6th ed flyer necrons

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Skulliz

Re: 6th ed flyer necrons

Inlägg av Skulliz »

lurräven skrev:Är det inte svårt att manövrera så många flygplan? Jag hade iallafall problem med mina Vendettor när jag testade lite och var tvungen att gå över till hover-mode för att själv kunna ha nåt att skjuta på och tappade då de största fördelarna (bara bli träffad på 6or). Sen undrar jag verkligen hur man ska balansera fliers över codexarna. Som det är nu känns det rätt mycket som fliers kontrar fliers... och sen finns det hydror.

Cool lista. Själv vill jag nog se ett 6ed codex innan jag börjar bygga listor, för att se lite vart GW vill ta det hela.
Håller med, det känns som att det krävs en hel del planerande för att få till manövrerandet men det är väl mest en kul utmaning med att spela listan antar jag.
Vad gäller balanserande av fliers mellan codexar tror jag först och främst att allies är nyckeln då flygare i regel är ett bra svar på andra flygare. Utöver det så känns det som spammande av Twin-linkat S6+ skytte kan vara ett bra skydd som utöver att vara ok mot flygare kan göra nytta även mot vanliga enheter.

Vi får väll se om GW släpper till Flakk-missiles till några codexar framöver också.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Hylander skrev:Jag har inte tokläst på flygande monster dock, så hur man hanterar bevingade mammor eller prinsar men snart kommer en plan på det också...förhoppningsvis... DS.
Iom att dom kraschar direkt 5 bolters tittar på dem så ska det nog lösa sig.

Men jag är inte bitter...

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Asplund skrev:
Hylander skrev:Jag har inte tokläst på flygande monster dock, så hur man hanterar bevingade mammor eller prinsar men snart kommer en plan på det också...förhoppningsvis... DS.
Iom att dom kraschar direkt 5 bolters tittar på dem så ska det nog lösa sig.

Men jag är inte bitter...
Herregud, nu måste jag hem och läsa om reglerna för att få reda på vad som gjort Asplund så Egge-bitter... :D
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Träffar du monstret med ett vapen när det flyger så trillar det ner och tar en wound.
Träffar dock bara på 6or.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Det krävs att du misslyckas med ett 3+ när de blir träffad och det är bara ett slag för varje squad

Halvar

Inlägg av Halvar »

kombat skrev:Det krävs att du misslyckas med ett 3+ när de blir träffad och det är bara ett slag för varje squad
som inte behöver göra ett unsaved wound, inte ens ett wound. mina 65poängs squads skulle gärna krossa 230+poängs flyrants på löpande band.
Ja' än't bittä'!

egge

Inlägg av egge »

Vad missar jag?

Flyers kan inte röra sig normalt - de måste flytta med zoom förflyttningen om de inte har regeln hovering.

Enheter i en zoomande flyer kan inte hoppa ut.

Om flyers blir stunned så kan de inte röra sig och krashar därmed därför de måste flytta minst 18"?

Igen, vad missar jag?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Necron flygare är lite speciella, de kan inte hovra men de kan släppa ut sina passagerare mellan 18-36" därefter kan denna enheten också röra på sig. Har NS kört lver 24 får dem bara snapshotta. Desutom skulle NS dö så tar inte alla passagerare en st10 träff som man vanligtvis gör utan de sätts i reserven

egge

Inlägg av egge »

kombat skrev:Necron flygare är lite speciella, de kan inte hovra men de kan släppa ut sina passagerare mellan 18-36" därefter kan denna enheten också röra på sig. Har NS kört lver 24 får dem bara snapshotta. Desutom skulle NS dö så tar inte alla passagerare en st10 träff som man vanligtvis gör utan de sätts i reserven
GW ignorerar sina grundregler redan innan dem släpps? Ghaaa!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Undrar lite hur de gör mot av14 fordon? Visst är necroner med gauss bra men det är ju inte en killer mot LR tex.
Flygarna har ju bara st7 tesla vapen så de skadar ju inte LRs...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar