Anmälning / Anmälda 40k på Stockholms Spelkonvent 2011

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Anmälning / Anmälda 40k på Stockholms Spelkonvent 2011

Inlägg av HeadWar »

Fast det bör ju vara ett ganska rejält plus i grund för Jimmy, åtminstone om man har alkohol i laget.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

hur ser det ut med terräng? eller är det plats för borden som tryter. Vill inte betala in förrens man vet

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

cadelin skrev:hur ser det ut med terräng? eller är det plats för borden som tryter. Vill inte betala in förrens man vet
Det förstår jag och jag skulle vilja uppmana att alla som har en ordinarie plats och tänker komma betalar in, och de som har en ordinarie plats och inte tänker komma att de avanmäler sig så att alla som vill i så stor mån som möjligt får en plats.

Plats för borden har vi, det är terrängen vi jobbar på, vi har inte riktigt ekonomi att frakta terräng från annan ort så vi har istället att igång att bygga mer terräng. Min förhoppning är att kunna bygga så att vi har plats för 55 spelare och då att 7 spelare hoppar av, alternativt så får vi låna ihop terräng från lokala spelare.
Så, jag kan med största sannolikhet lova att 55 spelare har plats, mer exakt info kommer nästa vecka.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Mork

Inlägg av Mork »

Betalar in...? Behöver väl inte betala 40K förrän man kommer dit väl?
(har ifs inte ens tittat på SSK's hemsida)
Mork, the articulate ork!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Mork skrev:Betalar in...? Behöver väl inte betala 40K förrän man kommer dit väl?
(har ifs inte ens tittat på SSK's hemsida)
Nej, precis. Men om man vill gå på konventet billigare gäller det att man har betalat in konventavgiften senast en vecka innan konventet.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Mork

Inlägg av Mork »

Ok, Tack Mattias.

Ush, fick en liten egen nerd-rage när jag kollade deras hemsida. Varför kan de inte bara ha ett BG eller PG?
Varför ska "vi" behöva utsätta våra konton för risk bara för att arrangören vill TA betalt istället för att FÅ betalt.
Måhända är jag nojig men det är ett surt sätt att jobba på.

Sorry...tillbaka till ämnet i tråden.

EDIT: "Vi" klarar oss utmärkt med betalning i dörren till 40K. DET är bra. :)
Mork, the articulate ork!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Mork skrev:Varför kan de inte bara ha ett BG eller PG?
Varför ska "vi" behöva utsätta våra konton för risk bara för att arrangören vill TA betalt istället för att FÅ betalt.
Måhända är jag nojig men det är ett surt sätt att jobba på.
För att ingen vill sitta och kolla 300 st banköverföringar, huruvida de har kommit in varje dag och skriva bekräftelsemejl på detta.

I och med att Simplesignup använder sig utav 3D Secure så kommer man ju ändå i många fall att gå via sin bank och bekräfta med internetbankdosa, så jag ser inte att det skulle vara mycket osäkrare än annan betalning över internet.

Lando

Inlägg av Lando »

Fredrik Landelius avanmäler sig.

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Jörgen Tholander NOS avanmäler sig tyvärr

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Bara en allmän fundering: Om det blir fler platser, är inte 54 eller 56 att föredra framför 55 för ett jämnt antal bord och matcher?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Skriv svar