systrar i white dwarf
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Re: systrar i white dwarf
De är byggda utifrån att GW ska fucka upp allt och IG känns kul så ingen fara där, mer än att en del figurer inte kan följa med över. Hoppas det kommer finnas henchmen även hos WH...men blir det en kort lista i en WD/pdf känns det inte som att de kommer lägga så mycket tid på det hela utan mer rädda upp något för alla som sitter på massa 3+tjejer.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Eller också gör de som med BA.Per Pirat skrev:De är byggda utifrån att GW ska fucka upp allt och IG känns kul så ingen fara där, mer än att en del figurer inte kan följa med över. Hoppas det kommer finnas henchmen även hos WH...men blir det en kort lista i en WD/pdf känns det inte som att de kommer lägga så mycket tid på det hela utan mer rädda upp något för alla som sitter på massa 3+tjejer.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Då är ju frågan om de ska släppa Syrrorna som Finecast eller bara låta alla sitta med en "half-assed" lista och en army transport som fortfarande väger ton. För vi lär väl knappast se nya figgar till en WD-lista...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Re:
Listan på Whineseer kommer från folk som brukar ha mer eller mindre rätt men jag tycker att det rimmar illa med en WD-lista. Fast det har hänt förut att GW har gjort en WD-lista och släppt en bok ett halvår senare.Jocke Rapp skrev:Ingen som har någon vettig läckt info om enheter och regler?
Och innan någon påpekar att man inte gör en singelmodell i plast så bör det nämnas att det kommer fyra plasttrollisar i blister till Storm of Magic 9 juli.Plastics:
Battle Sisters/Seraphim (x5 per box)
Pentient Enigne
Priest
Repentia (x10 per box)
Repressor (Vehicle)
Finns WD på svenska nuförtiden?Mortarion skrev:Det som stod i den svenska versionen av WD för BA stämde ju inte alls...
Mortarion menar att det finns olika versioner utav WD beroende på vart man bor. UK, Frankrike, Tyskland, Spanien, Italien, Canada, USA och Australien tror jag. På något sett hade de lyckats få olika regler i de flesta olika versioner utav BA, samt online-versionen. Så alla antog att online-versionen var den rätta men det betydde ju också att allas BA-White Dwarfs blev ganska värdelösa.Bengt skrev:Finns WD på svenska nuförtiden?Mortarion skrev:Det som stod i den svenska versionen av WD för BA stämde ju inte alls...
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
Claimh_Solais
Hoppas fortfarande bilden är fejk
fy fan vilken besvikelse , hade verkligen vilja börja en sob arme men neehe nu ska vi nöja oss med en sketen WD och INGA nya modeller
För JA skulle dom släppa nya modeller så skulle sobs få en riktig bok
fy fan vilken besvikelse , hade verkligen vilja börja en sob arme men neehe nu ska vi nöja oss med en sketen WD och INGA nya modeller
För JA skulle dom släppa nya modeller så skulle sobs få en riktig bok
När BA-"codexen" släpptes fanns det även en "Northern europe"-version av WD som var Skandinavien, Belgien och Holland har jag för mig. Alla artiklar och sån't var fortfarande på engelska, men priserna stod i andra valutor än pund. Jag vet inte om den finns kvar fortfarande.Katarsis skrev:Mortarion menar att det finns olika versioner utav WD beroende på vart man bor. UK, Frankrike, Tyskland, Spanien, Italien, Canada, USA och Australien tror jag. På något sett hade de lyckats få olika regler i de flesta olika versioner utav BA, samt online-versionen. Så alla antog att online-versionen var den rätta men det betydde ju också att allas BA-White Dwarfs blev ganska värdelösa.Bengt skrev:Finns WD på svenska nuförtiden?Mortarion skrev:Det som stod i den svenska versionen av WD för BA stämde ju inte alls...
Och det fanns som sagt minst 4-5 olika versioner av BA-dexen. Vissa hade bara smådetaljer som var annorlunda men vissa hade helt andra regler. Och även i samma lista var reglerna olika. Mephiston hade t.ex. tre olika statlines i NE-versionen, beroende på om man kollade i reglerna, armélistan eller summaryt.
Så man får hoppas att de skärper sig med systrarna...
förlåt för threadjacking.
på tal om det, jag skrev ut nightspinnerreglerna från gws hemsida nyss (förra torsdagen) eftersom jag inte har någon white dwarf och vet inte vilket nummer den finns i. jag kan tyvärr inte hitta dem reglerna jag skrev ut just nu, men den har official stämpeln och är en ritkig pdf från www.games-workshop.com. i den står dock att det bara är en blast, när det däremot står i den här länken som kom fram när nightspinnern kom (länkad från nyheter och rykten här på svenska40k) http://www.ordofanaticus.com/forum/view ... f=8&t=2215 att den har large blast. är den länkade bilden från en white dwarf? isf, fanns det olika versioner i olika white dwarfs?
på tal om det, jag skrev ut nightspinnerreglerna från gws hemsida nyss (förra torsdagen) eftersom jag inte har någon white dwarf och vet inte vilket nummer den finns i. jag kan tyvärr inte hitta dem reglerna jag skrev ut just nu, men den har official stämpeln och är en ritkig pdf från www.games-workshop.com. i den står dock att det bara är en blast, när det däremot står i den här länken som kom fram när nightspinnern kom (länkad från nyheter och rykten här på svenska40k) http://www.ordofanaticus.com/forum/view ... f=8&t=2215 att den har large blast. är den länkade bilden från en white dwarf? isf, fanns det olika versioner i olika white dwarfs?
Ja' än't bittä'!