Claras DE
Re: Claras DE
Färgvalet fungerar bra, men tycker nog ändå att det skulle behövas lite snirkligheter/taggigheter/whatnot framme vid fronten för att bryta av de tomma ytorna lite?
- Dan of War
Snyggt målat, är kanske inte störtförtjust i färgvalen, men baserna är kanontrevliga.
Angående de runda plattorna på benen, så är de rullar med kedjor i.
Om ni tittar på de Warriors som hänger utanpå Raiders så går det kedjor med krokar i från dem, för att hålla fast sig i båten och fira ner sig; "rapella".
Smart jag är va?
Angående de runda plattorna på benen, så är de rullar med kedjor i.
Om ni tittar på de Warriors som hänger utanpå Raiders så går det kedjor med krokar i från dem, för att hålla fast sig i båten och fira ner sig; "rapella".
Smart jag är va?
Riktigt smart! Nu känns det ju helt rätt att ha målat dem i samma färg som kedjorna.
Jag tycker färgvalen är coola och annorlunda! De ser verkligen onda ut!! Något mer på raidern hade inte varit fel för att få den i samma standard som din smågubbar, men det kanske blir bra om det ska hänga gubbar på den?
Jag tänkte göra något fräsigt på raidersarna, men väntar tills allt på dem är målat. Jag tror inte att det kommer vara så mycket plana ytor kvar när allt är färdigmålat och har fått skuggor och sådant. Gubbarna kommer nog tillföra en del till att göra modellen roligare. Sedan så kommer nog mönster växa fram med tiden när jag har lite mer översikt över det hela.
Tack för synpunkterna, positiva som negativa.
Tack för synpunkterna, positiva som negativa.
Jag har börjat måla det blåa på två raiders. Den främre har fått en highlight mer än den bakre. Den ska få svarta mellanrum, ljusturkosa hörn-highlights och allmän upputsning. Den senaste tiden har ägnats åt massor av byggande och magnetande. Så många delar som möjligt ska gå att plocka av för en enklare frakt (och för att det är kul).
Mina raiders och venoms ska styras av det som åker i dem. Det blir alltså inkubis i den ena och wyches i den andra raidern. Efter att ha provspelat en gång så konstaterade jag också hur skönt det är att inte ha gubbar som hänger utanpå, så det skippar jag. det verkar även fruktansvärt jobbigt att bygga om inkubis till att hänga utanpå båten.
Jag har magnetat flaggor som ska sitta på venoms och raiders som jag kan ta bort när folket har hoppat ur. Det jag inte riktigt har greppat ur fluffet är dock hur flaggor bör målas. Har varje venom och raider en varsin ägare med sin egna lilla symbol, eller har hela armén en symbol. exempelvis en viss runa, som alla raiders och venoms har gemensamt. det vore ju kul om alla kunde ha olika symboler, men det kanske inte är så det är tänkt.
Mina raiders och venoms ska styras av det som åker i dem. Det blir alltså inkubis i den ena och wyches i den andra raidern. Efter att ha provspelat en gång så konstaterade jag också hur skönt det är att inte ha gubbar som hänger utanpå, så det skippar jag. det verkar även fruktansvärt jobbigt att bygga om inkubis till att hänga utanpå båten.
Jag har magnetat flaggor som ska sitta på venoms och raiders som jag kan ta bort när folket har hoppat ur. Det jag inte riktigt har greppat ur fluffet är dock hur flaggor bör målas. Har varje venom och raider en varsin ägare med sin egna lilla symbol, eller har hela armén en symbol. exempelvis en viss runa, som alla raiders och venoms har gemensamt. det vore ju kul om alla kunde ha olika symboler, men det kanske inte är så det är tänkt.
- Bilagor
-
- IMG_0256.JPG
- (132.36 KiB) Nerladdad 476 gånger
-
- IMG_0247.JPG
- (167.95 KiB) Nerladdad 477 gånger
-
- IMG_0242.JPG
- (169.21 KiB) Nerladdad 477 gånger
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det ser bra ut, ska bli kul att se hela armén sen
Visst är det kul med magneter 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- Styranimon
Wow!Clara skrev: Mina raiders och venoms ska styras av det som åker i dem. Det blir alltså inkubis i den ena och wyches i den andra raidern.
Det är awesome!
Snygga highlights, annars!
- speedfreek
Vad jag sett så finns det en massa olika sätt att måla runor.
En runa per enhet, en runa per trupptyp eller en till hela armén verkar accepterat allihop.
Orkar du snöa in dig finns det en massa galningar på Internet som skrivit en massa om allt möjligt.
Tror det är stört bra att ha lösa metallgubbar till fordonen, så kan de packas smartare än med förare fastlimmad.
Ska båtarna ha bog-spik eller skippar du dem helt?
Verkar bli en riktigt skön blå färg också.
En runa per enhet, en runa per trupptyp eller en till hela armén verkar accepterat allihop.
Orkar du snöa in dig finns det en massa galningar på Internet som skrivit en massa om allt möjligt.
Tror det är stört bra att ha lösa metallgubbar till fordonen, så kan de packas smartare än med förare fastlimmad.
Ska båtarna ha bog-spik eller skippar du dem helt?
Verkar bli en riktigt skön blå färg också.
En bild på wychen som styr wychraidern kommer här. Gunnern på den båten är en wych från en venom så den är inte så spännande att se.
Jag har byggt mig en haemonculi av en wrack. Den kanske inte ser så där jättemycket ut för världen, men det ska bara vara en naken haemonculi så jag tycker att han ser lite lagom ond och vek ut för det. GW resin är för övrigt ett helvete som jag inte vill ta i igen. Första wracklådan innehöll en gubbe som saknade stora delar av en arm.. och även bar på ett svärd som var så tunnt att det hade blivit stora hål i det och man kunde se rakt igenom det om man lyste med en lampa på det. Andra modeller hade slangar som var av, bitar av kappan som inte hade gjutits, och annat otyg. Den wracklådan byttes dock och nu har jag hela modeller efter att de två lådorna tillsammans har plockats ihop till en för den andra hade också en hel del gjutfel. Jag är glad över att mina inkubi är i metall i alla fall.. det kanske har sina brister ifråga om att tappa färg och vara svåra att konvertera, men man får i alla fall hela modeller som man kan hålla i utan att riskera att mosa detaljer för att plastresinhelvetet är så mjukt.
Jag har byggt mig en haemonculi av en wrack. Den kanske inte ser så där jättemycket ut för världen, men det ska bara vara en naken haemonculi så jag tycker att han ser lite lagom ond och vek ut för det. GW resin är för övrigt ett helvete som jag inte vill ta i igen. Första wracklådan innehöll en gubbe som saknade stora delar av en arm.. och även bar på ett svärd som var så tunnt att det hade blivit stora hål i det och man kunde se rakt igenom det om man lyste med en lampa på det. Andra modeller hade slangar som var av, bitar av kappan som inte hade gjutits, och annat otyg. Den wracklådan byttes dock och nu har jag hela modeller efter att de två lådorna tillsammans har plockats ihop till en för den andra hade också en hel del gjutfel. Jag är glad över att mina inkubi är i metall i alla fall.. det kanske har sina brister ifråga om att tappa färg och vara svåra att konvertera, men man får i alla fall hela modeller som man kan hålla i utan att riskera att mosa detaljer för att plastresinhelvetet är så mjukt.
- Bilagor
-
- IMG_0245.JPG
- (154.01 KiB) Nerladdad 445 gånger
-
- IMG_0260.JPG
- (132.88 KiB) Nerladdad 449 gånger