DefCon 2013 - Regelfrågor
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
DefCon 2013 - Regelfrågor
Frågor som inte kan lösas med regelboken, FAQ eller internetzkonsensus till DefCon 2013 kan lämpligen ställas här så ska jag göra mitt bästa att med magic 8-balls besvara dom.
Q: Swooping hawks, ifall de skulle vara med och slåss eller inte. För att lösa ut detta behöver jag ett utdömande från arrangörerna. När swooping hawks deepstrikar och släpper sina granater, stora blasten, räknas det som "barrage" eller räknar man det från där hawksen står och drar line of sight därifrån?
A: Eftersom det inte nämner barrage i reglerna skulle jag säga det senare alternativet.
Q: Swooping hawks, ifall de skulle vara med och slåss eller inte. För att lösa ut detta behöver jag ett utdömande från arrangörerna. När swooping hawks deepstrikar och släpper sina granater, stora blasten, räknas det som "barrage" eller räknar man det från där hawksen står och drar line of sight därifrån?
A: Eftersom det inte nämner barrage i reglerna skulle jag säga det senare alternativet.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
-
Alexander_Elmgren
Re: DefCon 2013 - Regelfrågor
Bra initiativ till en regeltråd. 
Bra argument, bara det att jag inte tror att regeln barrage fanns för 6 år sedan. Jag hittar den inte i Eldar codexet iallafall.
Bra argument, bara det att jag inte tror att regeln barrage fanns för 6 år sedan. Jag hittar den inte i Eldar codexet iallafall.
nej, de hade guess-vapen. och sen ger barrage pinning också så riktigt barrage är det inte.Alexander_Elmgren skrev:Bra initiativ till en regeltråd.
Ja' än't bittä'!
Hur är det med målingen? Räcker det med att saker är målade i 3 färger. Eller får man målningspoäng som tillför något till tuneringen?
Swen din apa. Håller du med om denna disskution gällande spellen invisibility.
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=7572
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=7572
Det beror helt på, min generalregel är att alltid dömma alla regelfrågor till din nackdel Blom.
Nej men jag håller med den tolkningen
Om RaW är solklart och RaI är diffust så anser jag att RaW vinner.
Nej men jag håller med den tolkningen
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Warp-Quake? Kan man placera en mishappad enhet i Warp-Quake igen så den mishappar till den dör eller går tillbaka i reserven?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Om jag har en enhet choas bikes i min bike armé. Dessa har då mark of nurgel. Hur hårda är ni på att dem är målade annurlunda än resten?
Lite snabba frågor om turneringsupplägget så att jag fattat rätt.
Det är helt enligt regelboken? Så det är med mysterious objectives och sätta ut objektiv på egen planhalva? Och kan flyers (i de missions där Fast/Heavy är scoring) hålla och contesta objektiv med sin bas?
Det är helt enligt regelboken? Så det är med mysterious objectives och sätta ut objektiv på egen planhalva? Och kan flyers (i de missions där Fast/Heavy är scoring) hålla och contesta objektiv med sin bas?
Alexander Merinen
Utgår ifrån att mina antaganden stämmer, annars får jag leva med att min lista är aningen ooptad. Det är bara en detalj som skulle ändras om det vore tvärt om.
Alexander Merinen