Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Jorå, först ut är Carnifexen, som inte ser lika stor ut längre jämfört med nyare vidunder.
Efter det har jag en Trygon, en Tervigon och en flygande Hive Tyrant målade sedan innan, så nu kommer det mera poäng.

Efter det har jag på monstersidan en Swarmlord som ännu ligger i box och sedan när jag väl är uppe i mina 4000p så ahr jag något ännu större som ligger och väntar som belöning! :D

Användarvisningsbild
Blue_Ork

Inlägg av Blue_Ork »

Riktigt kul tråd att följa, keep it up!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Blue_Ork skrev:Riktigt kul tråd att följa, keep it up!
Tack!

Projekt 4000p Tyranider 2013

Carnifex
Äntligen framme vid mina Monstrous Creatures! :D
Har börjat repa till skalet och göra märken efter skott och större projektiler, mycket stryk får han min älskling.
Just Carnifexen är nog min favoritmodell i hela 40k-världen, urbota snygg på alla sätt!
Skadorna förstärks sedan med målning, men en repad grund att måla på ger bra effekt.
Det kommer att bli bra det här! WIP-bilder:

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Carnifex
Mången timme äro spenderad på målning idag, men till slut så blev jag klar med honom!
Jag är väldigt nöjd, känslan just nu är att den här gynnaren seglar upp som det bästa jag målat någon gång.
När jag byggde ihop honom för några år sedan så fanns inte magneter på min världskarta, han har helt enkelt alltid Crushing Claws, Scything Talons och Bio-Plasma huvudet.
Ovanpå det kör jag honom alltid med Toxin sacs för att få poison attacks och därmed rerolla to wounds och Adrenal glands för att få upp styrkan till 10 på chargen och istakilla T5 snubbar - en outfit som totalt kostar 225p och så kommer jag räkna honom här.

Stor bildkavalkad:

Bild
Bild

Översiktsbilder - den här modellen är en av mina absoluta favoriter i hela 40k världen!

Bild

Från sidan syns skadorna på skalen ganska bra, men också ett sår på benet, jag vill att det ska synas att en Carnifex står mitt i striden och både ger och tar stryk.

Bild

Detaljvy över bakre delen av ryggen. Kulhål och märken från större projektiler. På det här avståndet syns även alla smårepor.

Bild

Här syns hur hans Crushing Claws fått mycket märken efter strider, samt hur han fått en större projektil mitt i skallen.
Bara att bita ihop och köra vidare. Jag har även försökt få fram en effekt av ett laservapen som träffat huden.

Bild

Detaljvy av främre ryggskölden, en del skador där med från små och större vapen.

Bild

Bättre bild på skadan på benet.

Bild

Med några kompisar. Bilden är mest för att få ett hum om hans storlek. En gång var han den största modellen som fanns tillgänglig till en Tyranidarmé.

Den här Carnifexen med sina 225p tar mig upp till 2103 poäng totalt.
Nästa modell på tur är en Trygon Prime, men det får ta lite längre tid för honom att bli klar. Det var för mycket som försummades här hemma för målningens skull helgen som var, är skyldig familjen och några sysslor lite mer tid i veckan som kommer.
Nu är jag förbi 2000 poäng! :mrgreen:

Användarvisningsbild
Ismeno

4000p Tyranids

Inlägg av Ismeno »

Bad ass! Riktigt snygg målning, Fexen är mitt favvomonster i 40K, byggde en liten Nids-armé enbart på grund av den modellen!
Över 2000 då, grattis! :-)

Jonke

Inlägg av Jonke »

Köttsåren är skitsnygga. Alltså allt är snyggt, men köttsåren sticker ut. Hade vart coolt om du fortsatte med flameskada grejjen och att fexen fått en hel arm flamad eller nåt...

Max S

4000p Tyranids

Inlägg av Max S »

Måste bara instämma i berömmet. :) du har visat att slitage inte bara gäller tanks. Riktigt snygga monster.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Bad ass! Riktigt snygg målning, Fexen är mitt favvomonster i 40K, byggde en liten Nids-armé enbart på grund av den modellen!
Över 2000 då, grattis! :-)
Tack! Skaffade min fex som typ tredje box, kärlek vid första ögonkastet. :wub:
Termagants 5-pack, Termagants 12-pack, Carnifex! Tog ett tag till innan jag målade den, en Heavy Support på 200p var liksom inte vad som behövdes just då, men jag kunde inte hålla mig ifrån att köpa.
Jonke skrev:Köttsåren är skitsnygga. Alltså allt är snyggt, men köttsåren sticker ut. Hade vart coolt om du fortsatte med flameskada grejjen och att fexen fått en hel arm flamad eller nåt...
Tack! Jag var lite sugen på fler köttsår, men blev lite rädd för att det gula gojset i såren skulle ta för mycket fokus så fegade ur där, han fick bara tre sådana sår och bara ett är stort.
Några monster till att fixa sedan har jag 24 Hormagaunts som väntar, där kan jag leka med krigsskador, de är allt som oftast MIA så bara logiskt om de ser ut att ha fått mycket stryk.
Max S skrev:Måste bara instämma i berömmet. :) du har visat att slitage inte bara gäller tanks. Riktigt snygga monster.
Tack! Riktigt kul är det också, fler möjligheter att ge modellerna liv och en story öppnar sig.

Karaghul

Inlägg av Karaghul »

Woah, effekten av all "battle damage" syns verkligen på en hel annan nivå på större ytor, riktigt snyggt.

Alltid coolt med en modell som man ser på avstånd, tycker "wow!", sedan tar i handen, kollar närmare på och återigen säger "wow!".

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Karaghul skrev:Woah, effekten av all "battle damage" syns verkligen på en hel annan nivå på större ytor, riktigt snyggt.

Alltid coolt med en modell som man ser på avstånd, tycker "wow!", sedan tar i handen, kollar närmare på och återigen säger "wow!".
Tack!! :D

Jag gled in i någonslags målarkoma efter förra helgens marathonmålning där Carnifexen blev klar, inte ett penseldrag på flera dagar.
Denna veckan har det därför inte blivit så mycket gjort. Jag renoverar nu min Trygon Prime, där jag har en bra bit kvar.
Jag står därmed fortfarande kvar på totalt 2103 poäng.

Trygon Prime, WIP
Bild

Skriv svar