Håller med, det känns som att det krävs en hel del planerande för att få till manövrerandet men det är väl mest en kul utmaning med att spela listan antar jag.lurräven skrev:Är det inte svårt att manövrera så många flygplan? Jag hade iallafall problem med mina Vendettor när jag testade lite och var tvungen att gå över till hover-mode för att själv kunna ha nåt att skjuta på och tappade då de största fördelarna (bara bli träffad på 6or). Sen undrar jag verkligen hur man ska balansera fliers över codexarna. Som det är nu känns det rätt mycket som fliers kontrar fliers... och sen finns det hydror.
Cool lista. Själv vill jag nog se ett 6ed codex innan jag börjar bygga listor, för att se lite vart GW vill ta det hela.
Vad gäller balanserande av fliers mellan codexar tror jag först och främst att allies är nyckeln då flygare i regel är ett bra svar på andra flygare. Utöver det så känns det som spammande av Twin-linkat S6+ skytte kan vara ett bra skydd som utöver att vara ok mot flygare kan göra nytta även mot vanliga enheter.
Vi får väll se om GW släpper till Flakk-missiles till några codexar framöver också.