjunker ganska snabbt och misslyckas man med powern så är det oftast GAME OVER MAN för den enheten.
Purifers går itne att jämnföra med PBS, visst båda deras powers är väldigt destruktiva, men på olika sätt, men Purifers måste vara i smeten och man måste riskera dem för att dra nytta av dem. PBS kan stå på avstånd gömda och vara precis lika destruktiva om inte mer destruktiva då de kan använda sin power i all rundor så länge du lver med dem(vilket brukar vara rätt länge), cleansing flames effektivitet sjunker ganska snabbt och misslyckas man med powern så är det oftast GAME OVER MAN för den enheten.
Tror inte på att en hel armé kan dö av 5 purifiers. Har testat dem i tre matcher, de har inte lyckats använda sin power än.
En bild säger mer än 1000 kaniner
problemet med dem är presis samma som weaken resolve, jaws mf. De är obalanserat sjukt bra mot vissa armeer och helt värdelösa mot andra.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Det är sant att purifiers är bra i 1 av 8 matcher. Helt värt att maxa kompen på dem.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Finns sexton codexar och bara två som de är väldigt bra mot var av den ena kan bygga andra builds än närstrid och då tappar purifiers det braiga mot den listan så 1,3-1,5 av 16 är väll mer korrekt.LillePer skrev:1 av 8 tror jag iof är en sjuklig underskattning.
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Jag undrar om de inte är rätt hyfsade mot Jeppa-klumpar också? Och Guardians, framförallt om det finns en Avatar i närheten. Demoner såklart, men de är ju rätt körda ändå. Dark Eldar är nog inte heller överförtjusta i dem.
Mot alla andra är de bara Space Marines med två S5 Power Weapon-attacker var. (Och Storm Bolters.)
Mot alla andra är de bara Space Marines med två S5 Power Weapon-attacker var. (Och Storm Bolters.)
- speedfreek
och en WS10 I10 poisonattack var (eller fler om motståndaren är fler.)
Tycker det är mer efektift att skjuta stormbolters på de än att använda purifiers.