Rödes Iyanden

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
MITTZ

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av MITTZ »

tack själv för att du delar med dig av dina alster och på så sätt peppar oss andra!
Det blir hur snyggt som helst!

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Löven blev verkligen bra!

Snyggt jobbat!
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Ser bra ut, skulle faktiskt vilja ha mer löv kanske någon gren också om det går. Blir riktigt glad över att se dina framsteg och taggad på börja fota när jag målar mina egna Iyanden. Avataren kommer bli riktigt snygg, liten sugen på göra samma men FW avataren är en modell jag länge velat måla.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Mängden löv kommer variera från bas till bas men det kommer inte bli några mängder på dem.

Kul att de inspirerar.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

I löv it!
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Spelade LBK-touren i helgen. Riktigt skojigt men slutresultatet blev aningen sämre än väntat. jag har analyserat flera moment under matcherna som jag kommer dra lärdom av.

Fick hem en kartong med 3 Hornets idag i bra skick med tanke på priset. Lite bitar hade lossnat under transporten och en hade gått av. Men det är väl inget för den flinke figurspelsentusiasten...

Nu ska jag bara bestämma mig för bestyckning till dem...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Funderar över:

Modellerna har Scout och "skimmer assault" som gör att de får skjuta snapshots även om de kört flat out.

Dubbla Pulselasers. Bra antal plugg, styrka och AP och riktigt bra räckvidd.

Dubbla lansar. Estetiskt tilltalande och ett av få alternativ mot högre av. Få plugg.

Scatterlaser och lans. Måst optade alternativet kanske. Många plugg, halvdan styrka och möjligheten till twinlinkad lans.

Missilelaunchers. Mångsidighet men utan möjliheten att köpa flakk, tyvärr. Dyraste alternativet.

Jag är nog mest sugen på Pulselasers. Scatter och lans skulle "smälta in" i resten av listan men är inte lika estetiskt tilltalande.

Jonke

Inlägg av Jonke »

Pulslaser utan tvekan skulle jag säga. Alla andra heavy weapons kan du få på andra plattformar.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jo. Det får bli Pulselaser. Möjligheten att köra in från Outflank eller att göra Scoutmove från egen deployment med 1-3 modeller i Squadron eller som 3x singel units och damma iväg 4-12 S8 AP2 plugg känns som ett riktigt bra tillskott till min Eldarlista.

Nu är jag sugen på att testa en lista utan Wraithlords och Wraithseer och med 1 Fire Prism, 1 Warphunter och 3 Hornets istället.

Inser att jag måste skaffa lite andra troop choices än mina Iyandenvarianter då jag snart har en Saim Hann lista också... :roll:

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Bulgrim har nu varit en pärla och hjälpt mig limma det som behövdes. Med andra ord så är jag nu ägare av tre monterade Horneta med Pulselaser. Känns riktigt inspirerande.

Skriv svar