The Vraksian Renegade Militia

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Joppreck

Re: The Vraksian Renegade Militia

Inlägg av Joppreck »

Det är tanken som räknas, utöver det är det insidan som räknas.

Bild
Bild
Bild
Bild

frigobben

Inlägg av frigobben »

Helt fantastiskt i mina ögon. Realismen är på topp! Går det att att igen få veta lite om vilka tekniker och färger du använt?

Användarvisningsbild
Joppreck

Inlägg av Joppreck »

Har använt vallejo air färger en del. Interiören är grundad med US Grey Light skulle tro astronimican grey fungerar också. Sen använder man blister svamp och svampar på paint chipping med svart. Sen har jag blandat Aged Rust weathering powder med lacknafta och flickat på med en gammal pensel, det blir en massa små fläckar utav rost/smuts. För att göra fläckarna lite mer diffusa så airbrushar man direkt efteråt på med lacknafta, inte för mycket lacknafta för då kan grundlagret utav färgen försvinna så man sprayar mestadels nästan bara luft. Upprepade detta med Dark Sand pigment. Det är typ det jag gjort med väggarna.
Golvet är målat med lite utspädd Hull Red, lite mörkare än scab red skulle jag tro. Grey Ash piigment utspädd med lacknafta målar man över hela golvet, efter att det torkat tog jag en tank brush och drog runt det lite. Hackade sen sönder en blyerts udd och målade med fingret över hela golvet som en form av drybrush.

Användarvisningsbild
Hemogoblin

Inlägg av Hemogoblin »

Så galet snyggt!!
svundsjuk på dina skills :D
Fluffmongo
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"

Användarvisningsbild
Ismeno

The Vraksian Renegade Militia

Inlägg av Ismeno »

Snyggt som satan!

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Ismeno skrev:Snyggt som satan!
va han sa.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

frigobben

Inlägg av frigobben »

Joppreck skrev:Har använt vallejo air färger en del. Interiören är grundad med US Grey Light skulle tro astronimican grey fungerar också. Sen använder man blister svamp och svampar på paint chipping med svart. Sen har jag blandat Aged Rust weathering powder med lacknafta och flickat på med en gammal pensel, det blir en massa små fläckar utav rost/smuts. För att göra fläckarna lite mer diffusa så airbrushar man direkt efteråt på med lacknafta, inte för mycket lacknafta för då kan grundlagret utav färgen försvinna så man sprayar mestadels nästan bara luft. Upprepade detta med Dark Sand pigment. Det är typ det jag gjort med väggarna.
Golvet är målat med lite utspädd Hull Red, lite mörkare än scab red skulle jag tro. Grey Ash piigment utspädd med lacknafta målar man över hela golvet, efter att det torkat tog jag en tank brush och drog runt det lite. Hackade sen sönder en blyerts udd och målade med fingret över hela golvet som en form av drybrush.
Tack! Verkligen väl utfört som sagt.

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Dra mig baklänges va snyggt!
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Joppreck

Inlägg av Joppreck »

Oj ett år sedan jag postade något här.
Skaffade några hounds of xaphan och målat upp en utav dom, tack gud(khorne) att forgeworld existerar då jag tycker gws modeller inte tilltalar lika mycket längre.
Den var kul att måla men jag tror inte den kommer se så mycket spel då dom köps i ett 3-pack tillsammans med en ogryn handler och flesh hound enheter är 5+, kan inte komma på något annat modellen skulle fungera att spela som förutom just flesh hounds.

Bild
Bild

Skriv svar