Khorne Demons

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Tist

Re: Khorne Demons

Inlägg av Tist »

Alltid sagt att jag ska köpa sådana, men det har aldrig blivit av. Med tanke på hur jag misshandlar mina pendlar kanske det är lika bra iofs...
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Juggernaughten är super, gillar färgvalet!
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Sjukt snygg! :D
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

BoBo

Inlägg av BoBo »

Hallå
Ja här går det långsamt framåt! Fick en idé att jag skulle konvertera om alla baser med magneter så att jag kan sätta gubbarna på wfb baser med........det visade sig ta sjukt mycket mer tid än jag först trodde! Men nu snart är alla baser fixade (3 kvar) så att jag kan påbörja där jag slutade igen ( Blood lettersen gjorde jag inte det med då jag ändå ska bygga en movement tray till dem)
Har gett upp att få klart denna armén till GC nu så det får nog bli necrons dit istället...surt men det finns inte nog med timmar på dygnet tyvärr!
Limmat o fixat till skarvarna på hundarna...lite klurigt att få till deras diffusa skinn i skarvarna men blev ganska nöjd till slut! Bilden visar även hur magnet lösningen ser ut!
Bild
/Peder

Användarvisningsbild
speedfreek

Khorne Demons

Inlägg av speedfreek »

Runda 25mm är lite större än fyrkantiga.
Så du måste tyvärr fixa och trixa lite där också.
Men förslagsvis med brickan istället...

BoBo

Inlägg av BoBo »

Är runda 25mm större än fyrkantiga 25mm? jag mätte innan o jag tyckte de var lika stora? Eller syftar du på den färdiga LOTR movementtrayen som är för stor?

Användarvisningsbild
speedfreek

Khorne Demons

Inlägg av speedfreek »

De var iaf det 2002...

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Jag kan inte svara för kvadratbaserna men kavalleribaserna (som ska vara 25x50 mm) är iaf ca 24 mm breda medan runda baser är ca 25 mm i diameter. Jag har både byggt egna bikebaser av kavalleribaser samt kavalleribaser med rundade hörn relativt nyligen och det är något frustrerande.

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Funkar annars bra att basa med runda och sedan ställa i movement trays, jag har inte haft några problem att få plats.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

BoBo

Inlägg av BoBo »

Tillbaka till demonerna efter lite necrons nu!
Nog med snack....
Nytt förslag på svärd? Scaly green med lite runor i mitten! Inspiration från space marine spelet datorspelet!
Bild
Letters håller på att bli målade! behöver ju bestämma mig för hur jag ska fixa svärden först iofs!
Bild
8 flesh hounds färdiga........förutom baserna då som jag gör sist och på hela armén samtidigt!
Bild
Vad tycks?
/Peder

Skriv svar