Har använt vallejo air färger en del. Interiören är grundad med US Grey Light skulle tro astronimican grey fungerar också. Sen använder man blister svamp och svampar på paint chipping med svart. Sen har jag blandat Aged Rust weathering powder med lacknafta och flickat på med en gammal pensel, det blir en massa små fläckar utav rost/smuts. För att göra fläckarna lite mer diffusa så airbrushar man direkt efteråt på med lacknafta, inte för mycket lacknafta för då kan grundlagret utav färgen försvinna så man sprayar mestadels nästan bara luft. Upprepade detta med Dark Sand pigment. Det är typ det jag gjort med väggarna.
Golvet är målat med lite utspädd Hull Red, lite mörkare än scab red skulle jag tro. Grey Ash piigment utspädd med lacknafta målar man över hela golvet, efter att det torkat tog jag en tank brush och drog runt det lite. Hackade sen sönder en blyerts udd och målade med fingret över hela golvet som en form av drybrush.
Joppreck skrev:Har använt vallejo air färger en del. Interiören är grundad med US Grey Light skulle tro astronimican grey fungerar också. Sen använder man blister svamp och svampar på paint chipping med svart. Sen har jag blandat Aged Rust weathering powder med lacknafta och flickat på med en gammal pensel, det blir en massa små fläckar utav rost/smuts. För att göra fläckarna lite mer diffusa så airbrushar man direkt efteråt på med lacknafta, inte för mycket lacknafta för då kan grundlagret utav färgen försvinna så man sprayar mestadels nästan bara luft. Upprepade detta med Dark Sand pigment. Det är typ det jag gjort med väggarna.
Golvet är målat med lite utspädd Hull Red, lite mörkare än scab red skulle jag tro. Grey Ash piigment utspädd med lacknafta målar man över hela golvet, efter att det torkat tog jag en tank brush och drog runt det lite. Hackade sen sönder en blyerts udd och målade med fingret över hela golvet som en form av drybrush.
Oj ett år sedan jag postade något här.
Skaffade några hounds of xaphan och målat upp en utav dom, tack gud(khorne) att forgeworld existerar då jag tycker gws modeller inte tilltalar lika mycket längre.
Den var kul att måla men jag tror inte den kommer se så mycket spel då dom köps i ett 3-pack tillsammans med en ogryn handler och flesh hound enheter är 5+, kan inte komma på något annat modellen skulle fungera att spela som förutom just flesh hounds.