Orks

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Orks

Inlägg av Nefrums »

svenska40k-konto skrev:Skulle fler enheter/antal Tankbusta åkt med nästa gång?
Nja.. det finns andra enheter som är bättre som ger nästan lika mycket plus i komp: warbikes, komandos mf..
Bengtsson den yngre skrev: Det är fortfarande inte Jeppas lag utan mitt! MITT!!!!! :twisted:
he he ägd..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Det gamla tankbusta-pluset var kanske lite, lite för högt. Men samtidigt var det ändå väldigt få som spelade med dem. Med det nya pluset känns de inte värda att fundera på. Det är en riktigt dålig enhet.

Booogeyman

Inlägg av Booogeyman »

Framtiden får visa om Tankbusta ligger rätt eller ej i mallen.
Men en cool enhet är det.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Bengtsson den yngre skrev:
DHettNeck skrev:Jeppas lag hade väl 15st i en battle wagon?
Det är fortfarande inte Jeppas lag utan mitt! MITT!!!!! :twisted:
Faktum är att det är mitt lag. Det ropades upp under prisutdelningen att samma lag som förra året vann, dvs mitt lag. Jag kan tänka mig att hämta upp pokalen nästa gång jag är i Lund.

LordTengil

Inlägg av LordTengil »

Kanske har tagits bort med flit men:

Borde inte grot riggers på deff dread ge -1? För 5p känns han ganska given, och mycket bra.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

LordTengil skrev:Kanske har tagits bort med flit men:

Borde inte grot riggers på deff dread ge -1? För 5p känns han ganska given, och mycket bra.
Fast frågan är om en Ork Dread med riggers faktiskt ska ge -4 för första och -5 för varje ytterligare. Så bra är de inte.

Booogeyman

Inlägg av Booogeyman »

Du har en chans på 6 att den ens behövs. (Undantaget 3 stycken weaponskador)
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

svenska40k-konto skrev:

Du har en chans på 6 att den ens behövs. (Undantaget 3 stycken weaponskador)

Det var så mycket fel med detta så jag bara måste komentera..

på pen hits så är det 2 istället för 3 resultat som slår ut dreaden och 0 istället för 1 på glansing..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Booogeyman

Inlägg av Booogeyman »

Nefrums skrev:
svenska40k-konto skrev:

Du har en chans på 6 att den ens behövs. (Undantaget efter 3 stycken weaponskador)

Det var så mycket fel med detta så jag bara måste komentera..

på pen hits så är det 2 istället för 3 resultat som slår ut dreaden och 0 istället för 1 på glansing..
En grot riggers hjälper bara mot immobiliserad och det händer endast 1 av 6 skadeslag. Pen 4:a och Glanc 6:a
I övrigt gör grot riggers ingen nytta, utan bara är en kostnad. Så grot riggers är inte värd -1.
Have you really won?"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Fast man kan ju få flera pen/glance under matchen :P
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015