systrar i white dwarf
Re: systrar i white dwarf
Seraphimer med Initiative 3. Hm. Ajöken, armén.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Tror man att de får en riktig codex sen och detta är mer "operation 3:ed clean-up" inför nästa 40k-kampanj?
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Jag misstänker att det är "släng ihop något snabbt medan vi håller på att fixa med plastmodellerna inför det riktiga codexsläppet tidigt i 6th ED."Per Pirat skrev:Tror man att de får en riktig codex sen och detta är mer "operation 3:ed clean-up" inför nästa 40k-kampanj?
Dock inte sagt att det inte ser kul ut med mer strömlinjeformade krafter, för att inte tala om Dominions som kan få 3-4 twin-linked meltaguns 32" bort tur 1 så länge de får ta en dedikerad rhino.
Nästan 3 år. Juni 2007 till april 2010.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
Att gå från en tio år gammal, men klart spelbar Codex till en splitterny, men aptråkig Codex som man dessutom måste skriva ut känns inte direkt som ett uppsving. Det enda som ses som positivt är väl om Celestians blir Troops, för då kan man ju blanda lite. Men vad är oddsen för det, liksom?
Hur menar du nu? Har jag missat något?Dock inte sagt att det inte ser kul ut med mer strömlinjeformade krafter, för att inte tala om Dominions som kan få 3-4 twin-linked meltaguns 32" bort tur 1 så länge de får ta en dedikerad rhino.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Gissar på Scout move 12", hoppa ut 2", gå 6" skjuta 12" = 32" (egentligen + en bas)Serpent skrev:Att gå från en tio år gammal, men klart spelbar Codex till en splitterny, men aptråkig Codex som man dessutom måste skriva ut känns inte direkt som ett uppsving. Det enda som ses som positivt är väl om Celestians blir Troops, för då kan man ju blanda lite. Men vad är oddsen för det, liksom?
Hur menar du nu? Har jag missat något?Dock inte sagt att det inte ser kul ut med mer strömlinjeformade krafter, för att inte tala om Dominions som kan få 3-4 twin-linked meltaguns 32" bort tur 1 så länge de får ta en dedikerad rhino.
Tack för förtydligandet.
Dominions blir alltså det nya svarta. Scoutande Immolators med 6 Dominions i. Crap, vad jag måste bygga nytt.
Dominions blir alltså det nya svarta. Scoutande Immolators med 6 Dominions i. Crap, vad jag måste bygga nytt.
Det var ju exakt vad som hände för BA. Men det blev bra till slut.Serpent skrev:Att gå från en tio år gammal, men klart spelbar Codex till en splitterny, men aptråkig Codex som man dessutom måste skriva ut känns inte direkt som ett uppsving.
Och jag är övertygad om att det här bara är ett sätt att bli av med de sista 3:rd ed-codexarna och att systrarna kommer att få en riktigt codex senare.
Jag misstänker att systrarna inte är en av de mer populära arméerna och därför prioriteras de inte av GW. Samtidigt så kom ju GK codexen och uppdaterade/stal en del av WH grejerna, vilket gör att de behöver en uppdate. Dessutom så är de den näst sista 3rd ed codexen vilket är lite pinsamt nu när 5th går mot sitt slut.Mortarion skrev:Det var ju exakt vad som hände för BA. Men det blev bra till slut.Serpent skrev:Att gå från en tio år gammal, men klart spelbar Codex till en splitterny, men aptråkig Codex som man dessutom måste skriva ut känns inte direkt som ett uppsving.
Och jag är övertygad om att det här bara är ett sätt att bli av med de sista 3:rd ed-codexarna och att systrarna kommer att få en riktigt codex senare.