Nya FAQer (5-7 Juli, 2011)
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Nya FAQer (5-7 Juli, 2011)
Finns en tråd under "Regler" för detta. Jag föreslår att all fortsatt diskussion tas där 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Min tråd var förstDHettNeck skrev:Finns en tråd under "Regler" för detta. Jag föreslår att all fortsatt diskussion tas där
Men ja, det vore optimalt om en av dem stängdes.
Q: If an Independent Character on a warbike joins Snikrot’s unit before the game starts, can they still turn up using the Ambush special rule? (p62) A: Yes.
Jag hatar ju den vanliga kombon som är riktigt lame men det måste va skoj att ha wazzadakka och sen bränna iväg:D
Jag hatar ju den vanliga kombon som är riktigt lame men det måste va skoj att ha wazzadakka och sen bränna iväg:D
- speedfreek
Karaktär i enhet ur reserv får inte lämna enheten i rundan de kommer in. (källa: annan ganska ny GW-FAQ)
Amen... Fast det är kanske lika bra. Egentligen är det ju inte så skoj.
-
lilleklegg
När jag såg att nya faqen för Space Marines var uppe så hade jag en liten förväntan om en liten balansering som jag har hoppats på sen BA och SW codexen kom. Det jag hoppades på var att Vanliga Space Marine tacticals skulle få close combat weapons och additional som alla andra SM-codex som kommit efteråt har fått. Givetvis så tror jag inte på riktigt att de kommar göra något sådant i en faq men förhoppningen finns.
Kommer aldrig hända.lilleklegg skrev:När jag såg att nya faqen för Space Marines var uppe så hade jag en liten förväntan om en liten balansering som jag har hoppats på sen BA och SW codexen kom. Det jag hoppades på var att Vanliga Space Marine tacticals skulle få close combat weapons och additional som alla andra SM-codex som kommit efteråt har fått. Givetvis så tror jag inte på riktigt att de kommar göra något sådant i en faq men förhoppningen finns.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Det är enbart Chaos Space Marines och Grey Hunters som har bolter + bolt pistol + chainsword i grund och CSM är 4th ED.lilleklegg skrev:När jag såg att nya faqen för Space Marines var uppe så hade jag en liten förväntan om en liten balansering som jag har hoppats på sen BA och SW codexen kom. Det jag hoppades på var att Vanliga Space Marine tacticals skulle få close combat weapons och additional som alla andra SM-codex som kommit efteråt har fått. Givetvis så tror jag inte på riktigt att de kommar göra något sådant i en faq men förhoppningen finns.
Med alla andra menar du Space wolfs (som alltid har haft denna extra attack)? För Blood angels har inte något extra ccw på sina tacticals.
Edit: Svarade inte tillräckligt snabbt.
Edit: Svarade inte tillräckligt snabbt.
-
lilleklegg
Blood angels har assault marines. Tycker inte 10 SM-tacticals står pall mot någon annan marine-squad i närstrid för liknande poängkostnad. 1 attack är för stor skillnad och boltguns väger inte upp i en upplaga där tanks är för bra.
Combat tactics och boltguns känns inte som att det väger upp för någonting i en upplaga av regler där allt är inuti fordon, och det mesta som kommer ut ur dessa fordon sköljer en unit på 10 attacker.
Jag är ingen elitspelare så jag kanske inte ser helhetsbilden.
Combat tactics och boltguns känns inte som att det väger upp för någonting i en upplaga av regler där allt är inuti fordon, och det mesta som kommer ut ur dessa fordon sköljer en unit på 10 attacker.
Jag är ingen elitspelare så jag kanske inte ser helhetsbilden.