RT Open 40k - 16-17 Juli

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Användarvisningsbild
Snot

Re: RT Open 40k - 16-17 Juli

Inlägg av Snot »

Det är en 50 50 att världen går under imorgon. Antingen gör den det, eller inte ;)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Imorgon smäller det. Kom ihåg armélista, armé, obejktiv, mätsaker, tärningar, templater och allt annat ni kan tänkas behöva.

Vi har fortfarande ingen reservspelare för lördagen så vill ni spela lite 40k så så hojta till.

Alla vänliga själar kan också dyka upp senare idag då jag kommer ställa upp borden.
/Mattias
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Mork

Inlägg av Mork »

Tack alla medverkande för två goa speldagar. Hoppas ni hade lika kul som mig!
Mork, the articulate ork!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Då var allt klart. RT Open är över för denna gången och jag hoppas att alla haft det trevligt. Resultaten i bifogad pdf:
Bilagor
Resultat RT Open 40k 2011.pdf
(53.26 KiB) Nerladdad 382 gånger
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Lando

Inlägg av Lando »

Två saker om resultatet.

Dels tror jag att Rikard Peterssons och mitt resultat i match 3 är omkastat, jag vann i alla fall den matchen. (Resten borttaget efter önskemål)

Rörande SSK-testet tycker jag att systemet fungerade fint. Högst och lägst komp kom ju i topp.
Senast redigerad av 1 Lando, redigerad totalt 18 gånger.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Lando skrev:Två saker om resultatet.

Dels tror jag att Rikard Peterssons och mitt resultat i match 3 är omkastat, jag vann i alla fall den matchen. Och dels tror jag att sista matchen för mig mot Staffan Thoren ska vara 16-8 innan komp. Som modellerna stod när matchen var slut blev det lika på objektiv och alla KP-poäng till mig.
Jag kollar upp vad som rapporterades in imorgon när jag kommer åt resultatlapparna igen.

kraftman

Inlägg av kraftman »

Lando har rätt: Det blev faktiskt 1-1 i objektiv då Lando hade 3 troops totalt och en var vipad! Man kan inte hålla ett objektiv med long fangs vad jag har hört även om njal, libbe och Logan har joinat enheten;) så 16-8 stämmer!
Senast redigerad av 1 kraftman, redigerad totalt 18 gånger.

Lando

Inlägg av Lando »

Katarsis skrev:
Lando skrev:Två saker om resultatet.

Dels tror jag att Rikard Peterssons och mitt resultat i match 3 är omkastat, jag vann i alla fall den matchen. Och dels tror jag att sista matchen för mig mot Staffan Thoren ska vara 16-8 innan komp. Som modellerna stod när matchen var slut blev det lika på objektiv och alla KP-poäng till mig.
Jag kollar upp vad som rapporterades in imorgon när jag kommer åt resultatlapparna igen.
Har du hunnit kika på det?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

@Lando: Ditt och Richards resultat stod inte uppskrivet, antagligen togs det muntligt och då blev det fel, hur gick det i matchen?

Lando

Inlägg av Lando »

Katarsis skrev:@Lando: Ditt och Richards resultat stod inte uppskrivet, antagligen togs det muntligt och då blev det fel, hur gick det i matchen?
Det var sista matchen för kvällen och vi var sena så du tog det muntligt då vi var på väg att bli utkastade.

Jag kommer inte ihåg exakt men skulle tippa på att du bara "vänt" på siffrorna. Det resultatet som står i resultatlistan måste ju ha kommit någonstans ifrån. Jag tror att jag vann objektiv med 12-4 (3 objektiv mot 1) och sedan med lite VP också. Då låter det inte helt orimligt att bara vända på resultatet.

Richard kanske kommer ihåg bättre. Även om jag vet att han gärna vill glömma den matchen.

Skriv svar