Så..jäkla...braSilvertejp skrev:Trodde dom mest sålde Mein kampf och så? Eller du kanske syftar på sf-bokhandelnNecron skrev:Sd-bokhandeln brukar ha plasticcards.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Så..jäkla...braSilvertejp skrev:Trodde dom mest sålde Mein kampf och så? Eller du kanske syftar på sf-bokhandelnNecron skrev:Sd-bokhandeln brukar ha plasticcards.
Precis. Har handlat där, mkt bra ställe. Är man inne i stan kan man gå till Wentzels på Regeringsgatan och klämma på lite rör och plattor om man vill få en känsla av vad som finns. Själv tycker jag att 0,75mm, 1mm och 1,5mm plasticard är mest användbara vid fordonsbygge. 1mm är typ grundtjockleken som kan användas för det mesta, 0,75 är bra för detaljarbete som lister och dekaler, och 1,5mm är bra för mer strukturella grejor. Sedan är det alltid bra med lite rör och pinnar att använda till pistonger och pipor etc. GF9 har ett "Plastic Acccessory Variety Pack" som innehåller lite av det mesta, rör, balkar, pinnar etc. som är en bra utgångsunkt innan man vet vad man egentligen behöver.Naz87 skrev:Kolla mjhobby.se har butik i Västberga industriområde.Nurgle skrev:Haha, en sak i taget. Först gå sedan springaGrudge skrev:Kul att läsa om din resa! Nu kan du ju köpa lite Orker och lite plasticard, och så är det bara att börja scratchbygga lite fordon, så öppnar sig en helt ny värld...första steget är nog en del av en modell så jag inte tar mig vatten över huvudet. Tips på bra ställen för plasticard emottas tacksamt. Samt vilken tjocklek som är att rekommendera för exempelvis rem till boltgun.

Ja, antingen det eller en whirlwind kanske, för att köra i formation om två. We shall see...Grudge skrev:Kanske bygga en Vindicator av en vanlig Rhino?