Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Lottomannen skrev:Om man äter på tyranider så är man hård! :)
Hehe.. Jo. Men hon är nog i vårt lag. Får alla andra arméer giganter så ska vi också ha det - Tyranider ska ju vara stora, inget som olika robotar krafsar bort från under skon.
katzenjammer skrev:Din katt tror att hon är ett hive ship och kanske skulle absorbera biomassa.
Vad är det för fejksten i bakgrunden? Från något byggvaruhus?
Jag köper din teori helt! Och det borde tusan finnas absorbering på spelplanen! Alla är olika former av biomassa:
Min Hive Tyrant med två wounds kvar käkar upp de här två Termagantsen istället för att skjuta, så nu är han uppe på 4 wounds igen. :D

"Stenplattorna" är akvariebakgrunder som jag köpt på Hornbach bygghandel.
De kostade några hundra kronor styck där (har sett dem väldigt mycket dyrare på andra ställen) men är färdiga för spel direkt ur lådan, väger väldigt lite och tar väldigt liten plats.
För mig var de värda pengarna.
Flogger skrev:Gött att det går framåt så mycket! :)
Japp! Men nu är det slut på halvfabrikat, kommer att bli modeller från grunden nu och då tar det lite längre tid.
Men jag har saknat att sitta och limma och pilla och fantisera om hur de ska set ut när de blir klara.
Det är en skön resa att följa, från spröt till färdig.
Känslan av att sätta ner sista modellen på bordet i en unit som nyss blivit helt färdigmålad är en av de saker som driver mig i den här hobbyn! :wub:

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Aha, såna i färdigformad cellplast? Eller den lite dyrare varianten?

Det var nämligen som bakgrund till terrarie jag tänkte.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

http://www.juwel-aquarium.de/en/Product ... cpv31em084

Hornbach hade dem för 399kr st. Har sett dem i en akvarieaffär för 749 kr st.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Projekt 4000p Tyranider 2013

Uppgraderade Hormagaunts
Som jag ser det så kan Hormagaunts användas antingen helt nakna till att ta stryk, eller uppgraderade i en andravåg för att ge stryk.
Jag har nyss gjort färdigt en full Brood med 30 nakna Hormagaunts, nu vill jag fixa den farliga varianten.

Hormagaunts kan ha en tendens att se lite stela enformiga ut, då det finns begränsat med kroppar och huvuden, så på dessa två pilotmodeller jag gjort klart ikväll så har jag böjt lite på leder och svansar för att få mer liv i dem.
En av dem har fångats mitt i ett språng (Bounding Leap i regler/fluff - de skuttar fram som antiloper) och den andra stegrar sig, vilket inte syns förrän han står bredvid modeller som inte gör det.

Bild

Bild

I en sidotråd har jag fått reda på att Toxin Sacs och Adrenal Glands inte behöver finnas på modellerna fysiskt, men det ska synas på något sätt att enheten är annorlunda.
Jag har valt en enkel lösning med en kontrastfärg för att symbolisera gift i klorna och adrenalin i huvudet. Utöver det förklarar jag självklart för dem jag spelar med att enheten med gula detaljer har Furious Charge och Poison (4+) attacker.

Bild

Jag tycker det fungerar som lösning.
Utöver att få klart modeller till en enhet jag verkligen behöver så är de värda 10p styck i min jakt på 4000p.
Med dessa två så är jag uppe i Totalt 2930 poäng.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Klippt ur en annan tråd där vi diskuterade WYSIWYG på Glands och Sacs:
Katarsis skrev:Ofta räcker det med att modellen står ut lite från originalet för att det skall inge en känsla att detta är något utöver det vanliga och då representera någon form av uppgradering.
You had me at: "det skall inge en känsla"
Regelmässigt är jag övertygad om att det är skit samma om de har de rätta delarna för Adrenal Glands och Toxin Sacs på sig för att de ska få ha det när det spelas, men Fluffmongot inom mig är oftast den som får sista ordet.
Klart jag vill skapa en känsla av att dessa Hormagaunts är något utöver det vanliga bara av att någon ser dem!

