Uppdaterat förslag Feedback tack
- speedfreek
Re: Uppdaterat förslag Feedback tack
2 GK dreads är mycket bättre än tre Ravagers.
Så jag tycker att GKs minus bör komma på två st.
Så jag tycker att GKs minus bör komma på två st.
-
Gonka Koff
Håller med Pellespeedfreek skrev:BT:
Borde inte BT har minus för spam av cyclone+typhoon?
Eller cyclones+tank hunters?
DE:
Och är Venoms bra redan när de är fyra?
Och behövs det minus för tre bombplan?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Vad betyder "1" framför alla grejer (förutom vect)?
Och venoms borde nog ge minus rätt tidigt eftersom dom inte har samma fordonsgrej som alla andra med bra transporter.
Och venoms borde nog ge minus rätt tidigt eftersom dom inte har samma fordonsgrej som alla andra med bra transporter.
Jag ser som sagt fortf hellre att systemet byter från 3 till 5, efter det kommer jag vara mycket intresserad av den
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
systemet är på 5 men vi har inte hittat 5 gamebreaking sådär i vår åsikt därför får du gärna ge input
dragio+paladins ska in på GK
dragio+paladins ska in på GK
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
- theWatchman
Tror det ska va Draigo and/or Coteaz, det är ju ändå med dom man bygger dom starkaste buildsen med GK.cadelin skrev: dragio+paladins ska in på GK
Vad gäller DE kan ja nog hålla med om att man kan släppa lite på dom tunga sakerna och höja venoms till 5.
Kan hålla med om att draigo+paladiner ska med inte för att det är en av de starkaste buildsen då jag inte tycker det. Men för att det är en bra build som inte kräver att man spelar med fordon och på så sätt kan gå runt fordonsminuset.theWatchman skrev:Tror det ska va Draigo and/or Coteaz, det är ju ändå med dom man bygger dom starkaste buildsen med GK.cadelin skrev: dragio+paladins ska in på GK
Vad gäller DE kan ja nog hålla med om att man kan släppa lite på dom tunga sakerna och höja venoms till 5.
Coteaz ska inte vara med då man kommer få många likadana minus som om man inte tog honom i den typ av lista där han gör mest nytta (henchmens behöver bil). Ger man honom minus så blir straffet för stort på den typen av listor vilket gör det bättre att bygga mer mainstremlistor som hamnar mindre minus men är lika starka. Om det är några karaktärer som ska ha minus i codexet vilka är de karaktärer man kan bygga de starkaste buildsen så är det OMI med Psycannon och OXI med beamer.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
- theWatchman
Nja, jag tycker nog att den starkaste builden i spelet just nu är Coteaz med bil och dreadspamm. Om det då får -3 i LBK-mallen så tycker jag nog att mallen funkar.Tadaotoko skrev:Kan hålla med om att draigo+paladiner ska med inte för att det är en av de starkaste buildsen då jag inte tycker det. Men för att det är en bra build som inte kräver att man spelar med fordon och på så sätt kan gå runt fordonsminuset.theWatchman skrev:Tror det ska va Draigo and/or Coteaz, det är ju ändå med dom man bygger dom starkaste buildsen med GK.cadelin skrev: dragio+paladins ska in på GK
Coteaz ska inte vara med då man kommer få många likadana minus som om man inte tog honom i den typ av lista där han gör mest nytta (henchmens behöver bil). Ger man honom minus så blir straffet för stort på den typen av listor vilket gör det bättre att bygga mer mainstremlistor som hamnar mindre minus men är lika starka. Om det är några karaktärer som ska ha minus i codexet vilka är de karaktärer man kan bygga de starkaste buildsen så är det OMI med Psycannon och OXI med beamer.
Draigo kan gott få det precis som du säger eftersom man troligen kommer runt bilminuset. Men jag är igentligen lite tveksam...
Tycker inte Draigo ska vara med. Har mött Draigo och 10 palladiner två gånger på turneringar. Första gången gick det inte så bra, men det berodde mest på att Draigo klarade 35 saves i rad (vilket gjorde att palladinerna överlevde rätt mycket längre än de skulle gjort, en av dem hela matchen). Andra gången nu på BSK, men mina eldar, Draigo dog (palladinerna också).
En bild säger mer än 1000 kaniner
@thewatchman håller med om att det är en av de starkaste buildsen i spelet men coteaz är inte nyckeln till builden. Beroende på tycke och smak så finns det i min mening många olika tillvägagångssätt. Personligen använder jag väldigt sällan Coteaz då han flyttar henchmens till Troops och oftast vill man ha sex femmor i psybacks. För att då också kunna få henchmens behöver man vanlig inquisitor. Där finns det tre bra alternativ. Budget, Psycannon eller beamer. Alla dessa tycker jag förtjänar lika mycket minus som coteaz då de till listans helhet tillför lika mycket (på olika sätt) för sina poäng.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?