ETC-uttagning

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Gonka Koff

Re: ETC-uttagning

Inlägg av Gonka Koff »

egge skrev:Lampén är nog en av mina favoriter när det gäller vilka som borde få åka med på ETC, måste jag säga. Att inte ha med honom är lite som att inte ta med sig tärningar, mätsticka eller regler.
Tack! jag är ju lite av en veteran med tre ETC i bagaget, men glöm inte att jag bara varit inbjuden en gång (förra året), de andra gångerna var jag bara fanboi/hangaround. Varje år brukar några stycken skriva här på forumet att dom är sugna på att hänga på, men till sist är det ändå bara ett par stycken som dyker upp, vilket jag tycker är synd. Jag vågar påstå att jag kan garantera att upplevelsen av ETC är helt formidabel vare sig man spelar med eller inte, det är otroligt kul att lära känna spelare från en massa konstiga länder -och det kommer man garanterat göra om man är på plats.

40k på ETC är faktiskt en actionsport, lagen spelar 8 matcher samtidigt (på en rad av bord), och för att kunna hålla sig uppdaterad i alla matcher kan jag lova att man måste springa som en tok för att kunna hänga med. Det är ganska få som kommer till ETC som hang-arounds kan jag medge, men att det är såpass få åskådare gör att det hitintills aldrig behövts bestämmas några restriktioner för hur man som åskådare får röra sig på plats.

Ok, ni har förmodligen fattat det, jag vill ha en stark hemmaklack i Serbien! - pm:a mig om ni är intresserade, så ska jag ordna så att ni kan vara med det svenska landslaget i 40k i alla dess umbäranden och triumfer!!.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
speedfreek

ETC-uttagning

Inlägg av speedfreek »

Har man tur eller fel lag i ETC får man dessutom vara med på ett hörn...

/ veteranen

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

speedfreek skrev:Har man tur eller fel lag i ETC får man dessutom vara med på ett hörn...

/ veteranen
Är jag bara packad och trött eller har jag rätt om jag tror att du påstår du att nåt stackars lag erbjudit dig en plats?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Gonka Koff skrev:
speedfreek skrev:Har man tur eller fel lag i ETC får man dessutom vara med på ett hörn...

/ veteranen
Är jag bara packad och trött eller har jag rätt om jag tror att du påstår du att nåt stackars lag erbjudit dig en plats?
Jag antar att detta lag i så fall vet vad de får. Och har kollat vad det är för straffsats på att fullsvära åt serbisk polis... ;)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Jag tror att det syftas på när Lampen fick spela star wars tau en förrvirrad match på etc :)
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
speedfreek

ETC-uttagning

Inlägg av speedfreek »

Poäng till Papa D!

Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm

Inlägg av Skcuzzlebumm »

Papa D skrev:... jag välkomnar Olof Esters till laget på 6th meriter ... [och]..... Göteborgs egna wizkid, Jocke Engström.
Skäggmaffian for the win!

Grattis till båda av er! Jag måste säger jag är helt med Pappa D om att har både i laget. Speciellt nu det finns mer pers i GBG som jag kan sno från fler arme listar idéer för Skottland ;)
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Jag satsar på ETC 2020! ^^

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Aargh matey!

Nu tänkte jag presentera vår 6th spelare i ETC laget. Han har funnits med i mina tankar och funderingar sedan SM, men efter dagens vinst och stabilt spel i hela 6th vill jag presentera "plusset (+1)" som spelare 6 (han är ju trotts allt bäst i Sverige), hans codex val är inte helt givet men olika ideer kring både GK, Tau+eldar och Tau+Necrons har diskuterats, hur som helst vill jag bjuda in Tröger till ETC-laget och är säker på att han kommer bidraga med både aktivitet och kreativitet i ETC-laget!

Vänliga hälsningar

Daniel
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

egge

Inlägg av egge »

Ett klart vettigt val. Tröger har spelat bra hela 6:e. Blir intressant att se vad han kommer spela.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar