systrar i white dwarf

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: systrar i white dwarf

Inlägg av Zurken »

Här har ni the real deal: http://www.scribd.com/doc/63699413/Sist ... n-complete

Jag tycker faktiskt inte den är så dålig ändå. Visst det är ett rushat projekt och kommer antagligen inte toppa några listor över hårdaste codexar, men jag tycker de ändå fått in en hel del intressanta saker med faith-points. Alla enheters unika acts of faith gör att enheter med tillsynes lika dana stats och beväpning får helt olika roller. Många regler har detaljer som gör att om man har lite flaxx med tärningarna så kan man vända tillsynes omöjliga odds till sin sida, t.ex. shield of faith, vilket jag tycker speglar deras fluff rätt bra.

Sen finns det såklart en del tråkiga missar också, Canonessen vill gärna ha valmöjligheten att ta Jump Pack, hon skulle verkligen fungera fint tillsammans med Seraphims. Uriah ger lite väl mycket för sina poäng, jag räknar med att se honom i de flesta listor. Överlag så tycker jag att enheterna är lite för dyra för vad de gör, men den interna balansen är bra.
Alexander Merinen

Joppe

Inlägg av Joppe »

Dom är sjukt bra. Idag har jag piskat en space wolf lista och en grey knight lista med mina systrar :)

Ogge

Inlägg av Ogge »

Vad spelar du?

Joppe

Inlägg av Joppe »

Det var

Celestine
Jacobus
6 DCA och 3 crusaders i rhino

10systrar, 2meltas, pw i rhino
10 systrar, 2 flamers, pw i rhino
10 systrar, 2 flamers

5 dominions, 2 meltas, combimelta i multimelta immolator
5 dominions, 2 meltas, combimelta i multimelta immolator
7 seraphimer, pw

excorcist
excorcist
5 retributors, 4 heavy bolters, simulacrum

Så typ så hårt man kan göra.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Celestine känns helt galet prisvärd...

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Yup
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Mr_riot

Inlägg av Mr_riot »

jag fick uppfattningen att hon var ganska dålig, för hon är väll inte independent? Eller har jag missat det? (är i stockholm på utbildning utan wd...) :(

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Mr_riot skrev:jag fick uppfattningen att hon var ganska dålig, för hon är väll inte independent? Eller har jag missat det? (är i stockholm på utbildning utan wd...) :(
Intressant, i första delen står hon som IC, men i prislistan så är hon det inte. Men eftersom hon har Acts of Faith så är det antagligen meningen att hon ska vara IC, den regeln är ju helt meningslös annars. Oavsett vilket så är 115 poäng helt sinnesjukt billigt, även om hon iofs inte är Eternal Warrior, så är hon inte IC kommer hon att dö plasmadöden gaaanska ofta. Resurrect på 4+, varje runda, och får agera normalt (Jump Pack, I7, A5, PW som woundar på 4+) när hon kommer tillbaka... Sjukt besvärligt att hantera.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Mr_riot skrev:
jag fick uppfattningen att hon var ganska dålig, för hon är väll inte independent? Eller har jag missat det? (är i stockholm på utbildning utan wd...) :(
Jag räknade med att hon inte var det. Hon är fortfarande grymt bra för sina poäng.

Är hon dessutom IC blir hon ju helt absurd.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Dom använder henne som exempel på IC i nån beskrivning i codexen så meningen är nog att hon skall vara IC, efter att ha spelat mot henne kan jag bara hålla med om att hon är helt sjuk för sina poäng. Man kan lixom inte bara döda henne och glömma bort utan att även om hon är död måste man hela tiden tänka på vad som händer om hon skulle vakna upp och glömmer man bort henne så kan hon straffa en mkt hårt. Att ha den effekten för 115 poäng är mkt bra. Sen är det en liten risk att ta med henne i en squad då hon faktiskt tappar sin fearless och kan fly av om man har otur.

Skriv svar