Lottomannen´s Iyanden

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Lottomannen´s Iyanden

Inlägg av MITTZ »

Gogogo!
:-)
Jag skickar bits me sonen på måndag. E på tjänsteresor rssten av veckan.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Lottomannen´s Iyanden

Inlägg av Lottomannen »

Wohoo, bitz!

Första arbetsdagen på ett tag. Blev inte så mycket målat idag men fick ordnat till lite klantiga misstag. Nästa steg blir att ljusa upp rustningsplåtarna.
Bild
Bild
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Lottomannen´s Iyanden

Inlägg av Lottomannen »

Det ligger absolut något i det ni säger. Och efter att ha målat Word Bearers ett tag nu så är jag dessutom lite trött på rött :)

Fråga: Vilka baser har Wraithguard? Det känns som om de borde ha 40mm, men det ser ut som 25mm?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Lottomannen´s Iyanden

Inlägg av LillePer »

De kom med 25mm förut men nu kommer de med 40mm och ska ha det.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Lottomannen´s Iyanden

Inlägg av Lottomannen »

LillePer skrev:De kom med 25mm förut men nu kommer de med 40mm och ska ha det.
Ah, det förklarar de blandade beskeden. Gott, då skall man bara få lite lön också :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Lottomannen´s Iyanden

Inlägg av Lottomannen »

Bild

En liten uppdatering. Vapnet skall bli ljusare vit/gul (tänk wraithbone)och jag har fortfarande inte bestämt mig vilken färg jag skall ha på juvelerna. Buden hittills är röd eller grön. Jag gillar röd, men vill helst inte introducera en färg till i modellen (Pink horror-vomeringar återigen).
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

MFL
Inlägg: 204
Blev medlem: 12 jan 2013, 21:50

Re: Lottomannen´s Iyanden

Inlägg av MFL »

Lars... foglinjerna :evil:
Mattias Lindeberg

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Lottomannen´s Iyanden

Inlägg av Lottomannen »

MFL skrev:Lars... foglinjerna :evil:
:oops:
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Lottomannen´s Iyanden

Inlägg av Ancalagon »

Den där mold line bilden är en sån där episk "ta bild i spegeln utan att tänka på bakgrunden" bild! ;)

Annars ser det bra ut hittills tycker jag!

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Lottomannen´s Iyanden

Inlägg av Lottomannen »

Bild
Nu börjat färgerna komma på plats. Jag har alltid så svårt för första modellen, innan jag vet med mig hur allt skall vara :-)

Skickat från min ASUS Transformer Pad TF300T via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar