Khorne Demons
Re: Khorne Demons
Asså fy fan. De axelplåtarna är helt otroligt snygga.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
- speedfreek
Alla vet att blodtörstare ska ha höftskynke och bar pung.
Eller kedjor, för ökad klämrisk.
Tycker både axelplåtar och bröstplåt ser riktigt bra ut.
Blir nyfiken på vad du har för fil? Det ser fantastiskt slätt ut. Nagelfil?
Eller kedjor, för ökad klämrisk.
Tycker både axelplåtar och bröstplåt ser riktigt bra ut.
Blir nyfiken på vad du har för fil? Det ser fantastiskt slätt ut. Nagelfil?
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Khorne Demons
Jag lät min skräddarutbildade fru ta en titt och hon tyckte fortfarande inte att plåten framtill är bra. Den ser lite ut som en baddräkt och han ser ut som att han har bröst och en kvinnlig midja. Att plåten går ut från midjan och blir bredare över bröstet, det skulle behöva tas bort. Kanske att den smalnade av mer i en V-form än att den rundas in, allt för att få bort känslan av en smal midja och känslan av att ett par bröst. Överdelen på plåten, dvs dekolletaget, skulle behöva höjas en hel del. Rustningar börjar strax under hakan, nu ser det ut som ett moderiktigt plagg som framhäver hans former. Kanten överst på en rustning är ofta rak för att få fram axelbredd.
Hoppas vi inte är allt för hårda, du vet att jag tycker det du gör är fantastiskt!
Hoppas vi inte är allt för hårda, du vet att jag tycker det du gör är fantastiskt!
Det kanske är en kvinna?
Ser supernajs ut!
Ser supernajs ut!
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/
Tackar för kommentarerna!
@Seragon! Tack!
@Excessus! Japp! du har helt rätt, det ska på mer detaljer i form av spikar o annat! Tyvärr försvann skulpteringstiden in i att fixa bröstplåten
men det kommer snart.....
@Serpent! Hehe! Det ligger ett litet problem i just den regionen.......hur man nu ska säga! Det är att vingarna på balrogen går ner så lång på ryggen att han inte kan ha ett normalt bälte vilket i sin tur gör att jag inte riktigt vet hur jag ska hänga upp hans tanga, bälte eller anna valfri manlig assesoar ! Den lösningen jag tänker prova först är att fästa remmar runt benen så nära höften som det går! Vi får se hur det blir sen!
@Daskad! Tackar tackar, jag blev ganska nöjd med dem själv! Lite inspiration från axelplåtarna på skulltakern där!
@Speedfreak! Tack! Höftskynke o nån stor plåt med en khorne symbol på (lite som den gamla) är det tänk just nu, dock har jag lite issues med hur de ska fästas som jag sa till Serpent! Angående fil så är det ett gammalt sett från claes ohlson som jag fick i födelsedagspresent när jag var runt 12 eller nått sånt.........
@Jocke Rapp! Tycker bara det är kul när folk kommer med idéer om hur det göras bättre! Jag är inte expert på rustningar och framförallt inte moderiktiga plagg....:)så all input är bra! Angående dekolletaget så går det inte att höja upp mer utan att han kommer strypa sig själv, hans anatomi är ju inte riktigt som en människas! Ska jag bygga ut den där måste jag i så fall vinkla av rustningen så att det blir ett halsskydd (typ som BA guldgossar) vilket jag har funderingar på att göra! Sen "den smala midjan" kan du nog vara inne på något! Jag ska testa o se hur det blir!
@ Gibber! Haha! kanske en bloodthirster som gillar krossdressing
Han tycker det är skittråkigt att samla skallar hela tiden o vill inget annat........tankarna går direkt mot "lumberjack song" med Monty Python...
Mer bilder kommer snart!
/Peder
@Seragon! Tack!
@Excessus! Japp! du har helt rätt, det ska på mer detaljer i form av spikar o annat! Tyvärr försvann skulpteringstiden in i att fixa bröstplåten
@Serpent! Hehe! Det ligger ett litet problem i just den regionen.......hur man nu ska säga! Det är att vingarna på balrogen går ner så lång på ryggen att han inte kan ha ett normalt bälte vilket i sin tur gör att jag inte riktigt vet hur jag ska hänga upp hans tanga, bälte eller anna valfri manlig assesoar ! Den lösningen jag tänker prova först är att fästa remmar runt benen så nära höften som det går! Vi får se hur det blir sen!
@Daskad! Tackar tackar, jag blev ganska nöjd med dem själv! Lite inspiration från axelplåtarna på skulltakern där!
@Speedfreak! Tack! Höftskynke o nån stor plåt med en khorne symbol på (lite som den gamla) är det tänk just nu, dock har jag lite issues med hur de ska fästas som jag sa till Serpent! Angående fil så är det ett gammalt sett från claes ohlson som jag fick i födelsedagspresent när jag var runt 12 eller nått sånt.........
@Jocke Rapp! Tycker bara det är kul när folk kommer med idéer om hur det göras bättre! Jag är inte expert på rustningar och framförallt inte moderiktiga plagg....:)så all input är bra! Angående dekolletaget så går det inte att höja upp mer utan att han kommer strypa sig själv, hans anatomi är ju inte riktigt som en människas! Ska jag bygga ut den där måste jag i så fall vinkla av rustningen så att det blir ett halsskydd (typ som BA guldgossar) vilket jag har funderingar på att göra! Sen "den smala midjan" kan du nog vara inne på något! Jag ska testa o se hur det blir!
@ Gibber! Haha! kanske en bloodthirster som gillar krossdressing
Mer bilder kommer snart!
/Peder
Ha bröstplåten jämnbred så blir den nog grymt snygg, vet inte hur man löser det snyggt. Hur du än gör det blir det säkert grymt snyggt
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
- speedfreek
Khorne Demons
Lite klassisk censurpäls i skrevet kan vara en bra fusklösning annars...
Angående bälte och sätt att fästa genetalia-skyddande plåt osv, kanske en enkel kedja hade fungerat(om än massiv)? Där kan man ju dessutom fästa lite gamla trofeer...en BT av hans rang har ju säkerligen lite gamla skallar sparade...
Sen knäskydden. Som de är nu tycker jag de är lite för undangömda, ser knepigt ut på nåt sätt...men det är kanske bara för de inte har färg på sig... Får man föreslå att göra de lite mer rustningslika, á lá den här?

Keep up the good work!
Sen knäskydden. Som de är nu tycker jag de är lite för undangömda, ser knepigt ut på nåt sätt...men det är kanske bara för de inte har färg på sig... Får man föreslå att göra de lite mer rustningslika, á lá den här?

Keep up the good work!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Eller göra en Sacke™ ...speedfreek skrev:Lite klassisk censurpäls i skrevet kan vara en bra fusklösning annars...
- speedfreek
Khorne Demons
Och både Slaanesh och Khorne sysslar väl med att fästa kedjor i dyl med piercing direkt i huden?