VI

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Excessus

Re: VI

Inlägg av Excessus »

Claimh_Solais skrev:Hoppas inte det är 6ed regelboken ändå

Inget emot bilden eller att det är Dark angels...men tycker det är en rätt lame bild att ha på hela regelboken
borde va något som passar alla inte ett marine chapter
En tripp-trapp-trull jämförelse:
BildBildBild

Och sen räknas den kanske inte som regelbok men den var ju också gemensam för alla:
Bild
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Katarsis skrev:Psychic Power-deck typ bekräftat: http://www.freshcoast40k.com/2012/06/6t ... s-and.html
Adjö bygga sin lista efter två intressanta powers, hejsan psy-spam. Urgh.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Serpent skrev:
Katarsis skrev:Psychic Power-deck typ bekräftat: http://www.freshcoast40k.com/2012/06/6t ... s-and.html
Jag vet inte jag. Hade betydligt roligare med pyschic powers i 2nd ed då det var ett minispel i spelet istället för lite extra shooting eller någon enstaka terräng effekt. Redan nu är det ju väldigt viktigt med något slags psychic defense i sin lista. Med dispell dice/cards kan ju även de helt utan psykers få något att använda.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Seth skrev:
Serpent skrev:
Jag vet inte jag. Hade betydligt roligare med pyschic powers i 2nd ed då det var ett minispel i spelet istället för lite extra shooting eller någon enstaka terräng effekt. Redan nu är det ju väldigt viktigt med något slags psychic defense i sin lista. Med dispell dice/cards kan ju även de helt utan psykers få något att använda.
Jag tycker att det är jobbigt att man ska behöva en en massa spelkort med sig. Fler saker som kan försvinna, slitas ut eller glömmas hemma är aldrig bra. Dessutom finns det listor som är typ beroende av sina spells, till exempel tyrranids (zoanthropes), eldar (fortune/doom) som inte skulle ha någon direkt nytta av standardspells.

Xeed

VI

Inlägg av Xeed »

Men nu kanske man inte skall måla fan på väggen innan vi vet vad som händer. Det känns ju lite konstigt att utgå från att det blir dåligt?

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Mutt skrev:Jag tycker att det är jobbigt att man ska behöva en en massa spelkort med sig. Fler saker som kan försvinna, slitas ut eller glömmas hemma är aldrig bra. Dessutom finns det listor som är typ beroende av sina spells, till exempel tyrranids (zoanthropes), eldar (fortune/doom) som inte skulle ha någon direkt nytta av standardspells.
Nu spelar jag ju inte Fantasy, men visst är det så att alla de allmänna spellsen finns i regelboken och att korten mest är ett kul/praktiskt tillbehör?

Sedan lär det ju säkert komma arméspecifika powers vartefter de byter ut codexarna (med tillhörande limited edition kortlek, precis som till fantasy).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Anton

Inlägg av Anton »

Yabob skrev:
Mutt skrev:Jag tycker att det är jobbigt att man ska behöva en en massa spelkort med sig. Fler saker som kan försvinna, slitas ut eller glömmas hemma är aldrig bra. Dessutom finns det listor som är typ beroende av sina spells, till exempel tyrranids (zoanthropes), eldar (fortune/doom) som inte skulle ha någon direkt nytta av standardspells.
Nu spelar jag ju inte Fantasy, men visst är det så att alla de allmänna spellsen finns i regelboken och att korten mest är ett kul/praktiskt tillbehör?
Så är det. Många tycker att det är kul med kort (och de är verkligen snygga till den nuvarande upplagan) men om man inte vill behöver man inte använda dem. Allt finns i böckerna.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Yabob skrev:

Sedan lär det ju säkert komma arméspecifika powers vartefter de byter ut codexarna (med tillhörande limited edition kortlek, precis som till fantasy).
Precis så är det. Korten är mest en bekvämlighet :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

http://www.warseer.com/forums/showthrea ... ost6276245

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Dessutom finns lite ny information om 6th regler i den tråden från en WD battle report...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Ingen magi för orcher?

Skriv svar