LinCon 2012, 17-20 Maj

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: LinCon 2012, 17-20 Maj

Inlägg av Zurken »

Läser igenom Tournament Pack just nu, ser att det står att man ska ha med sig 3 objectives, men i sista missionet så kan det behövas totalt 11 objectives där man dessutom måste kunna särskilja 3 olika grupper. Det kan vara värt att nämna, annars kan det lätt bli knepigt att spela sista matchen.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Yautja skrev:
kelaino skrev:Ang. objectives. Ni tycker att man ska ta med 3st men i sista uppdraget kommer det finnas 9-11 objektiv givet att inget misshappar (2 controll, D3+2 Sieze, 4 sky fall). Jag packar med några extra, kanske andra också bör göra? Dessutom har jag inte sett något svar på detta, men jag kan ha missat något.
fjugin skrev:Varför har objectives ha en bestämd storlek? Har mina objectives på små flygbaser då det finns en jättetydlig mitt på dessa, antar att det är okej ändå.

När man deepstrikar objectives, får man ställa ut dom på modeller för att hoppas på misshap?
Ops, det är copy pastan från tidigare tournament packs som varit framme med objectives. Det kan behövas kopiösa mängder objectives i sista missionet ja, vi kommer antingen ha med oss objectives att låna i form av de här små pärlgrejjorna om det skulle krisa. Ta gärna med många objectives om ni har och kan!

Likaså med storleken på objectives, det har mest varit en guideline folk har alltid haft med sig allhanda olika storlekar.
Dock kom jag på att storleken kan spela roll i skyfall om man deepstrikear. Jag kommer förtydliga i packet och på LinCon så ingen missar att när man deepstrikear objectives så är det endast mittpunkten som räknas när man mäter för misshaps osv.

ang att ställa på modeller för att hoppas på misshap; Jag har inte tillgång till min regelbok så här kommer ett prel svar innan jag kollat upp. Objectives ska funka precis som en modell som deep strikear. Får du ställa ut vanliga deepstrikeande killar på andra för att hoppas på deep strike? Jag har för mig att parallelen var uppe när vi diskuterade Mawlocen för längesen pre-Faq och då vill jag minnas att det inte fungerade. Det är en riktlinje ska kolla upp det senare!
EDIT: Helt klart värt att påminna om.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Du får inte sikta misshap, du måste ställa ut första modellen lagligt innan scatter.
Alexander Merinen

Yautja

Inlägg av Yautja »

3 stycken platser kvar, jag kan säga redan nu att det inte kommer kunna bli nån utökning av platserna (tyvärr!)
Det spekulerades friskt från LinConledningen att Warmachine/Hordes skulle bli det största arrangemanget på LinCon i år, jag är glad att ni verkar bevisa motsatsen :wub:
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Vet inte om detta frågats om innan:

1. Lottningen: Lottas man första matchen efter kompen?

2. (Jag antar att efter vad jag läst i TP:) Kompen läggs till efter sista ronden på resultatet.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Får Crowe renda med sin eld?

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Det hoppas jag verkligen inte... ytterligare ett bevis på att GW inte tänker efter alls när de gör sina "fixes". Går ju tyvärr att tolka det så, även om jag är rätt säker på att RAI inte är avsett så

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Neth_Oni skrev:Det hoppas jag verkligen inte... ytterligare ett bevis på att GW inte tänker efter alls när de gör sina "fixes". Går ju tyvärr att tolka det så, även om jag är rätt säker på att RAI inte är avsett så
Då jag antagligen kommer spela med Crowe så är det praktiskt att veta.

Emanuel

Inlägg av Emanuel »

Om det är så måste jag nog också slänga in han :?
Allt som kan döda en Grey Knight måste vara brutet.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

lurräven skrev:
Neth_Oni skrev:Det hoppas jag verkligen inte... ytterligare ett bevis på att GW inte tänker efter alls när de gör sina "fixes". Går ju tyvärr att tolka det så, även om jag är rätt säker på att RAI inte är avsett så
Då jag antagligen kommer spela med Crowe så är det praktiskt att veta.
Om du läser Yautjas svar i Crowe-tråden så har du nog svaret där. Jag gissar på ett -Nej.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar