Vad har du målat osv idag?
- speedfreek
Re: Vad har du målat osv idag?
Målar man med vanlig akrylfärg (GW, PP, Vallejo) så ser man till att tvätta penslarna med vanligt vatten innan de torkat.
Efter det är det nog aceton som gäller, eller troligen snarare att köpa nya.
Efter det är det nog aceton som gäller, eller troligen snarare att köpa nya.
Ok, så vatten för att skölja av dem efter användande alltså, ok(målar med GW-färger). Jag försöker tvätta penslarna så mycket jag kan efter användande men får inte ut all färg, så efter ett tag bildas en fast massa längst in i penseln av all gammal torkad färg...nåja, jag gör en ny tråd om ämnet, vill inte vara offtopic härinne...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Nice! Är också inne på att göra mina till Alpha Legion, passar väldigt bra till alla kultister jag måste ha.Excessus skrev:Första marinen målad från min DV-lådda.
(bild)
Färdig med mina Dire Avengers!

Väldigt schyssta! Två tummar upp.
Sjukt snygga dire avengers. Kommer du att orka fortsätta måla varenda ädelsten på hela armén?
Själv har jag målat tio lootas idag. Och jag spelar ju inte ens 40k längre!
Så snabbt och fult har jag inte målat sen jag målade hela ork-armén på en och en halv vecka...
Själv har jag målat tio lootas idag. Och jag spelar ju inte ens 40k längre!
Så snabbt och fult har jag inte målat sen jag målade hela ork-armén på en och en halv vecka...
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327
Tackar! 
Det är många gems, dock målar jag inte alla. Sitter tex 3 på varje axel och 3 på varje vad, där gör jag bara 1 på varje.
Jag gjorde alla alla på min första, men det lila blev för dominant, modellen blev prickig, så jag målade över några igen och resten är mer sparsamt målade på gemfronten.
Jag har 3 spelbara färdigmålade arméer redan så mina Eldar målar jag bara för att det är kul att måla, då finns det både tid och tålamod till alla små detaljer.
Syns inte så bra i den här bildens starka ljus, men alla vapen och hjälmar är tonade till en ljusare blå nyans i toppen/slutet av dem, och alla runorna i pannorna är handmålade, sånt och att ge baserna lite extra kärlek tar sin tid, men är kul att pyssla med.
Det är många gems, dock målar jag inte alla. Sitter tex 3 på varje axel och 3 på varje vad, där gör jag bara 1 på varje.
Jag gjorde alla alla på min första, men det lila blev för dominant, modellen blev prickig, så jag målade över några igen och resten är mer sparsamt målade på gemfronten.
Jag har 3 spelbara färdigmålade arméer redan så mina Eldar målar jag bara för att det är kul att måla, då finns det både tid och tålamod till alla små detaljer.
Syns inte så bra i den här bildens starka ljus, men alla vapen och hjälmar är tonade till en ljusare blå nyans i toppen/slutet av dem, och alla runorna i pannorna är handmålade, sånt och att ge baserna lite extra kärlek tar sin tid, men är kul att pyssla med.
Införskaffade en Sakura Micron .005 idag. Läst och kollat klipp om den och suget blev för stort. Någon här som har testat den?
- Lottomannen
Inte den, men Sakura gör i största allmänhet bra skit.
Bra regel när man skall leta efter pennor. De gamla axelmakterna. Japan, Tyskland och Italien gör oftast väldigt bra rit & skrivdon.
Bra regel när man skall leta efter pennor. De gamla axelmakterna. Japan, Tyskland och Italien gör oftast väldigt bra rit & skrivdon.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Målat lite... Inget är klart, håller på att måla 5 parallellt
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten