Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
RUNE

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av RUNE »

Ett mycket trevligt projekt du driver som "tyvärr" väcker mitt dåliga samvete.
I gardroben ligger min Tyranid armé och viskar om nätterna: "Älskar du oss inte längre?".
Jag skulle behöva snygga upp och nyförskaffa en del för att få stil på den armén och det vet i fan om du inte övertygat mig att göra det med den här tråden. ;)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Ett mycket trevligt projekt du driver som "tyvärr" väcker mitt dåliga samvete.
I gardroben ligger min Tyranid armé och viskar om nätterna: "Älskar du oss inte längre?".
Jag skulle behöva snygga upp och nyförskaffa en del för att få stil på den armén och det vet i fan om du inte övertygat mig att göra det med den här tråden. ;)
Säg inte så.. HYYYSSSSHHHHH Du väcker mina Blood Angels, Eldar och Daemons..
Jag tycker du beskriver det klockrent: "Älskar du oss inte längre?"
Mina andra arméer står där i hyllan och tittar ledsamt på mig nu när Tyraniderna får all min uppmärksamhet.
En gång sprang jag hem från jobbet för att pyssla med dem, det enda jag gör med dem numera är dammar av dem då och då *suck*
De har ju inte gjort något fel..

Totalt Off Topic i min tråd, men på ämnet gamla arméer som blir ledsna:
Jag hade även en Fantasy Orc armé en gång, efter 3 år i garderoben så fick jag nog, en målad armé ska få kärlek och speltid!
Jag mådde snudd på fysiskt dåligt av att de som fått så mycket kärlek bara låg där gömda och nerpackade.
Därför skickade jag armén till Blue Table Painting i utbyte mot en unik T-shirt, för att sponsra deras Valhalla-projekt, som jag en dag banne mig ska åka till :D
Nu är mina Orcs & Goblins hos någon som spelar med dem och ger dem den kärlek de förtjänar!
(armén finns på deras sida: http://www.youtube.com/watch?v=v1hWM_9af4o)

En av mina favorit t-shirts
Bild

Och nu innan någon undrar hur knäpp jag är på en skala som inte bara sålde dem, pengar är inte allt.
Jag mår bra av att ha sponsrat något jag tror på, och samtidigt hamnade mina Orcs hos någon som kanske inte hade råd eller tid att skaffa sig en armé på annat sätt, och där blir de använda!

Kul att jag inspirerar dig! Det är en fin komplimang, tack!!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

SÅ JÄVLA BALLT!!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Så du gav bort en så stor armé :o

Tycker du skulle få lite mer än en tröja av BTP ..kanske någon rabatt från dom eller något..armén var ju stor o målad ..
Men okej bättre än att ligga glömd i ett skåp nu har någon säkert roligt med dom

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Bra gjort har tänkt göra samma med mina dark elevs och bretonia men aldrig fått tummen ur att göra det. Men nu blir man inspirerad av dig så får fixa en låda till dem i helgen.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Flogger skrev:SÅ JÄVLA BALLT!!
Ja visst är det! Som BTP-fan sedan många år tillbaka tycker jag det är kul att mina gubbar har varit med på deras sida!
Claimh_Solais skrev:Så du gav bort en så stor armé :o

Tycker du skulle få lite mer än en tröja av BTP ..kanske någon rabatt från dom eller något..armén var ju stor o målad ..
Men okej bättre än att ligga glömd i ett skåp nu har någon säkert roligt med dom
Jepp jag gav bort den. Det blir lite filosofiskt, för vad är något som inte används, och inte kommer att användas, egentligen värt?

Jag hade säkert kunnat få mer om jag bett om det, men det handlade inte om det, jag ville bidra till deras projekt och jag ville att mina modeller skulle användas.
Lite som att skänka annat gammalt från garderoben till välgörenhet. Fast jag fick en T-shirt! :D
youngwolf skrev:Bra gjort har tänkt göra samma med mina dark elevs och bretonia men aldrig fått tummen ur att göra det. Men nu blir man inspirerad av dig så får fixa en låda till dem i helgen.
Härligt! Skänk saker som inte används, låt någon annan få glädje av dem!

Projekt 4000p Tyranider 2013
Okej tillbaka till målningen. Mycket jobb och för mycket fotboll på TV, fokuserade inte alls på målningen igår som jag skulle.
Sitter och dagdrömmer om att ha 10.000 poäng Tyranider som jag lägger upp på YouTube, men kan sen inte få tummarna loss och måla.
Det går inte riktigt ihop. Får skärpa mig resten av veckan!

Trygon Prime WIP
Fick målat lite mera Trygonsvans igår, sakta med säkert så.. det är en himla massa skalsektioner.

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Projekt 4000p Tyranider 2013

Trygon Prime
Ny marathonmålarsöndag, fasen det ser ut att vara så lite kvar mer blir så många timmar med penseln ändå..
Hursomhelst, äntligen klar med min Trygon Prime!
Himla massa skalsektioner att highlighta och sedan valde jag lite mindre battle damage än på Carnifexen.
En Trygon Prime är alfahanen i toppen av näringskedjan, visst kan folk skjuta på honom, men huvud, armar och överkropp blev fria från svärdshugg, det är ju ingen som når upp dit och vifta med ett svärd ändå - om någon nu överlever till att slå på honom.

Trygon Prime
Bild

Svans och bas
Bild

Storleksjämförelse
Bild

SMILE!!
Bild

Nästa familjefoto tar jag vid 2500 poäng.

Trygon Prime kör jag snudd på alltid med Toxin Sacs för skön reroll på to wound och Adrenal Glands för att få S7 istället för S6 på chargen, att mosa T5 snubbar på 2+ är gött!
Med dessa uppgraderingar landar han på 260p.
Då är jag totalt uppe i 2363 poäng, och har därmed 1637 poäng kvar till målet på 4000p.

Kvar nu att renovera är en Tervigon, en Hive Tyrant och en hemmabyggd Mycetic Spore (Tyranid Drop Pod), sedan blir det helt nya modeller. Nästa modell att ta tag i blir min Tervigon, hon ser sugen ut på att piffas till.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Captaingallas skrev:Projekt 4000p Tyranider 2013

Bild
Avengern närmast:
"Åh. Fy. Fan. Iiiiip!"
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Ismeno

4000p Tyranids

Inlägg av Ismeno »

:-D läckert!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Serpent skrev:
Captaingallas skrev:Projekt 4000p Tyranider 2013

Bild