Khorne Demons

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Jörgen

Re: Khorne Demons

Inlägg av Jörgen »

Svärden ser bra ut, men snirklarna hur snygga dem än är får mej att tänka på high elfs och sånt.
Tycker istället för dessa att du testar ett mörkt grönt som tidigare nämnts då dem hade det i tidigare editioner.

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

den svarta var snyggare, fast jag vill ha färgerna från den andra.
becon är ganska roligt.

BoBo

Inlägg av BoBo »

Hej
Velat lite fram o tillbaka men kommer nog som Jörgen föreslå köra på en lite grönare nyans av det första som visades!
Målat klart en crucher så länge! Blev nöjd med den än så länge är alltid svårt att säga innan basen (o bloodlettern) är på plats!
Bild

Testmålat lite hud på en demonprinsarna! Försökte mig på att köra en lite dramatisk ljussättning ovanifrån, svårt att säga än så länge innan hela figuren är gjord men det var roligt att testa något nytt! (bara ryggen som är fixad på bilden som tyvärr blev lite överexponerad))
Bild
Ha det
/Peder

Balder

Inlägg av Balder »

Crushern blev riktigt bra Peder!!! Prinsens hud är svårt att sia om än, men jag har aldrig sett dig misslyckas förr så blir nog bra det också :D

Tist

Inlägg av Tist »

Metall och ärgningen är jättebra och gillar den grå färgen. Tyvärr tycker jag dock att de stora skadorna på bakpartiet inte alls blev bra, de ser så uppenbart påmålade ut jämfört med de mindre att det är svårt att se förbi. De känns både för breda och för "mjuka".
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

BoBo

Inlägg av BoBo »

@Balder! Du får såga den på nästa målarkväll ;)
@Tist! Jag förstår vad du menar med att de skadorna! Problemet är just att de inte är påmålade utan en av orginalskadorna i figuren o de är ganska stora! Kan vara så att jag ska greenstuffa igen de största skadorna på några av de följande cruchersen men vi får se.....denna orkar jag inte fixa till nu i efterhand..om det inte funkar med att tunna ut det ljusa sträcket under skadan bara?
/Peder

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

riktigt snyggt som alltid :wub:

Man blir riktig glad när mans er modeller målade i hög standard och alternativa färger tycker den grå är skitbra !
hur målar du metallen ? är det dwarf bronze eller annat du kör med ?

Tist

Inlägg av Tist »

Aha, så det är fördjupningar där? Hmm har aldrig sett modellen irl så att säga, men kanske är smalare rand av vitt en väg att gå. Kan ju bara vara fotot med med tanke på att det ser så platt och påmålat ut fast det inte är det. :P
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

BoBo

Inlägg av BoBo »

@Claimh_Solais: Tack! Mässingen är följande: Tinny tin nr60 från vallejo - brassy brass nr58 från vallejo följt av en highlight av brass/shining gold/mithril silver mix! följt av en ärgning med hawk turquise med lite vit i!
@Tist: Ja foto är alltid svåra att få till! Men jag ska nog testa fixa till kanten under skadan lite ändå för den är lite väl iögonfallande (kanske ljusa upp själva skåran istället?)
Precis varit o handlat månadens målar "knark", tre penslar (Windsor Newton serie 7) kan inte prisa dessa penslar tillräckligt! Vill ni testa måla med de bästa penslarna så testa dom!
Ha det, fler bilder kommer snart!
/Peder

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag har problem med att de penslarna är för spetsiga och därmed torkar lite för snabbt.

Kanske ska använda större?
Har 1 och 01 nu.

Men använder som sagt mest billiga InEX-penslar.

Skriv svar