Jag fick grotta tillbaka till förra codexet för att hitta bättre fluff, det finns ju såklart en Tyranidig förklaring till varför dessa uppgraderingar ger Furious Charge och Poisoned Attacks! :D

Adrenal Glands
Bild

Ett polypliknande kryp som klamrar sig fast vid en Tyranid och sedan injicerar ett adrenalinliknande sekret, vilket ger Furious Charge.

Toxin Sacs
Bild

En fästingliknande parasit som suger blod ur sin värd samtidigt som den pumpar gift åt andra hållet, vilket ger 4+ Poisoned Attacks.

Efter en djupdykning i reservdelslådan så lyckades jag hitta Sacs och Glands som kommer att räcka till alla 10 Hormagauntsen i den boxen jag håller på med, så nu kommer det att synas tydligt att de är uppgraderade!

Jag har satt på grejerna på de två jag redan hade målat
Bild

I övrigt så har jag börjat på nästa två. Jag försöker hitta lite annorlunda poser för mer dynamik och variation bland modellerna.

Bild

Två dagar till en veckas familjesemester, då blir det nog inget målat.
Fortfarande på Totalt 2930 poäng.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Semestervecka, så denna veckan blev det tyvärr inget målat.

Semesterbilder, Termaganten har spanat in mycket biomassa! :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Nästa vecka är jag hemma vid penslarna igen, då måste jag måla fler Hormagaunts.
I övrigt så har jag nu på semestern plockat upp ett köp jag gjorde för någon vecka sedan här på sidan, en hel låda full av gamla godingar där bland annat den här krabaten ingick:

Bild

En Zoanthrope, av vad jag tror är första upplagan. Riktigt snygg modell!
(Förlåt David, men han kommer att målas om, måste matcha min armé)

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Skönt med en berest gant!

"Join the army they said, see the world they said"

Zoantroperna är bland de snyggare av de gamla tyraniderna, ska bli kul att se vad mer du fick tag på.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Har du bara en sådan är den perfekt som en Doom of Malantai :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

katzenjammer skrev: Zoantroperna är bland de snyggare av de gamla tyraniderna, ska bli kul att se vad mer du fick tag på.
Ja den modellen är väldigt fin, jag gillar den mycket bättre än den nuvarande.
Jag vet inte allt som fanns med i lådan ännu, allt var fint packat och inrullat toapapper modell för modell, det var inte läge att packa upp allt här hos mina föräldrar och sedan lyckas packa ihop det lika bra igen till hemresan.
Jag vet att där exempelvis är med en sådan här Zoanthrope till, någon metall-Carnifex och en metall-Hive Tyrant (den bör passa fint som Tyranid Prime storleksmässigt numera) och ett gäng metall-Hormagaunts.

De gamla metall-Hormagauntsen är också riktigt snygga, designade med avlånga huvuden á la klassiska Aliens.
Lite framtunga men det går att fixa.
Dessa sticker ut plenty från nuvarande Hormagaunts så de kan spelas som uppgraderade med Sacs och Glands, de ser grymma ut!

Nu är utmaningen att inte köpa på mig mera förrän det jag vill måla av det här är målat. :D

Flogger skrev:Har du bara en sådan är den perfekt som en Doom of Malantai :)
Sant! Där ska finnas två, men bra idé!
Undrar förresten om Doomen överlever som ett bra val till nästa codex, han känns väldigt kraftfull för sina poäng just nu.
Iofs bara att köra som vanlig Zoanthrope annars.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Captaingallas skrev: Sant! Där ska finnas två, men bra idé!
Undrar förresten om Doomen överlever som ett bra val till nästa codex, han känns väldigt kraftfull för sina poäng just nu.
Iofs bara att köra som vanlig Zoanthrope annars.
Alla karaktärer utom Old One Eye, Swarmlord och Deathleaper kommer eventuellt försvinna helt då det inte finns modeller för dem. Finns inte modeller för dem så är ingenting heligt ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar