Defcon 2012, 6-8 Januari

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Defcon 2012, 6-8 Januari

Inlägg av DHettNeck »

Är det spikat något exakt vad som gäller för målningen? Hur kommer det se ut, är det ok att låna ihop lite prylar eller får man stora tapp på målningspoängen då? Behöver vet nu så jag vet hur mycket jag måste måla.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Yautja

Inlägg av Yautja »

Att låna ihop prylar kommer du få tapp på ja

Om allt är enhetligt målat och basat så får man full målningspoäng. Är det inte det så får man inga målningspoäng. Detta är nytt i år, när vi sammanställde ris/ros från förra året ville många gärna se något sådant.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Inte för att jag är med och spelar, men jag antar att det med enhetligt inte nödvändigtvis menas att hela armén har samma färgschema om det inte är en armé med "uniform".
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

det ska se ut som om det passar ihop antar jag dvs inga grööna landspeeders till mina oranga marines

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Antar att tematiserade enheter är undantagna. Exempelvis så består ju en Dark Eldararmé egentligen av olika fraktioner som kan målas med helt olika färgscheman.

Eller för att ta ett eget exempel, min squad med Fallen (med Dark Angels- grön Rhino) som är målad till min Tzeentch- baserade (givetvis blå) armé.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Land_Raider

Inlägg av Land_Raider »

Eftersom att det inte står något om sovmöjligheter så antar jag att möjligheten att sova där är utesluten
Kasper om vad hans omkompade arme innehåller: "dödstjärna, 6 pangpang killar, en mega bajsare,2 bautakillar, tre trollare!"

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Land_Raider skrev:Eftersom att det inte står något om sovmöjligheter så antar jag att möjligheten att sova där är utesluten
++ Lokal ++

Vi kommer som vanligt inte kunna tillhandahålla sovplatser. Ska försöka skaffa fram en lista på hotell/vandrarhem i närheten

;)

SirHenrik

Inlägg av SirHenrik »

Tja, om man absolut gärna vill komma och delta i Defcon med sin gröna hord men upptäcker precis till sin fasa att tjejen har födelsedag på fredagskvällen med obligatorisk närvaro. Finns det nått sätt att lösa detta problem så man kan få turnera i alla fall?

bigboi

Inlägg av bigboi »

Swen, jag kan ta en 9-0 walkover mot SirHenrik på fredagsmatchen!

Då kan SirHenrik vara med på resten av turneringen, jag får mer tid i baren på fredagskvällen, min motståndare på lördagsmorgonen kommer köra över mig med (12)9-0 innan bakfyllan släpper...

....everybody wins!! :D

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Yautja skrev:Att låna ihop prylar kommer du få tapp på ja

Om allt är enhetligt målat och basat så får man full målningspoäng. Är det inte det så får man inga målningspoäng. Detta är nytt i år, när vi sammanställde ris/ros från förra året ville många gärna se något sådant.
Är enhetligt = färdigmålat? Dvs om man saknar vissa highlights eller detaljer på några modeller jämfört med övriga armén så är det inga poäng?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Skriv svar