Sydcon 2011 29-30 Oktober

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
n00bn

Sydcon 2011 29-30 Oktober

Inlägg av n00bn »

Välkomna till Warhammer 40 000 turneringen på Sydcon 2011!

När: Lördag 29 oktober-söndag 30 oktober. Konventet öppnar redan på fredagen men Warhammerturneringen sätter igång tidigt på lördagen. Avgiften betalas i dörren.

Var: Malmö Studentkår på Bassängkajen 8. Detta är 5 minuters gångavstånd från Malmö Centralstation.

Poängkostnad: 1450 poäng.

Antal platser: 30

Anmälan: Anmälan till turneringen sker genom att man skickar in sin armélista, namn och spelföreningstillhörighet till sydcon40k2lax11@gmail.com. Anmälningsavgiften är 50kr vilket är utöver konventsavgiften som i år ligger på 200 kr. Man kan föranmäla sig till konventet och då kostar det istället 150 kr. Anmälan för 40k turneringen stänger den 16 oktober. Anmälan till konventet kan man göra här http://www.sydcon.sverok.net/?page_id=17

Armékomposition: Varje armélista kan få upp 15 poäng i armékomposition som läggs på i slutet av turneringsresultatet. Kompen är till för att belöna arméer som inte använder de mest poängeffektiva enheterna samt att belöna tematiska arméer. Om din armé är rolig att spela mot kommer den få hög komp. Variation i armébygget är ett självändamål som en vis man en gång sa. Kompen kommer sättas av ickespelande arrangörer.

Målning: Att dyka upp med en omålad armé är tillåtet dock kommer målningen på ens armé poängsättas. Bedömningen kommer vara subjektiv och den ger upp till 25 poäng, där en helt färdig armé i tabletop standard är garanterad minst 15 poäng. Tabletop räknas som minst tre färger + skuggning med antingen drybrysh eller dip. Man ska även ha färdiga baser och armén skall vara enhetlig. Man bör försöka eftersträva What You See Is what You Get i den mån det går men smärre avvikelser kan vi se över (typ combivapen och liknande). Kontakta arrangörer innan ifall du inte är säker. Det kommer även finnas en best painted tävling.

Frågor: Ställ dem i denna tråden.

Övrigt: Swefaq kommer användas. Imperial Armour enheter och Imperial Armour specialkaraktärer är tillåtna om de passar till arméns tema, annars inte. Vissa nobrianer uppgraderingar som autokanon chimeror och meltarasorbacks kommer ge turbodålig komp.

Husregel: Chaos dreadnaughts kollar line of sight från vapen vid firefrenzy. Dvs. de vänder sig inte om och skjuter. Vapnen är hull mounted och har 45 graders synfält.

Infon kommer löpande så håll utkik här!
Senast redigerad av 5 n00bn, redigerad totalt 6 gång.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Excessus

Re: Sydcon 2011 28-29 Oktober

Inlägg av Excessus »

Yay, när kan man börja anmäla sig? Redan nu eller?

1450 poäng? Är inte det en lite udda nivå?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
speedfreek

Sydcon 2011 28-29 Oktober

Inlägg av speedfreek »

Hur mycket poäng slåss man om i varje slag? 20?

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Fan också ninjad av sydcon. :P Hoppas ändå folk vill kommer till nycon.

Mvh

Lennart

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Fett ös!
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Excessus skrev:Yay, när kan man börja anmäla sig? Redan nu eller?

1450 poäng? Är inte det en lite udda nivå?
Jag ska se lite hur vi gör med missions, om de kommer ges ut på förhand eller inte. Jag kommer uppdatera i tråden efterhand. 1450 poäng är lite udda. Jag vill helst inte ha över 1500 poäng för vi kan inte vara där så länge på söndagen.

the godfather

Inlägg av the godfather »

jag ska ner, men jag ska spela warmachine :)

(har bara spelat ett slag på 50p än så länge, men jag har gott om tid att öva) :P
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Gillar att ni har en lite udda poängsumma, det gör att man inte så enkelt bara kan copy-pastea en gammal 1500p som man har på lager.

Sen är jag också nyfiken på hur många poäng det är i varje match och om det är standard-liknande missions eller mer udda.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
n00bn

Re: Sydcon 2011 29-30 Oktober

Inlägg av n00bn »

Jag kommer inte skriva missionsen så jag vet inte än. Borde ta en vecka eller två. Min gissning är att det inte är regelboksmissions rakt av men att de inte kommer vara helt vilda med deepande chaos spawns.

Mag-El

Re: Sydcon 2011 29-30 Oktober

Inlägg av Mag-El »

Om din armé är rolig att spela mot får man bra komp? För mig kan detta betyda vad som helst egentligen. Vem bedömer kompen så man kan få ett hum vad som är roligt att spela mot?

//Magnus

Skriv svar