SM officiell information.

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Re: SM officiell information.

Inlägg av cadelin »

borde inte vinnare autokvala till nästa år också det verkar konstigt att sidetouren ska ge det men inte att vinna huvudtouren :) *Host host ge mig en plats till nästa tour*

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

cadelin skrev:borde inte vinnare autokvala till nästa år också det verkar konstigt att sidetouren ska ge det men inte att vinna huvudtouren :) *Host host ge mig en plats till nästa tour*
Touren ≠ SM ;)
(Men ja, nog borde vinnaren automatiskt få en chans att försvara sin plats)
((och jättebra initiativ och upplägg, D!))
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

egge

Inlägg av egge »

cadelin skrev:borde inte vinnare autokvala till nästa år också det verkar konstigt att sidetouren ska ge det men inte att vinna huvudtouren :) *Host host ge mig en plats till nästa tour*
Nej, och nästa gång startar du på -20 poäng!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

egge skrev:
Nej, och nästa gång startar du på -20 poäng!
sviiiin

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Jag gillart, nu ska jag bara se till att spela Tau tills jag kvalar ^^

Men som till exempel nu till Defcon, hur många kommer kvala? Det är 57 anmälda (förutsatt att alla faktiskt dyker upp), hur avrundas det? Om det är enligt vanlig matte så kommer alltså 6 kvala men om det alltid avrundas nedåt blir det istället 5.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Vanliga avrundlingsregler gäller så 55 = 6 kvalande, 54 = 5.

Jag tror även 2 turneringar till kommer dyka upp i kval listan, dessa turneringar har ansökt om att bli kvalande, då detta skulle dra mer folk tror dom... Om så e fallet har SM nåt ett av sina mål. Mer om detta 2012. Gott nytt alla hobbyister

Rapp, ska vi döpa om denna länk till Sverige mästerskap snarare än touren och rensa lite så folk enkelt hittar info.

God fortsättning.

Mvh

Papa D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

i år skall jag inte låta nån annan vinna!
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Nefrums skrev:i år skall jag inte låta nån annan vinna!
Ja tror tyvärr du är ute ur metat... Om nån månad kommer du inte ens va etta på rankingen ;)

eldrak

Inlägg av eldrak »

Som redan sagts; vinnaren av SM borde vara direktkvalad till nästa års arrangemang.
Likaledes borde man kunna kvala till nästa års på de turneringar som går efter SM. (Spelåret börjar och slutar SM-helgen).

Hawk

Inlägg av Hawk »

Som redan sagts; vinnaren av SM borde vara direktkvalad till nästa års arrangemang.
Likaledes borde man kunna kvala till nästa års på de turneringar som går efter SM. (Spelåret börjar och slutar SM-helgen).
Håller med om bägge!

/Håkan

Skriv svar