Hej
@Speedfreak! Tack! (yxan ska jag nämna att idén kommer från
MAGNUS ÖBERG I SVEDALA o DANIEL BALDER I SKURUP som ville ha credd för den o det ska han få, tack
MAGNUS ÖBERG I SVEDALA o DANIEL BALDER I SKURUP ) Ja i slutet av piskan kommer en detalj från en bloodletter svärd typ som demonprinsen.
@ Gretchin: Nästa får en korsett o rosett...jag lovar!
@ daskad: Fila, sandpappra osv! Dock behövs det inte om du använder stora verktyg så slipper man smådutta o få en massa avtryck! Ett tips är oxå att direkt efter man blandat GS'en så kan man trycka den på plats o forma den påplats så gott det går (den är ju lite klibbig då) låta den stå en stund typ 15-20 min o sen jämna av ytan!
@truant: Tack! Crazy pavement är det....hela displaybordet är täckt med det! Angående raka kanter så är det lättaste att gå över skulpteringen dagen efter med en skalpell o fixa till så att det blir rakt o fint!
@Claimh_Solais: tack....det kommer målningsbilder snart!
@ Excessus o Speedfreak! Jag har inte släppt den "regionen" ännu o funderar fortfarande på någon form av plåt....vi får se.
@Gibber! Tack
@Styranimon: tack...snart

@Cryb: tackar!
Har börjat fundera på målningen nu och igår kväll gjorde jag två tester för o se om det skulle kunna fungera!
Blood crucher! Tanken är att jag ska köra med grå kropp med mässings detaljer o metall på mekanik delarna! Jag vill ha den i en färg som kontrar den överlag röda tonen som kommer på armén i övrigt! Tror ni det fungerar på en hel crucher? Såg att ärgningen var slarvigt gjord men det ska vara lite mer prydligt på de riktiga figgarna sen!
Blood letter! Ville testa något annat än röd med gul highlight så jag körde mechrite med blå wash följt av mechrite , blood red o till slut blood red mixad med astronomikan grey(lite av en blå ton i den) detta för att binda ihop färgerna med cruchern o taggarna o sprickarna på blood lettern som har astronomican grey som highlight!
Obs! Bara benet som är highlightat i denna bilden!
Funkar det? eller blev det pajas?
Säg vad ni tycker! Kul o motiverande att höra era tankar!
/Peder