systrar i white dwarf
Re: systrar i white dwarf
Som Systerspelare kan jag nog säga att han har en rejäl poäng med att Faith blir sämre ju större slag man spelar (dessutom kommer det krävas betydligt fler Sisters än tidigare eftersom Guards är väck), samt att allt det som var bra innan (Seraphims, Canoness, vanliga Sisters) är rejält mycket sämre. Hur Exorcisten blir vete tusan. Och att Dominions blir användbara gjorde det inte till en spelbar armé.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Dom behöver bli IG billiga för att klara sig =)
Han tycker man är helt utvecklingstörd om man inte spelar Vargar, blood angels eller IG. Hurra för variation. Jag tycker det också är lite tidigt att gnälla på att de inte är lika bra det senaste marine codexet. Det finns ju fortfarande folk som spelar Tau och Daemons. Iochmed att man inte vet vad sakerna kostar och vilka options squadsen har är det för tidigt att döma ut acts of faith.Jacke skrev:http://yesthetruthhurts.com/2011/07/sis ... -battle-2/Gonka Koff skrev:Jag fixar inte att länka från min iphone, men Steleks sågning på YTTH var minst sagt skoningslös!
Vad är det för fel på den där killen? Hur kan man dömma ut codexen innan man läst poängkostnaderna? Så extremt dåliga verkar de väl ändå inte vara?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Om man skall jämföra med BA-codexen så fick de rätt många enheter i armélistan som inte stod med i Bestiary-delen. I del ett stod t.ex. inte tactical squads eller assault squads med eftersom de inte var unika för BA.
Så det kan mycket väl komma fler enheter i nästa del.
Så det kan mycket väl komma fler enheter i nästa del.
- speedfreek
Låter iaf hoppfullt.
Bra det...
Bra det...
*Tar i trä med hållna tummar*
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Fattar inte varför folk klagar. Det enda tråkiga med listan är att immolatorn inte får åka 12" och skjuta. Annars tycker jag att allt ser bra ut. Allt har fått mer uppdelade roller och så länge inte priset är fel kommer listan vara ganska bra. Sen att folk klagar på att man inte kan ha ig i listan är löjligt. Personligen sket jag i att köpa några ig till mina systrar när jag började spela med dem för att jag ville spela wh och inte ig. Plus det var ganska uppenbart att allt sådant skulle bort, det har man ju fattat i flera år.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Har inte läst steleks lipande än men jag antar att han ogillar nerfen på faith och immolators.
@nooben
Din kommentar får mig att tro att du aldrig mer än ögnat igenom ytth lite då och då. Stelek är ju den största förespråkaren för att majoriteten av alla lag kan bygga bra listor. Han bara ragar sönder när han tycker att folk gör det fel (för att han har damp). Dock så blir ju många av hans idéer och värderingar sämre och lite fel när man försöket applicera dem på ett kompat klimat.
@nooben
Din kommentar får mig att tro att du aldrig mer än ögnat igenom ytth lite då och då. Stelek är ju den största förespråkaren för att majoriteten av alla lag kan bygga bra listor. Han bara ragar sönder när han tycker att folk gör det fel (för att han har damp). Dock så blir ju många av hans idéer och värderingar sämre och lite fel när man försöket applicera dem på ett kompat klimat.
Re:
Normalt funtade människor orkar inte mer än ögna igenom det han kräks ur sig mer än lite då och då. Eftersom han, som du säger, har DAMP. (En diagnos som större delen av den medicinska världen anser inte finns, för övrigt.)Skulliz skrev:Din kommentar får mig att tro att du aldrig mer än ögnat igenom ytth lite då och då.
Jag är lite fascinerad av kommentaren "So, let’s see why this mechanic is typical GW unable-to-design-a-game-if-my-life-depended-on-it stupidity." från killen som anser att allting som GW gör ska tolkas som en bibel... (Och han tycker fortfarande att man kan undvika Rage genom att vända sig om.)
Jag tror det kommer bli grymt! Vad gäller 40k är all förändring av godo. Nya regler ger nya utmaningar och variation. Dessutom är det gött om listan kompas högt.