40k på SSK 17-18 September - Informationen

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

zaitzev

Re: 40k på SSK 17-18 September - Informationen

Inlägg av zaitzev »

En till fråga om WYSIWIG. Mina Rhinos har ingen storm bolter, searchlight eller smoke lunchers monterade på modellen, hur ser man på detta, får man straffpoäng för det också?

Mvh
/Hans

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

zaitzev skrev:En till fråga om WYSIWIG. Mina Rhinos har ingen storm bolter, searchlight eller smoke lunchers monterade på modellen, hur ser man på detta, får man straffpoäng för det också?

Mvh
/Hans
Så länge du inte spelar Blood Angels (börjar utan searchlight) eller Witchhunters (börjar utan smoke och searchlight) skulle jag säga att det inte spelar någon roll. Standardmodeller har alltid det de börjar med, det är uppgraderingar som är viktiga att visa.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

zaitzev

Inlägg av zaitzev »

Tack för infon. Kännde mig aningen stressad om jag skulle behöva fixa det också! Made my day! Tack.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

zaitzev skrev:En till fråga om WYSIWIG. Mina Rhinos har ingen storm bolter, searchlight eller smoke lunchers monterade på modellen, hur ser man på detta, får man straffpoäng för det också?

Mvh
/Hans
Smoke Launcher och Searchlight kommer vi inte att vara så håra på, vapen däremot skall vara representerade på modellen i och med att de har större problem som kan uppstå om de inte skulle vara wysiwyggade.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

zaitzev

Inlägg av zaitzev »

Tror inte det blir så stora problem om en storm bolter inte är monterad på en Rhino, den sitter ju alltid på samma ställe, och man mäter bara från den underliggande luckan?

/Hans

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

zaitzev skrev:Tror inte det blir så stora problem om en storm bolter inte är monterad på en Rhino, den sitter ju alltid på samma ställe, och man mäter bara från den underliggande luckan?

/Hans
Höger eller vänster sida, monterad på den roterande luckan med en gunner eller det automatiserade fästet? Problem uppstår när saker som direkt påverkar spelet inte finns representerat på modellen så det är då mycket lättare att bara wysiwygga detta.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Ett litet regelpack finns nu här, hoppas att lite har klarnat: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=4552

zaitzev

Inlägg av zaitzev »

Jo det är sant. De ska nog sättas på för klarhets skull... Tack för infon.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Hur lång tid tar det att ta sig från konventet på söndagen in till Centralstationen?

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

theWatchman skrev:Hur lång tid tar det att ta sig från konventet på söndagen in till Centralstationen?
T-banan tar ca 35 minuter från Alby till T-Centralen (Röd linje 13 mot Ropsten, var 10:e minut kl XX:X3), så det borde gå att räkna på strax under en timme från att man kliver ut från konventet till att man hoppar på lämpligt färdsätt från hufvudstaden.
Senast redigerad av 1 Seregon, redigerad totalt 6 gånger.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Skriv svar